تیم ملی ایران چهار پله سقوط کرد

به گزارش ورزش سه،فهرست برترینهای تیمهای ملی فوتبال جهان از تاریخ ۱۵ فوریه تا ۷ مارس(۲۶ بهمن تا ۱۷ اسفند) روز چهارشنبه (امروز) منتشر شد و تیم ایران با ۵۷۴ امتیاز در رده ۵۱ جهان و چهارم آسیا قرار گرفت.


تیم ایران در این مدت در دیداری دوستانه در امارات مقابل اردن به تساوی ۲ بر ۲ رسید و سپس آخرین پیکار خود را در دور اول از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی برابر قطر برگزار کرد که با نتیجه ای مشابه برابر حریف متوقف شد.

همین دو تساوی باعثشد ایران که در رده بندی قبلی ۶۰۶امتیاز داشت و در مکان چهل و هفتم ایستاده بود، با سقوط ۴ پله‌ای مواجه شود.

در قاره آسیا استرالیا با ۸۶۸ امتیاز در رده اول قرار گرفت و بیستم جهان شد. کره جنوبی با ۷۵۱ امتیاز در رده دوم قاره و سی ام جهان جای گرفت و ژاپن با ۷۴۰ امتیاز در رده سی و سوم دنیا و سوم آسیا حضور یافت.

ازبکستان، چین، عراق، اردن، قطر، عربستان، عمان، بحرین، کویت، ویتنام و کره شمالی نیز در رده های پنجم تا پانزدهم آسیا قرار گرفتند.

در رده‌بندی کلی اسپانیا با ۱۵۶۱ امتیاز همچنان اول است. هلند و آلمان به ترتیب با ۱۳۷۹ و ۱۳۳۲ امتیاز دوم و سوم هستند. اروگوئه، برزیل، انگلیس، پرتغال، آرژانتین، ایتالیا و کرواسی در رده‌های چهارم تا دهم جهان قرار گرفته‌اند.