نگاه همه به سوی تبریز / چه تیمی قهرمان می شود؟

سرويس ورزشي افكار نيوز- بعد از ظهر امروز دو بازي آخر هفته بيست و هفتم ليگر برتر انجام مي شود كه در بين آنها بازي سپاهان در مقابل تراكتور سازي تبريز به نوعي در سرنوشت قهرمان تاثير گذار است.

سپاهان - تراکتورسازی؛ چه کسی گوی را می رباید؟

به گزارش افکار نیوز بازی امروز تراکتورسازی و سپاهان را باید حساس ترین بازی زردهای اصفهان در طی چند ماه اخیر دانست که امتیاز آن می تواند تاثیر مستقیمی در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ داشته باشد.
اختلاف شش امتیازی دو تیم به عنوان تیمهای اول و سوم جدول رده بندی حساسیت این بازی را به طرز چشمگیری افزایش داده و شاگردان کرانچار اگر بتوانند با کسب سه امتیاز از ورزشگاه یادگار امام تبریز خارج شوند گامی بلند به سوی قهرمانی لیگ برخواهند داشت.
اما فقط شرایط جدول در این بازی تاثیر گذار نیست و نشستن امیر قلعه نویی سرمربی دو سال گذشته سپاهان بر روی نیمکت قرمز های تبریز و از طرف دیگر حضور بازیکنانی مثل احسان حاج صفی، فرزاد حاتمی و قاسم حدادی فر در ترکیب تیم تراکتورسازی جذابیت این بازی را افزایش خواهد داد.
به هرحال قلعه نویی با سپاهان دو بار متوالی قهرمان لیگ شده و بعد از آن حاشیه های ابتدای فصل که منجر به جدایی اش شد هرگز دوست ندارد که دوباره در مقابل تیم سابقش شکست بخورد چون در آن صورت فاصله تراکتور با صدر جدول به نه امتیاز خواهد رسید و تبریزی ها باید قید قهرمانی در لیگ را بزنند.
اما در سوی مقابل هم سپاهان که تا قبل از رسیدن به تعطیلات لیگ با کرانچار بر روی نوار پیروزی و گل نخوردن قرار گرفته بود با کسب یک پیروزی شیرین در مقابل النصر امارات با روحیه ای خوب راهی تبریز شده تا عیدی ویژه ای را در آستانه سال نو به هوادارانش بدهد.
انگیزه بازیکنان سپاهان در مقابل سرمربی سابقشان می تواند شرایط را به سود زردهای اصفهان تغییر دهد. بازی رفت دو تیم هم که در شرایط ویژه ای برگزار شد و آن روزها که سپاهان کریم قنبری را بر روی نیمکت تیمش می دید با گلهای عمادرضا و محسن بنگر در مقابل تک گل فلاویو لوپز تراکتورسازی را شکست داد و اگر در بازی امروز کرانچار هم بتواند مثل قنبری سرمربی پیروز این بازی باشد هفته ۲۷ لیگ برتر به کام مردم اصفهان شیرین خواهد شد.
مساوی در این بازی بیش از هرچیز به سود استقلالی خواهد بود که در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و منتظر یک اشتباه از جانب سپاهان است تا خودش را به این تیم نزدیک کند. هاشم بیک زاده و رضا ناصحی از سپاهان به همراه توزی رودریگو از تراکتور سازی به خاطر مصدومیت و محرومیت غایبان این بازی خواهند بود و این بازی قرار است که از ساعت ۱۵به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش شود.

پرسپولیس - مس کرمان؛ اعاده حیثیت سرخپوشان

دیگر بازی امروز بین پرسپولیس و مس کرمان انجام می شود. پرسپولیس بعد از تساوی خارج از خانه برابر الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا باید برابر مس کرمان صف آرایی کند؛ تیمی که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد. مسئولان باشگاه مس برای اینکه از سقوط فرار کنند بلاژویچ را که با کلی تعریف و تمجید به مس آوردند کنار گذاشتند و ابراهیم قاسمپور را به عنوان سومین سرمربی این فصل خود انتخاب کردند. در آن سوی میدان وضعیت کاملا برعکس بود و سرمربی ایرانی جای خود را به مصطفی دنیزلی داد.
پرسپولیس برای اعاده حیثیت به میدان میرود چرا که در لیگ همه چیز را از دست داده اما هواداران پرسپولیس از این تیم فقط برد میخواهند. از سوی دیگر سرخپوشان برای ترساندن حریفان بین المللی خود دوست دارند در ادامه لیگ نتایج مطلوبی بگیرند.قاسمپور کار سختی برابر پرسپولیس دارد. خود او گفته کارنامه قابل قبولی برابر پرسپولیس نداشته و بیشتر شکست خورده است. قاسپمور در همین فصل یکبار هم با داماش برابر پرسپولیس باخت. باید دید این بار هم نتایج گذشتهاش را برابر پرسپولیس تکرار میکند یا اینکه عادتش را ترک خواهد کرد.