داغ ننگی بر تارک فوتسال ایران نشست

سرویس ورزشی افکار نیوز-بعد از افشاگری برنامه نود در مورد تبانی های صورت گرفته در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال، می طلبد که مسئولان ورزش کشور به خصوص فدراسیون فوتبال در این باره بررسی های لازم را انجام داده و تصمیم اتخاذ کنند که حداقل دید منفی که راجع به این رشته در بین ورزش دوستان به وجود آمده است، از بین برود.

به گزارش افکار نیوز با به صدا در آمدن سوت پایان بازی های هم زمان تیم های گیتی پسند و پرسپولیس و ماهان و منصوری با نگاهی گذرا بر نتیجه ثبت شده در هر دوبازی به سادگی می تواند حدس زد که نتایج به دست آمده با تبانی و لابی های پشت پرده به دست آمده است.

معمولا در ورزش ایران تبانی های زیادی در رشته های مختلف به وقوع می پیوندد اما تا هیچ گاه به اثبات نرسیده و همواره در حد گمانه زنی و شایعه باقی مانده است اما با این وجود پخش گزارشی در مورد تخلفات صورت گرفته در مسابقه تیم های گیتی پسند و پرسپولیس از برنامه نود باعثشد تا ابعاد تازه ای از تخلفات صورت گرفته که به آن ها اصطلاحا تبانی گفته می شود، بازگو گردد.

درگزارش نود صحنه‌هایی از راه دادن و شل گرفتن بازیکنان پرسپولیس در بازی با گیتی پسند به نمایش در آمد که منجر به قهرمانی تیم اصفهانی شد.

در این قسمت صحبت‌هایی از سوی بازیکنان پرسپولیس نشان داده شد که از تماشاگران درباره بازی همزمان منصوری و فولاد ماهان می‌پریسیدند و از اینکه تعداد گل زیادی خورده‌اند و زمینه قهرمانی گیتی‌پسند را فراهم کرده‌اند، اظهار خوشحالی می‌کردند به طوری که دروزاه‌بان پرسپولیس گفت که اگر ما نمی‌خواستیم این‌طور نمی‌شد. از آن سو بازیکنان منصوری که قهرمانی را با تفاضل گل از دست داده بودند، به اقدام ناجوانمردانه حریف خود معترض بودند.

عباس ترابیان مهمان تلفنی برنامه ۹۰ توضیحاتی در مورد هفته پایانی لیگ فوتسال اعلام کرد و گفت: اگر صحبت‌های حیدریان که گفته بود بازیکنان پرسپولیس پول گرفتند صحت داشته باشد به شدت با آنها برخورد می‌کنیم هر چند برایم عجیب است که بخواهیم این مسائل را به تیم بزرگی مانند پرسپولیس ربط دهیم.

در قسمت پایانی تقوی و عراقی‌زاده سرپرستان تیم‌های منصوری قرچک و گیتی‌پسند روی خط آمده و در مورد اتفاقات هفته پایانی لیگ برتر فوتسال صحبت‌های کردند. پس از صحبت‌های مجری برنامه ۹۰ مبنی بر اینکه در قرچک فحش‌های بالای ۲۵ سال داده می‌شود تقوی به وی گفت که هفته پایانی یکی از تلخ‌ترین روزهای فوتسال بود و من اتفاقات این هفته را به وجدان خودشان واگذار می‌کنم. مشکل این است که در فوتسال قدرت‌ بین دو تا سه نفر تقسیم شده که آنها فوتسال را به بیراهه می‌برند.

در این بین مجری ۹۰ با اشاره به فساد حاکم بر فوتبال در کشورهای ایتالیا، چین و ترکیه از مسئولان فدراسیون خواست در صورتی که تبانی اینها در هفته پایانی اثبات شود تیم چهارم جدول عنوان قهرمانی را از آن خود کند که پاسخ تقوی به وی این بود که سر ما را با چاقویی که ترابیان تیز کرد، بریدند.

لیگ فوتسال با تمام حاشیه های زشت و زیبایی که وجود داشت، به پایان رسید اما داغ ننگ تبانی تا ابد بر قهرمانی تیم گیتی پسند باقی ماند، هر چند که تبانی زشت تیم های منصوری و ماهان نیز برای گرفتن قهرمانی از تیم رقیب اصفهانی دست کمی از کار زشت گیتی سند نداشت.

حال باید منتظر بود و دید که مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال چه تصمیمی برای این کار زشت و ناپسند گرفته اند و آیا این اتفاق مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد؟