محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس، با اشاره به درگیریهای اخیر در رابطه با ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: طبق پیگیریها که ما انجام دادهایم سازمان بازرسی کشور قبل از انتخابات نسبت به بازنشسته بودن آقای کفاشیان به ایشان درباره کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال تذکر داده بود اما متاسفانه آقای کفایشان بر خلاف قانون، در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده بود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور می‌‌تواند تخلف آقای کفاشیان را به دادگاه اعلام کند، تصریح کرد: مجلس اجازه نمی‌‌دهد عده‌‌ای برای رسیدن به قدرت با آبروی کشور و احساسات جوانان بازی کند لذا قطعا با افراد مقصر برخورد خواهد شد.

کوثری گفت: البته مجمع فدراسیون فوتبال و کسانی که کاندیداتوری آقای کفاشیان را پذیرفته‌اند در این ماجرا مقصر هستند چرا که آقای کفاشیان بازنشسته شرایط لازم را برای کاندیداتوری نداشته است.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: اکنون ۲ راه برای خاتمه دادن به مشکل وجود دارد، اول اینکه دولت با ادامه خدمت آقای کفاشیان موافقت کند و ایشان همچنان رئیس فدراسیون فوتبال باشد؛ مجلس اجازه برکناری کفاشیان را نمی‌دهد چرا که مسئولان باید پیش از انتخابات چنین اجازه‌ای را به وی نمی‌دادند حالا که کار از کار گذشته است بهتر است با ادامه خدمت ایشان موافقت شود و یا اینکه حود آقای کفاشیان با از سمت ریاست فدراسیون استعفا بدهد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت میتواند بر اساس مصلحت تخلف کفاشیان را ببخشد و با استمرار حضور وی در فدراسیون موافقت کند، گفت: به هر حال مجلس در صورت بروز مشکل، با وزیر ورزش برخورد خواهد کرد چرا که فلسفه وجودی تشکیل وزارت ورزش پاسخگو بودن مسئولان ورزشی در قبال مجلس و مردم بوده است.