سوپرمن هم اینجا موفق نمی شود

به گزارش افکار نیوز ، بهمن فروتن در گفت و گو با پانا با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امیدوارم نفری که برای ریاست فدراسیون انتخاب می شود، راه دیگری را برود چون راهی که فوتبال ما در آن قرار دارد به آنجا رسیده که تماشاگران را از دست دادیم و ضعیف شدیم.

وی افزود: نمی خواهم بگویم این وضعیت تقصیر آدم هایی است که در آنجا فعالیت می کنند. باید ساختار نو و تازه ای را در فوتبال بوجود بیاوریم که منجر به موفقیت بین المللی شود. باید خیلی بیشتر و جدی تر به فوتبال توجه شود. مهم نیست که رئیس فعلی برود و نفر دیگری بیاید چون رفتن و آمدن افراد چیزی را عوض نمی کند. ساختارها محکم سرجایشان هستند.


کارشناس فوتبال تصریح کرد: تا آنجایی که می دانم آدم های زیادی گویا به ریاست در فوتبال علاقه ندارند و به انتخابات نیامدند. فوتبال در سالیان گذشته آن طور که باید به آن توجه می شد، نشده. باید آدم هایی سر کار بیایند که عشق آن را داشته باشند. ۵۰ میلیون طرفدار در ایران است و کسی باید بیاید که با دردسرهایش بسازد و از آن شناخت داشته باشد و مدیریت قوی داشته باشد.

فروتن گفت: پیشگویی نمی کنم که رئیس فدراسیون آینده موفق می شود یا نه ولی این را می دانم که خیلی نهادها هستند که باید به ورزش شماره یک مردم توجه و به رئیس فدراسیون هم کمک کنند. فوتبال ورزشی است که هم در شهر بازی می شود و هم در پشت کوه. نباید فقط به رئیس فدراسیون دلخوش کنیم و امید ببندیم. این کار گروهی است و همه باید کمک کنند. حتی سوپرمن هم نمی تواند تنهایی در فوتبال ایران کاری کند و موفق شود.

وی تاکید کرد: مسئله مهم ما بعد از انتخابات است. نباید سر مردم را شیره بمالیم. اگر دولت به ورزش توجه کند، هرکسی بیاید موفق می شود. اگر کسی آمد و واقعا کار کرد، مردم پشتش هستند. ما مگر فوتبال غیردولتی داریم که می گوییم دولت نباید دخالت کند؟

فروتن گفت: برای نحوه و نتیجه فوتبال به کفاشیان نمره کم می دهم ولی باید ببینیم فوتبال از کجا پشتیبانی می شود. وقتی پولی نیست که تیم ملی فوتبال بانوان به مسابقات برزیل برود، تقصیر کفاشیان چیست؟ پشت سرفوتبال ما ارزش افزوده و پایه ای نیست. به نظرم کفاشیان همان قدر کار کرده که روسای قبلی کار کردند. ساختار فوتبال ما خراب است و هرکس هم بیاید خراب می شود.

من قصد تخریب کسی را ندارم ولی این فوتبال آدم ها را خراب می کند. ما باید به اصول فکر کنیم نه این که به قیافه و تیپ آدم ها رای دهیم. الان همه باشگاه ها مشکل مالی دارند و بی پول هستند. طبیعی است که هر کس رئیس فدراسیون شود این نارضایتی وجود دارد.