کی‌روش و زیکو در قرعه کشی جام جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، قرعه کشی مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا ظهر امروز به وقت تهران در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالامپور مالزی برگزار شد و تیم ملی کشورمان در گروه اول رقابتها با تیمهای ملی کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان همگروه شد و دیگر گروه تیمهای استرالیا، ژاپن، عراق، عمان و اردن در یک گروه قرار گرفتند.

از نکات قابل توجه گروه‌بندی ایران می‌توان به هم‌گروه شدن تیم ملی کشورمان با قطر در حالی اشاره کرد که این دو تیم در مرحله اول نیز با هم هم‌گروه بودند. ضمن اینکه کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و در دیدار آخر در سئول با متوقف کردن کشورمان، تیم ملی ایران را از صعود به جام جهانی محروم کرد یک بار دیگر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز در سئول میزبان ایران خواهد بود.

لبنان نیز که برای اولین بار به این مرحله صعود کرده است را می‌توان ساده‌ترین حریف تیم ملی در این گروه قلمداد کرد.

مراسم قرعه کشی با حاشیه‌هایی همراه بود که در ذیل می‌آید:

*پس از صحبت‌های یکی از اعضای هیئت اجرایی مسابقات مقدماتی جام جهانی فیلمی از این رقابت‌ها از جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا تا ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به نمایش درآمد که در این فیلم دیدارهای مهم و حساس تیم‌های آسیایی در مقابل یکدیگر نشان داده شد.

صحنه گلزنی خداداد عزیزی به استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و اهتزاز پرچم ایران در دستان علی دایی در دیدار حماسی ایران و استرالیا یکی از صحنه‌های به نمایش درآمده در این فیلم بود.

* پس از پخش این فیلم مکانیزم مسابقات و نحوه قرعه‌کشی برای حاضرین توضیح داده شد و تیم‌های هم‌سید در یک گلدان قرار گرفتند تا قرعه‌کشی آغاز شود.

نکته قابل توجه اینکه تیم ژاپن به دلیل حضور در جام کنفدراسیون‌ها در جایگاه پنجم قرار گرفت.

* مهدی مهدوی‌کیا و میاموتو به ترتیب هم‌گروه‌های تیم‌های ملی ایران و ژاپن را در مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مشخص کردند.

* مهدوی‌کیا قبل از قرعه‌کشی در سخنانی کوتاه رو به حضار گفت: ۲ بار در جام جهانی بازی کردیم و این رقابت‌ها از هیجان زیادی برای تمام بازیکنان جهان برخوردار است. ضمن اینکه این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شود.

موتو نیز با اشاره به اینکه ژاپن بازیکنان خوبی در لیگ‌های اروپایی دارد گفت: نتیجه خوبی را در این رقابتها کسب خواهیم کرد.

*مجری مراسم به تیم های لبنان و عمان که برای اولین بار به این مرحله راه یافته بودند تبریک گفت.

*از نکات قابل توجه دیگر نیز میتوان به حضور کارلوس کیروش سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان در کنار زیکو سرمربی برزیلی تیم ملی عراق و اسطوره فوتبال برزیل در این مراسم اشاره کرد.