به گزارش افکارنیوز به نقل ازانتخاب ، خبر رسمی پخش نشدن ۹۰ در هفته جاری امروز رسانهای شد در حالی که خبر آمده بود، عادل فردوسیپور تهیه کننده این برنامه شرط گذاشته که اگر با پخش برنامه ۹۰ در روزهای اولیه هفته جاری موافقت نشود، او برنامه خود را دوشنبه روی آنتن نخواهد برد.



تعطیلی دو هفته‌ای برنامه «۹۰» در کنار استراحت یک هفته‌ای به برنامه‌سازان «هفت»، که در جای خود تحلیل شده و جای تحلیل بیشتری هم دارد اما رخ داد اخیر را(که اعلام شده با توجه به عدم برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران در دو هفته گذشته(!) رخ داده) در جای خود باید مورد بررسی قرار داد.



آنچه مسلم است تعطیلی برنامه «۹۰» را نمی‌توان به تعطیلی رقابت‌های فوتبال لیگ ربط داد چرا که در طول دوازده سال پخش، «نود» جز در میان فصل لیگ‌های فوتبال، در اینگونه مواقع معمولا بهانه‌ای برای تولید برای خود دست و پا کرده و به ویژه هفته‌های اخیر بازی تیم ملی و رقابت‌های باشگاهی آسیا به اندازه کافی خوراک برای روی آنتن رفتن این برنامه فراهم می‌کنند.


از سوی دیگر، تهدید «فردوسی‌پور» را باید مورد توجه قرار داد که از یک سو(با نگاهی خوش‌بینانه) می‌تواند باردیگر، نشانه‌ قدرت‌ او تلقی شود و از سوی دیگر، قدرت برتر تصمیم‌گیران را در قبال او یادآوری کند(تعطیلی دو هفته‌‌ای «۹۰» به هر حال برای خود فردوسی‌پور و تأثیرگذاری برنامه‌اش با توجه به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند خوشایند باشد).


امروز و پس از اعلام خبر پخش نشدن «۹۰» زمزمه‌هایی در محافل مختلف خبری به گوش رسید که شاید این تعطیلی، زمینه‌ای برای ادامه نیافتن این برنامه پرمخاطب سیما با «عادل فردوسی‌پور» باشد.
اتفاقی که خیلی‌ها(به ویژه افراد مختلفی بین سیاسیون) انتظار آن را می‌کشند و تاکنون هم بنا به پرمخاطب بودن این برنامه و حمایت «پورمحمدی» رئیس شبکه سه سیما، رخ نداده است اما گویا حالا، بستر اتفاق افتادن آن فراهم شده است.


امروز مسئولان مختلف شبکه سه از مدیریت تامسئول گروه ورزش، پاسخ‌گوی خبرنگار سینماپرس و سایر رسانه‌ها نبودند و «فردوسی‌پور» نیز به سئوالات مطرح شده در پیغام‌گیر تلفن همراه خود، پاسخ نداد.
این خبر هم به گوش رسید که با توجه به این که به پایان سال ۹۰، نزدیک می‌شویم، احتمال پخش نشدن برنامه ۹۰ در هفته آینده هم وجود دارد!