مدیر 60 ساله برای فدراسیون نشد اما برای اصفهان می‌شود

در ماه‌های اخیر شرایط موجود در ورزش استان اصفهان و فراز و فرودهایی که متوجه این حوزه بوده، موجبات ایجاد انگیزه قوی برای تغییر در رأس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان شده تا جایی که از استانداری اصفهان و وزارت ورزش و جوانان خبر می‌رسد که شرایط آن‌ها را برای پایان دادن به مأموریت 6 ساله سلطان‌حسینی مجاب کرده است.

اخبار ورزشی- در همین راستا به نظر می‌رسد پیگیری‌های مستمر استاندار اصفهان و برخی نماینده‌های اصلاح‌طلب مجلس برای مدیرکل شدن «مهرزاد خلیلیان» نتیجه داده است و این پیگیری‌ها تا حدی پیش رفته که ظاهرا از مشکلاتی که به خاطر آن خلیلیان نتوانست برای انتخابات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کاندیدا شود، چشم‌پوشی شده است.

اما نکات مختلف و مبهمی در مورد گزینه جدی مدیرکلی ورزش استان اصفهان وجود دارد؛  از جمله این که در دوره مدیرکلی سلطان‌حسینی در ورزش اصفهان،  مهرزاد خلیلیان به عنوان رئیس هیأت شنای استان اصفهان مشغول به فعالیت بود اما اختلاف نظری که در فرایند مالی استخر هیأت به وجود آمد، در نهایت منجر به خروج خلیلیان از این هیأت شد. در همین دوره، برخی از اهالی شنا که منتسب به جریان خاصی بودند نیز تجمع اعتراض‌آمیزی در مقابل درب اداره کل ورزش استان اصفهان داشتند که این تجمع با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت.

نکته دیگر نظرات بسیاری از اهالی ورزش از رؤسای هیأت‌ها تا ورزشکاران با تجربه و مدال‌آور است که معتقدند خلیلیان که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، انگیزه آن‌چنانی برای مدیرکلی ندارد و تنها انگیزه او پاسخ به اتفاقات سال‌های اخیر در ورزش اصفهان است.

ابهام دیگر این انتخاب وزارت ورزش و جوانان در اصفهان آن است که وزیری که خود متولی حوزه جوانان است و طی یک سال اخیر شعار جوان‌گرایی در مدیریت سر داده، چرا مدیر 60 ساله را برای پست مدیریتی ورزش و امور جوانان در نظر گرفته است! انتخابی که نماینده‌های غیر اصلاح‌طلب مردم استان اصفهان در مجلس هم به طور جدی نسبت به عواقب آن و سیاسی شدن فضای ورزش استان اصفهان انتقاد دارند.

غفلت از حوزه جوانان زنگ خطری دیگری است که حضور یک مدیر 60 ساله در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان قطعا به آن رنگ و بویی جدی بخشیده و همین فعالیت‌های مختصر موجود را هم به حاشیه می‌برد؛ جوانانی که امورشان نیمی از مسؤولیت این اداره‌کل است اما تا کنون کمترین اراده و نقش را در تصمیم‌گیری‌های حوزه تخصصی خود نداشته‌اند.

همه این‌ها این در حالی است که در ماه‌های اخیر افراد زیادی برای تصدی این پست مدیریتی در ورزش اصفهان تلاش کرده‌اند و این اقدامات عملا فعالیت این اداره‌کل را به حاشیه برده است؛ جامعه ورزش استان اصفهان و ورزشی‌نویسان و کارشناسان این حوزه نیز مطابق آن چه در استان‌های دیگر رخ داده ماه‌هاست خواستار حضور یک مدیر جوان و تحصیل‌کرده در رأس این اداره‌کل هستند اما گویا تعالی ورزش استان وجه‌المصالحه اهداف غیرورزشی قرار گرفته است و عزمی برای تقویت حضور نماینده‌های استان در میدان‌های جهانی و المپیک پیش رو وجود ندارد.