سال نود آخرین سال برنامه ۹۰

به گزارش افکارنیوز، شبکه ورزش مدت هاست که حضورش در بین شبکه های رسمی جمهوری اسلامی قطعی شده و در سال ۹۰ با رفتن به روی آنتن کارش را آغاز خواهد کرد و بر اساس سیاست های سیمای جمهوری اسلامی، کلیه برنامه های ورزشی دیگر شبکه ها نیز به این شبکه نقل مکان خواهد کرد. حتی برنامه نود. وگرنه می توان سال ۹۰ را سال پایان پخش برنامه نود باشد.

به گزارش فارس به نقل از آتی نیوز، از ابتدای شکل گیری شبکه اختصاصی ورزش، اختلاف نظری بین مدیران شبکه سوم سیما و این شبکه تازه تاسیس که هنوز کارش را آغاز نکرده افتاد و آن هم به پخش برنامه نود باز می‌گشت.

گویا مدیران شبکه سوم سیما به هیچ وجه دوست نداشتند که پر بیننده ترین برنامه زنده و حتی غیر زنده تلویزیون ایران و حتی بزعم بسیاری پر بیننده ترین برنامه تلویزیونی خاور میانه از شبکه سوم که ما حصل یازده سال خون جگر خوردن مسئولین این شبکه بوده مانند یک لقمه حاضری به شبکه ورزش تحویل داده شود. در این میان عادل فردوسی پور هم شخصا مایل به ادامه پخش برنامه از شبکه سوم سیما و با همین روال بود.

البته حمایت بیش از حد مدیران شبکه سوم و مدیر گروه ورزش این شبکه و باز گذاشتن دست عادل در هر زمینه ای که خواهان آن بود یکی از دلایلی بود که باعثمی شد فردوسی پور تمایلی به جدائی از شبکه ۳ نداشته باشد. اما در نهایت ورود عادل به انتخابات فدراسیون فوتبال بهانه ای شد برای شورای سیاست گذاری صدا و سیما تا به طور موقت جلوی پخش این برنامه را گرفته و به همین بهانه مقدمات انتقال برنامه عادل به شبکه ورزش را فراهم آورند.

بر اساس شنیده ها در این خصوص، مقدمات انتقال برنامه نود در سال ۹۱ بر اساس تصمیم گیری شورای سیاست گذاری صدا و سیما فراهم شده و دیگر مخالفت های مدیران شبکه سوم و عادل فردوسی پور هم تاثیری در این تصمیم گیری نخواهد داشت. ضمن اینکه در صورت انتقال برنامه نود به شبکه ورزش، باید شاهد تغییراتی هم در سیاست های این برنامه باشیم و تهیه کننده و مجری این برنامه باید خود و برنامه و اجرای آن را در چارچوب قوانین و سیاست های شبکه ورزش بگنجاند. در غیر این صورت شبکه اختصاصی ورزش این آمادگی را دارد که همزمان با تعطیلی قطعی برنامه نود از شبکه سوم سیما، برنامه ای مشابه و حتی پیشرفته تر و قانونمند تری را از شبکه ورزش بر روی آنتن برده تا خلاء این برنامه در تلویزیون ایران پر شود.

حال این سئوال پیش می آید که آیا خواسته یا نا خواسته، سال ۹۰ را باید پایانی بر برنامه ۹۰ دانست؟