افکارنیوز: ساندرو روسل که در این مر اسم حضور داشت، اینیستا را نمونه بارز ارزش هایی دانست که آنها در باشگاه به آن احتیاج دارند. وی معتقد است که نقش خانواده این بازیکن در ساختن شخصیت او تاثیر مهمی داشته است. روسل اظهار داشت: موفقیت اینیستا بدون داشتن خانواده اش ممکن نبود. از خانواده او هم باید سپاسگزار بود که ارزش های انسانی را به خوبی به او آموزش دادند. درست است که خدا به او استعداد عطا کرده، اما سایر خصوصیات اینیستا به خاطر داشتن یک خانواده خوب است.

اینیستا پس از دریافت جایزه اظهار داشت: بهتر است این ارزش ها را به بازیکنان جوان تری که به تیم خواهند پیوست منتقل کنیم. دوست دارم زمانی که بازنشسته شدم، مردم من را به عنوان بازیکنی به یاد آورند که همه چیزش را برای این باشگاه گذاشت و همیشه برای هم تیمی ها و همچنین رقیبانش احترام قائل بود. تنها چیزی که در نهایت از شهرت تو باقی می ماند، ارزشهای انسانی است.
هافبک بارسا گفت: من آدم قدردانی هستم و به خاطر داشتن خیلی چیزها در زندگی سپاسگزارم. بارسلونا و کاتالونیا به من و خانواده ام همه چیز داده اند.

اینیستا از مقایسه مورینیو و گواردیولا خودداری کرد و افزود: من مورینیو را نمی شناسم که بخواهم درباره او قضاوت کنم اما سرمربی خودم را مدت زیادی است که می شناسم. فکر می کنم همه این موضوع را پذیرفته اند که کار کردن در کنار او برای هر کسی امتیاز بزرگی محسوب می شود.
وی تاکید کرد: می خواهیم تمرکز خود را به سوی پیروزی معطوف کنیم و منتظر بمانیم تا صدرنشین جدول اشتباه کند و امتیاز از دست بدهد. هدف تیم این است که تمام امتیازات تا پایان این فصل را بگیرد و هیچ موقعیتی را از دست ندهد. فاصله زیادی با مادرید داریم اما تا پایان فصل خواهیم جنگید. تیمی به قهرمانی می رسد که عملکرد خوبی را درطی فصل داشته باشد.
منبع: ورزش۳