به گزارش افکارنیوز ،عباس ترابيان در گفتوگو با ايسنا، درباره برگزاري مراسم تجليل از پيشكسوتان فوتسال اظهار كرد: مراسم تجليل از پيشكسوتان فوتبال چند وقت قبل برگزار شد كه در اين مراسم هيچ تقديري از اهالي فوتسال به عمل نيامد كه اين قضيه من را آزار مي داد و به شدت از آن گلايه داشتم، به همين دليل با مسئولان صحبت كردم كه اگر قرار است فوتسال نباشد، بگوييد حذفش كنيم.

وی افزود: پس از این صحبت‌ها خود کفاشیان تاکید داشت مراسم جداگانه‌ای برای فوتسال برگزار شود و این موضوع در بخش فرهنگی فدراسیون هماهنگ شد.

رییس کمیته‌ فوتسال همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا چنین مراسم‌هایی باز هم برگزار خواهد شد یا نه؟ تاکید کرد: اگر کمیته‌ فوتسال استطاعت لیگ فوتسال را بالا ببرد، می توانیم بازهم چنین کارهایی را انجام دهیم. ما چشممان را به شبکه ورزش دوخته‌ایم و اگر راه‌ندازی شود، بسیاری از معضلاتمان حل خواهد شد و دیگر صدا و سیما بهانه‌ای برای پر بودن کنداکتور برنامه‌هایش نخواهد داشت، همچنین می توانیم از این طریق درآمدزایی کنیم و اسپانسر بگیریم و با این درآمدزایی امکانات بیشتری را برای فوتسال به دست آوریم.

رییس کمیته فوتسال در ادامه درباره حضور نداشتن افرادی مثل حسین شمس در این مراسم تاکید کرد: ما از شمس دعوت کرده بودیم، اما خودش تصمیم گرفت که نیاید. این مراسم را خالی از دیدگاه‌ها و منافع‌ انتخاباتی برگزار کردیم، شمس گفته که می خواهیم با این مراسم‌ها به خودمان مشروعیت ببخشیم، اما مشروعیت از چه نظر، مگر من کار خلافی انجام داده ام. مگر کار خلاف شان صورت گرفته؟ من به عنوان خدمتگزار فوتسال انجام وظیفه کردم، زمانی شمس سرمربی تیم ملی بود و احترامش واجب است و صرف نظر از آنچه که می‌گوید من وظیفه دارم از تمام خانواده فوتسال تقدیر کنم، حتی دیدید که از صادق درودگر با تمام صحبت‌های که بود تقدیر کردم. به هر حال صحبت‌هایی شده بود که اشتباه برداشت کرده بودند.

ترابیان همچنین درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و ماندنش در سمت ریاست کمیته‌ فوتسال تصریح کرد: خداوند این قدرت را به من داده تا پستی‌ها و بلندی‌ها را تجزیه و تحلیل کنم، بارها گفته ام با کسی نیامده ام که با کسی هم بخواهم بروم. در جایگاه خودم نشسته ام و هر کسی که هم بیاید برایم فرقی نمی‌کند، قطعا با او صحبت خواهم کرد و اگر فوتسال بخواهد به قوام خودش ادامه دهد، کار می‌کنم. برای شخص خاصی فعالیت نمی کنم و در این خانواده عده ای مرا دوست دارند و عده ای هم ندارند، اما مهم رضای خدا و وجدان خودمان است که زمانی که به آن رجوع می کنیم رضایت داشته باشیم. هر بار فشاری در یک سال و نیم گذشته بوده، به نحو احسن کنار گذاشته و در آینده هم اگر مرا خواستند یا علی، اگر هم که نخواستند خداحافظ! این را هم بگویم که در باند و گروه کسی نیستم.

وی همچنین درباره ایجاد معاونت فوتسال در فدراسیون فوتبال گفت: این معاونت مدت‌ها قرار است تشکیل شود. اگر این اتفاق بیفتد فوتسال شکل جدیدی خواهد داشت و توجهات بیشتری به آن می‌شود. این کار در برنامه ام قرار دارد و اگر بخواهند با فدراسیون همکاری داشته باشم این کار را خواهم کرد. اگر هم نخواستند همه کارهایی که انجام شده است را در اختیار گروه جدیدی قرار خواهم داد، ضمن این که هنوز عضو کمیته‌ فوتسال AFC هستم و باید یک مدتی به آنجا بروم و کارها را دنبال کنم.