به گزارش افکارنیوز به نقل از استقلال، تيمهاي استقلال و الريان در نخستين ديدار از مرحلهي گروهي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند. استقلال كه با دو پيروزي در مرحلهي پليآف پا به اين مرحله گذاشته بود، هر چند بازي تدافعي ارائه داد، اما توانست در آخرين دقايق بازي سه امتياز بازي را به دست آورد.گوران يركوويچ در اين ديدار براي آبيپوشان گلزني كرد.
در نیمه‌ی نخست این دیدار، موقعیت‌ چندانی برای دو تیم ایجاد نشد و اغلب، بازی در میانه‌های میدان دنبال می‌شد و دو تیم سعی می‌کردند با به دست گرفتن جریان بازی، برای خود ایجاد موقعیت کنند.
بازیکنان الریان در این نیمه صاحب موقعیتی شدند که مدافعان استقلال این توپ را دفع کردند و به اسماعیل شریفات رساندند. شریفات نیز به سمت دروازه الریان رفت و در محوطه جریمه این تیم برخوردی روی او انجام شد که البته خطا به نظر می‌رسید اما داور مسابقه
اعتقادی به این مسئله نداشت و از همین رو به دلیل اعتراض اسماعیل شریفات به او یک کارت زرد داده شد.
چند دقیقه بعد از سمت راست دروازه الریان جی لوید ساموئل صاحب توپی شد و روی دروازه ارسال کرد اما به دلیل اینکه هیچ کدام از بازیکنان استقلال در محوطه حضور نداشتند، این موقعیت از بین رفت.
در ادامه کار بازیکنان الریان صاحب موقعیت نصفه و نیمه‌ای شدند که رحمتی شوت بازیکن حریف را گرفت. در ثانیه‌های پایانی نیز اسماعیل شریفات صاحب موقعیتی شد که دروازه‌بان حریف آن را گرفت.
پرویز مظلومی در کنار زمین ایستاده کار بازیکنانش را تماشا می‌کرد و او نیز نسبت به برخوردی که روی شریفات انجام شد، اعتراض داشت. پس از این تصمیم مظلومی هر از چندگاهی نسبت به تصمیمات داور واکنش نشان می‌داد. نیمه‌ی نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم دیدار دو تیم استقلال ایران و الریان قطر بر خلاف نیمه‌ی نخست فرصت‌های گلزنی زیادی داشت که سهم تیم میزبان بیشتر بود.
در ثانیه آغازین نیمه دوم، قطری‌ها پس از آغاز بازی به سمت دروازه استقلال حرکت کردند و از سوی بازیکنان این تیم توپی روی دروازه رحمتی سانتر شد که منتظری آن را با ضربه برگردان، دفع کرد.
در ادامه بازی جی‌لوید ساموئل از سمت چپ دروازه الریان حرکتی را انجام داد و با جا گذاشتن وارد محوطه جریمه این تیم شد و شوتی را به سمت دروازه آنها زد که با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
الریانی‌ها برای اینکه نبض بازی را در دست بگیرند و به گل دست پیدا کنند، از میانه‌های میدان حرکتی را آغاز کردند و به سمت دروازه رحمتی شتافتند اما در نهایت شوت بازیکن قطری از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.
در ادامه بازیکنان قطری فشار بیشتری را روی دروازه استقلال آوردند که این مساله باعثشد چند موقعیت را به دست بیاورند و یکی از آنها با تکل سیدمهدی رحمتی دفع شد. چند دقیقه بعد تاب‌باتا پا به توپ شد و وارد محوطه جریمه استقلال شد و در این صحنه پژمان منتظری با او برخوردی داشت که داور معتقد بود در این صحنه خطایی اتفاق نیفتاده است.
در ادامه بازی آبی‌پوشان سعی کردند که خودشان را به دروازه الریان نزدیک‌تر کنند و از همین‌رو چند موقعیت را به دست آوردند و در یکی از این صحنه‌ها، ساموئلی که نقش بسزایی در کارهای استقلال داشت، از سمت راست دروازه الریان توپی را ارسال کرد که این توپ در طرف دیگر زمین به فریدون زندی رسید اما باز هم این موقعیت از دست رفت.
چند دقیقه بعد میلاد میداوودی هم صاحب موقعیت شوت‌زنی شد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه الریان به بیرون رفت.
الریانی‌ها که بیکار ننشسته بودند، باز هم به سمت دروازه استقلال آمدند و در یک صحنه آلفونسو شوتی را سمت دروازه رحمتی زد و در حالی که او کمی از دروازه بیرون آمده بود، نوک انگشتانش این توپ را به سمت بیرون زمین هدایت کرد و این موقعیت خطرناک نیز توسط رحمتی دفع شد.
استقلال در دقایق پایانی بازی روی کار تیمی صاحب موقعیت شد، اما ضربه‌ی شریفات درست به جایی رفت که سنگربان الریان قرار گرفته بود.
تلاش الريان در وقتهاي اضافي بازي سودي نبخشيد و اين استقلال بود كه به گل رسيد. تعويضهاي پرويز مظلومي جواب داد و از روي كار محسن يوسفي و گوران يركوويچ كه به ميدان آمده بودند، استقلال به گل رسيد. در ميانهي ميدان روي شريفات خطايي صورت گرفت. حنيف عمران زاده سريع بازي را شروع كرد، همكاري خوب استقلاليها با چند پاس يركوويچ را صاحب توپ كرد و اين بازيكن هم توپ را به گل تبديل كرد.