مظلومی: فتح‌اله‌زاده دوست داردبامن جام بگیرد

به گزارش افکارنیوز،به نقل از سایت باشگاه استقلال، پرویز مظلومی، سرمربی استقلال ظهر امروز در گفتگویی حرفهای جالبی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

*آقای مظلومی یک مقدار دست شما در استقلال خالی شده. درست است؟

با جدایی مجیدی، کرار و ولیدعلی یک مقدار تیم‌مان خالی شد، اما مصدومیت‌ها کارمان را سخت کرد. ۴،۵ بازیکن کلیدی‌مان دچار آسیب‌دیدگی شدند تا واقعا شرایط‌مان سخت شود.



*بعد از مساوی یا شکست‌های شما برخی از هواداران حاضر در ورزشگاه نام امیر قلعه‌نوعی را صدا کردند.

بالاخره قلعه‌نویی برای استقلال جام آورده و برخی از هواداران او را دوست دارند، اما این افرادی که در بازی‌های حساس استقلال نام او را صدا می‌زنند، استقلالی نیستند. آنها موفقیت استقلال را نمی‌خواهند. چه مظلومی باشد، چه نباشد. وگرنه یک استقلالی هیچ‌وقت در شرایط حساس تیم و آرامش آن را به هم نمی‌زند.





*قرار است به خاطر مساوی که کسب کردید امروز با آقای فتح‌اله‌زاده جلسه داشته باشید؟

نه، این جلسه ما به خاطر فینال جام‌حذفی است. آقای فتح‌اله‌زاده خوی بودند و برگشتند، به خاطر همین امروز جلسه را گذاشتیم.



*حرف‌های شما در خصوص سرمربی تیم‌ملی هم جالب بوده. شما منتقد کی‌روش هستید؟! اینکه مثلا گفتید ما خیلی راحت با این گروه به جام‌جهانی صعود می‌کنیم و من از الان به کی‌روش تبریک می‌گویم…!!

متأسفانه یکسری دوستان هستند که می‌خواهند من را مقابل کی‌روش قرار دهند، در حالی که خودم می‌دانم اداره تیم‌ملی سخت است، چون همان اول که بحثحضور این مربی در تیم‌ملی شد من به خوبی از او حمایت کردم، چون معتقد بودم مربیان قبلی در حد و اندازه تیم‌ملی نبودند. کی‌روش مربی بزرگی است و نمی‌شود از او انتقاد کرد. من اگر صحبتی در خصوص او کردم سر مسائل استقلال بود. به خاطر یک بازی تشریفاتی با قطر ۳ هفته لیگ را تعطیل کردند. برای بازی با اردن هم ۱۰ روز لیگ تعطیل شد فشار آن هم به استقلال می‌آید. ما هنوز از هواپیما پیاده نشده باید بازی کنیم. ۲ بازیکن کلیدی من یعنی جباری و تیموریان به خاطر همین فشردگی بازی‌ها مصدوم شدند. الان هم کیانوش رحمتی به جمع آنها اضافه شده است. تیم من باید سرحال باشد. هر وقت استقلال هفته به هفته بازی داشت ما بهترین نتایج را گرفتیم، مثل همین بازی‌های آسیایی، اما با ۳ روز یکبار بازی کردن واقعا تیم‌مان خسته می‌شود.



*یک اتفاق خوب که در بازی با الاتفاق صورت گرفت، حمایت پرسپولیسی‌ها از استقلال بود و حتی علی پروین هم در ورزشگاه حضور پیدا کرد.

آنها درست است که رقیب ما بودند، اما دوست داشتند ما برنده شویم. من باز هم از حمایت آنها ممنونم، اما برای آدم‌هایی متأسفم که منافع شخصی‌شان را به منافع ملی ترجیح دادند. در طول یک هفته مانده به بازی ما با الاتفاق و حتی روز بازی تیترهای حاشیه‌ای و جنجالی در مورد دو بازیکن ما زدند و به دنبال حاشیه‌سازی برای استقلال بودند. به عنوان یک ایرانی از این حرکات خیلی ناراحت شدم. برای من عجیب بود که این دوستان چطور به جای حمایت، در طول یک هفته علیه ما کار کردند آن هم با وجود اینکه استقلال، باید به مصاف نماینده عربستان می‌رفت، اما خدا جای حق نشسته و پاداش را به ما داد.



*یک صحبتی که در مورد شما می‌شود این است که در تیم‌تان بازیکن‌سالاری دارید؟

نه به هیچ‌وجه این‌طور نیست. من به موقع گریبان بازیکن را می‌گیرم و به موقع هم او را تشویق می‌کنم. اینطور هم نیستم که نتایج را در بوق و کرنا کنم اگر بردیم، بگویم من تیم را برنده کردم و اگر باختیم به بازیکن یا داوری و از اینجور مسائل ایراد بگیرم. هیچ‌وقت بهانه‌تراشی نکردم و معتقدم اگر می‌بریم دیگران نقش دارند و اگر هم می‌بازیم من مقصر هستم.



*می‌گویید مقابل جباری کوتاه آمدید و حتی بعد از قهرش به او بازی دادید؟

جباری بازیکن بزرگی است و نمی‌شود به راحتی او را کنار گذاشت. من دو ماه با او مدارا کردم. به بازیکن احترام می‌گذارم، اما تا حد خودش، وقتی دیدم پایش را از گلیمش دراز می‌کند سعی می‌کنم با رفتار درست او را متوجه کنم. خوشبختانه تا الان خیلی خوب این رفتارم جواب داده. همین جباری را دیدید بعد از اینکه برای استقلال بازی کرد، چقدر بهتر شد. چقدر برای ما کلیدی و البته بی‌حاشیه ظاهر شد. ان‌شاء‌ا… که زودتر هم برمی‌گردد. جباری به درد فوتبال ملی ما می‌خورد. به امثال او در این فوتبال ظلم شده، اگر جباری اینقدر مصدوم نمی‌شد باید در اروپا فوتبال بازی می‌کرد. من امیدوارم هرچه زودتر مصدومیتش رفع شود و برگردد.



*تیم کهکشانی داشتن خوب است یا بد؟

هم خوب هم بد، اما مهم چگونگی کنترل آن است. با این حال به قول ‌آقای فتح‌اله‌زاده تیم ما الان ته‌کشانی شده است. اینقدر مصدوم و مشکل داریم که دیگر خبری از تیم کهکشانی نیست.



*قصه کرار چه بود؟!‌ چرا او را از دست دادید؟

او از لحاظ فنی خوب بود، اما از لحاظ اخلاقی بازیکن عصبی بود. یکسری مشکلات داشت که نمی‌توانست در استقلال بماند. در کل تحملش کم بود و زود جوش می‌آورد.





*آقای مظلومی فکر می‌کنید ایران به جام‌جهانی برود؟

ما هیچ تیمی را در این گروه نباید دست‌کم بگیریم. تیم‌ملی قول با مربی خوب و کاربلدی داریم که با توجه به رسیدن مصدومان‌مان من فکر می‌کنم بتوانیم به عنوان تیم اول صعود کنیم. می‌دانم راه سختی در پیش داریم، مشکلات هم زیاد است، اما همه باید به تیم‌ملی روحیه صعود به جام‌جهانی را بدهیم. همه باید به آن کمک کنیم.



*چرا فوتبال ما برای هر بازیکن ستاره‌ای که دارد، نمی‌تواند یک بازیکن خوب را جایگزین کند؟

متأسفانه ما در سازندگی خیلی ضعیف عمل می‌کنیم. علی دایی چند سال فوروارد ما بود، اما حتی در بازی‌های ضعیف هم از او به صورت ثابت استفاده کردیم و باعثشویم بازیکنانی مثل هاشمیان و مجیدی پشت خط بمانند. الان نگران آینده شدیم مثل کشورهای عربی همچنان مهاجمان خارجی را به فوتبال‌مان وارد می‌کنیم. یک آمار بگیرید و ببینید چقدر مهاجم خارجی وارد ایران شده است. من اگر خودم بعد از جدایی مجیدی از استقلال، فرصت داشتم مهاجم خارجی نمی‌آوردم. سعی می‌کردم از همین ایران یک فوروارد را در تیم‌ جای دهم. خوشبختانه الان هم مهاجمان خوبی مثل برهانی، شریفات و میداودی را در تیم‌مان داریم. الان میداودی آماده نیست، اما باید او را در ترکیب بگذارم تا آماده شود. او مصدومیت طولانی را سپری کرده و به خاطر همین باید بیشتر در زمین حضور داشته باشد تا به آن آمادگی سابق دست پیدا کند.



*یک مدت با میداودی مشکل داشتید؟

نه، من هیچ مشکلی با بازیکنانم ندارم. میلاد فقط یک کم تن صدایش بلند است، با هم حرف می‌زدیم که متأسفانه برخی از دوستان به اشتباه خیال کرده بودند دعواست.



*آقای مظلومی میانه‌تان با پرسپولیسی‌ها چطور است؟

ما پرسپولیسی‌ها را دوست داریم چون باید باشند که ما بتوانیم ببریم و کری بخوانیم(می‌خندد).



*امسال جام می‌گیرید؟

تلاش می‌کنیم جام بگیریم.



*در قراردادتان آمده که چند جام باید بگیرید؟

اصلا در قراردادم بحثی از گرفتن جام نیست.



*فتح‌اله‌زاده گفته بودند اگر جام بگیرید در استقلال می‌مانید؟

حاجی دوست دارد با من جام بگیرد(می‌خندد).



*اگر جام نگیرید باید از استقلال جدا شوید؟

من که قراردادم امسال تمام می‌شود، اما در هر صورت باید مایل به ماندن باشم. جدا از حمایت‌های مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره یک باشگاه از مربی، مردم و هواداران هم باید دوست داشته باشند چه کسی سرمربی تیم‌شان باشد. نظر مردم هم خیلی مهم است.



*چطور می‌توان این نظر مردم را متوجه شد؟

خیلی راحت می‌شود فهمید.



*در خصوص این شعارهای پرویز سوبله چوبله و… که برای شما ساخته شد صحبت می‌کنید؟

این شعارها خودجوش بود و خود هواداران ساختند، اما اگر در باد غرور نمی‌خوابیدیم می‌توانستیم این دربی آخر را هم ببریم.



*آن دست‌هایی که شما بعد از گل‌های استقلال زدید تیم‌تان را مغرور نکرد؟

نه، من همیشه بعد از گل‌ برای بچه‌های تیم دست می‌زنم.



*جوگیر نشده بودید؟

نه، اما همه فکر می‌کردیم استقلال دیگر برنده است.

چه من، چه بازیکنان، چه هواداران و… به خاطر همین نمی‌توانیم بگوییم چه کسی مقصر است. خودتان دیدید حتی هواداران پرسپولیس ورزشگاه را ترک کرده بودند و می‌گفتند می‌ترسیم امروز شش‌تایی شویم، اما باز خدا را شکر که بعد از ۲ سال ما خوشحالی پرسپولیسی‌ها را هم دیدیم. از خوشحالی آنها خوشحال شدیم.



*خوب کری می‌خوانید؟

قشنگی فوتبال به همین کری‌هاست، وقتی هم در استقلال نبودم سر این تیم دعوا می‌کردم. کری می‌خواندم. از آن موقع که غلامحسین‌مان در استقلال بازیکن بود من شدیدا طرفدار این تیم بودم. سر استقلال دعوا می‌کردم، ‌ یکبار سرم شکست. این کری خواندن‌ها را هم از بچگی یاد گرفتم.



*در یک خانواده استقلالی بزرگ شدید؟

شدیدا. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود وقتی با تیم‌ملی جوانان قهرمان آسیا شدیم، پرسپولیسی‌ها به دنبال جذب من بودند. پدرم که این خبر را شنیده بود از آبادان بلیت گرفته و مستقیم به هتل آمده بود. تا من را دید آمد جلو، آمدم بغلش کنم همان موقع یک سیلی محکم به صورتم زد و گفت پسر پایت را در پرسپولیس نمی‌گذاری. همانجا مسئولان باشگاه استقلال آمدند و با من قرارداد بستند.



*سال ۹۰ را چطور سالی دیدید؟

سال خیلی خوبی بود. سال موفقیت در عرصه ورزشی، سلامتی، موفقیت‌های هسته‌ای برای ایران عزیز.



*زانو دردتان بهتر است؟

از جوانی این زانودرد را دارم و مجبورم که با آن بسازم.



*امسال خوب پول گرفتید؟

نه، شاید در هر تیم دیگری که بودم دو - سه برابر استقلال پول گرفته بودم. الان ۷۰،۸۰ درصد قراردادم را طلب دارم. امیدوارم مشکلات مالی تیم‌مان هم هرچه زودتر حل شود.



*صحبت خاصی ندارید؟

پیشاپیش سال نو را به همه تبریک می‌گویم و امیدوارم همه سال خوبی داشته باشند