به گزارش افکار نیوز،خداداد عزيزي در گفتوگو با ايسنا، درباره مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي جام جهاني برزيل اظهار كرد: به نظر من با قرعهاي كه نصيب ايران شد، سال خوبي را شروع خواهيم كرد و اين گروه بندي پيام خوبي براي ما داشت، اين بهترين قرعه اي بود كه مي توانست رقيب ما شود، چرا كه هم گروههاي ما نسبت به تيمهاي گروه ديگر ضعيفتر هستند.

وی در ادامه با مقایسه تیم‌های دو گروه گفت: عمان، عراق و اردن تیم‌های بسیار خوب و از قطر، ازبکستان و لبنان قدرتمندتر هستند. به دلیل این که در این گروه قرار گرفته‌ایم باید بگویم که سال ۹۱ برای ما سال خوبی خواهد بود. همچنین این قرعه این نوید را می‌دهد که کارلوس کی‌روش فرد خوش اقبالی است که قدمش برای فوتبال ما خیر است، پیش از این گروه‌های ما اگر خیلی سخت نبودند، راحت هم نبودند. به عقیده من، تیم ملی می‌تواند به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند. هر چند رقابت با کره سخت است. به هر حال چه به عنوان تیم اول و چه تیم دوم ما به جام جهانی خواهیم رفت.

عزیزی در ادامه به انتخابات فدراسیون فوتبال و ریاست دوباره کفاشیان اشاره کرد و افزود: فدراسیون فوتبال بهای گزافی برای کسب تجربه کفاشیان پرداخت کرده است. او اکنون با پشتوانه چهار سال تجربه، دوباره به ریاست فدراسیون برگزیده شده است و ما امیدواریم که این بار تمام تلاش خود را برای صعود به تیم ملی به جام جهانی صرف کند. صعود به جام جهانی هدف همه کشورهای دنیا است و همان گونه که دیدید اعضای فدراسیون فوتبال عربستان پس از آن که به جام جهانی راه نیافتند دست جمعی استعفا کردند.

ملی‌پوش اسبق تیم فوتبال پاس همچنین نقش باشگاه‌ها را در موفقیت تیم ملی پررنگ دانست و گفت: چون بحثتیم ملی است، پس همه باید به صورت همه جانبه کمک کنیم. هیچ چیز به اندازه جام جهانی مهم نیست. همه مربیان، بازیکنان و دست اندرکاران باید برای موفقیت تیم ملی کمک کنند. به نظر من نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم‌های قدرتمند کره ای، ژاپنی، استرالیایی، شانسی برای قهرمانی ندارند، ولی تیم ملی از شانس زیادی برای صعود به جام جهانی برخوردار است. البته طبیعی است که باشگاه‌ها هزینه می‌کنند و می‌‌خواهند جایگاه خود را داشته باشند، اما تیم ملی از همه چیز مهم‌تر است.

وي در پايان درباره نقش رسانه ها در راه صعود تيم ملي به جام جهاني هم خاطر نشان كرد: خوشبختانه هر گاه بحث تيم ملي بوده است، رسانهها از آن حمايت كردهاند و انشاءالله اين حمايت همچنان ادامه داشته باشد.