به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا منطقه زنجان، علي کفاشيان در مجمع عمومي هيأت فوتبال استان زنجان با اشاره به اينکه همه تصميمات اتخاذ شده در فدراسيون فوتبال طي ۴ سال گذشته در کمال استقلال فکري و عملي صورت گرفته است، افزود: امروز توانستهايم واژه استقلال را در اين فدراسيون پياده کنيم.

وی با تأکید بر اینکه فدراسیون فوتبال در طول چهار سال گذشته با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این فدراسیون در طول ۴ سال گذشته، برقراری ارتباط و تعامل بین فدراسیون و هیأت‌ها بوده است. همچنین عدم توازن بودجه باشگاه‌های نیز یکی دیگر از دغدغه‌های فوتبال ایران تلقی می‌شود که امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب به همه باشگاه‌ها، فوتبال ایران به طور مساوی از این حیثبهره‌مند شود.

کفاشیان با اشاره به اینکه زنجان از زیرساخت‌های خوبی در بحثفوتبال برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه در این استان فضا برای کار علمی و پایه‌ای وجود دارد، لذا ایجاد شعبه‌ای از آکادمی فوتبال، برگزاری دیدارهای دوستانه تیم‌ملی فوتسال ایران در این استان و همچنین تبدیل شدن زنجان به منطقه تیم‌های پایه، از جمله اقداماتی است که می‌توان در استان زنجان با اهتمام به زیرساخت‌هایی که در بحثفوتبال دارد، پیاده کرد.

در ادامه این جلسه، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تأکید بر اینکه ورزش فوتبال به دلیل مخاطبانی که دارد، مورد توجه همه رسانه‌ها در سطح دنیا است، گفت: بدون شک، کار هیأت فوتبال تیم‌داری نیست، هرچند بارها اقدام به این کار کرده است. هیأت فوتبال استان زنجان با گردش مالی ۱۷۴ میلیون تومان که فقط ۲۰ میلیون تومان آن از طریق خود این هیأت تأمین شده است، نشان داد که ما باید بر اساس توانایی‌هایمان از هیأت‌ها انتظار داشته باشیم.

ایرج رحمانی با یادآوری اینکه زنجان جزو معدود استان‌هایی است که دارای ۲۲ چمن مصنوعی و ۳ چمن استاندارد در کشور است، افزود: فوتسال زنجان خیلی سریع‌تر می‌تواند انتظارات مردم استان را برآورده کند، اما مهم‌ترین دغدغه امروز فوتبال استان‌هایی که در لیگ‌ برتر نماینده‌ای ندارند این است که امروز مسابقات آموزشگاهی به جد دنبال نمی‌شود که اگر فدراسیون نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای صورت دهد، این استان‌ها نیز قادر به حضور در میادین معتبر فوتبال خواهند بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر مسابقات آموزشگاهی فقط در حد پر کردن تقویم ورزشی به انجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: ورزش آموزشگاهی پایه همه رشته‌های ورزشی به‌ویژه فوتبال است، به همین خاطر باید تلاش کنیم تا برگزای رویدادهای آموزشگاهی را که در سنین دانش‌آموزی برگزار می‌شود، جزو اولویت‌های خود قرار دهیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز از این رشته ورزشی به عنوان پدیده برتر در دنیا یاد کرد و گفت: یکی از دلایلی که هنوز نتوانسته‌ایم با این پدیده در کشور کنار بیائیم، این است که قاعده فوتبال را درست دریافت نکرده‌ایم چرا که فوتبال یک ورزش باقاعده بوده و یک ورزش روندگرا است نه نتیجه‌گرا، در حالی که نتیجه‌گرایی مفرط ضربه سختی به فوتبال و باشگاه‌ها زده است.

اسماعیل حسن‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که امور انضباطی آن خیلی خوب بوده است و این بدین معنا است که مسائل سخت انضباطی از این استان مشاهده نشده است.

در این جلسه، رئیس هیأت فوتبال استان زنجان نیز با تأکید بر اینکه این هیأت در طول سه سال اخیر همه کارهای خود را با برنامه انجام داده و امروز دارای کارنامه مشخصی است، گفت: اولین اولویت بعد از برگزاری مجمع انتخابات، تغییر ساختار سنتی هیأت فوتبال بود که خوشبختانه امروز تا حدود زیادی به این مهم دست یافته‌ایم. همچنین با اتخاذ برنامه‌هایی، سعی داشتیم تا با تجهیز شهرستان‌ها، هیأت‌های فوتبال را در تمام استان به یک انسجام برسانیم.

فریدون اصفهانیان با بیان اینکه تا به امروز تلاش‌های زیادی در بحث" آسیاویژن " در این استان صورت گرفته است، افزود: برای رشد و توسعه فوتبال باید شرایط خاصی حاکم شود تابتوانیم به اهدافمان دست یابیم، ‌ اما متأسفانه شرکت‌ها و کارخانجاتی که در این استان به فعالیت مشغول‌اند، هیچ انگیزه‌ و تمایلی برای سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش ندارند و این در حالی است که از منابع این استان برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.