به گزارش افکارنیوز به نقل ازمهر، بیست و هفتمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور فردا دوشنبه با برگزاری دو بازی به اتمام میرسد که طی آن در دیداری حساس و تعیین کننده برای صدرنشینان تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم میروند و پس از آن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای مس کرمان خواهد بود. در زیر اشارهای گذرا به دیدارهای پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر خواهیم داشت:

تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان
با توجه به تساوی استقلال مقابل راه آهن شهرری، حساسیت دیدار تراکتورسازی و سپاهان دوچندان شد، چراکه اگر در این بازی تراکتورسازی برنده شود از استقلال پیشی می‌گیرد و به رده دوم جدول می‌رسد و اگر قرعه پیروزی به نام سپاهان بیافتد، کلا از صف مدعیان جدا شده و جایگاه خود را در صدر جدول استحکام خواهد بخشید. در عین حال اگر بازی مساوی تمام شود، نتیجه به سود استقلال خواهد بود و ترکیب تیم‌های بالای جدول تغییر نمی‌کند.

اینها نشان دهنده اهمیت و حساسیت دیدار تراکتورسازی - سپاهان است، دیداری که مجالی است برای رویارویی امیر قلعه نویی با تیم سابقش است، تیمی که طی دو فصل گذشته با آن قهرمان لیگ شده و به قول خودش " فونداسیون " قوی برای آن گذاشته که تا چند سال یکی از برترین تیم‌های ایران خواهد بود. قلعه نویی برای کاهش اختلاف ۶ امتیازی خود با صدرنشین، رسیدن به سکوی دوم جدول و گرفتن انتقام شکست بازی رفت، چاره‌ای جز شکست تیم سابق خود ندارد.

در سوی مقابل تیم زیرک سپاهان با انگیزه‌هایی متفاوت مقابل تراکتورسازی صف آرایی خواهد کرد. برای سپاهان برد در این بازی به منزله فرار بزرگ به سوی قهرمانی است و حتی اگر بازی مساوی هم تمام شود زردپوشان می‌توانند فاصله امتیازی خود با دیگر مدعیان را در بالای جدول حفظ کنند. سپاهان اگر فردا نبازد، برنده خواهد بود، چرا که همچنان صدرنشین مطلق جدول رده بندی لیگ برتر می‌ماند.
نتیجه دیدار رفت: سپاهان اصفهان ۲ - تراکتورسازی تبریز یک

پرسپولیس - مس کرمان
پس از یک بازی نسبتا خوب مقابل الهلال عربستان پرسپولیس به لیگ برتر بازمی‌گردد تا مقابل مس کرمان قرار گیرد، البته در غیاب بازیکنان تاثیرگذاری چون " آسمیر آودوکیچ "، مهرداد پولادی و شیثرضایی که فقط در آسیا می‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند. پرسپولیس که عملا شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگد و در این راه رقبایی چون نفت تهران، صبای قم، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان دارد که بین چهار تا ۹ امتیاز با سرخپوشان فاصله دارند.

پرسپولیس اگر می‌خواهد به هدف کسب سهمیه لیگ قهرمانان و صعود به جمع چهار تیم بالای جدول را دست یابد باید و باید در بازی‌های پیش به ویژه همین بازی عصر دوشنبه مقابل مس کرمان به پیروزی برسد در غیر اینصورت محکوم به میانه نشینی در جدول خواهد بود. برای تیمی که دو بازی گذشته خود در لیگ برتر را با یک شکست(۳ بر ۲ مقابل فجرسپاسی شیراز) و یک تساوی(۲ بر ۲ مقابل صبای قم) پشت سر گذاشته، رسیدن به پیروزی در دیدار با مس کرمان حیاتی به نظر می‌رسد.

حریف پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر نیز به مانند این تیم نیازی مبرم به پیروزی دارد. این تیم که بشدت از سوی تیم‌های فانوس بدست جدول رده بندی لیگ برتر تهدید می‌شود، براساس ادعای مربی‌اش با هدف پیروزی به ورزشگاه آزادی می‌آید. تیمی که در کرمان پرسپولیس را برده و همین چند هفته گذشته شاهد شکست سرخپوشان مقابل فجرسپاسی در آزادی بوده است، بلندپروازی نمی‌کند اگر به دنبال پیروزی در بازی روز دوشنبه باشد.
نتیجه دیدار رفت: مس کرمان یک - پرسپولیس صفر

- برنامه دیدارهای باقیمانده از هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
دوشنبه - ۲۲/۱۲ / ۹۰
* تراکتورسازی تبریز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
* پرسپولیس - مس کرمان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران