به گزارش افکارنیوز و به نقل از فارس، محمود احمدینژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر آن هم با یک نامه غیرمعمول دیر انجام شده است، آیا این نشانه قانونگریزی دولت نیست؟ گفت: من آنچه را که شما تصویب کردهاید، میخوانم و خواهش میکنم ببینید در مجلس چه تصویب شده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون یعنی ۱۲/۱۰ / ۸۹ سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات نیروی انسانی، امکانات، ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به عمل می‌آید.


وی به تبصره این موضوع اشاره و اضافه کرد: هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما جلویش را گرفته‌ایم.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه روز ۳۰/۱۰ این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: ۳۰/۱۰ چیزی به ما ابلاغ شده که ۱۸روز قبلش یک چیزی ادغام شده است. خوب شده است دیگر، ما چه کار کنیم؟ بعد تازه در این قانون آمده که مقررات اصلاح می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما مانع اصلاحاتیم؟

رئیس‌ جمهور ادامه داد: شما یکجا در ادغام وزارتخانه‌ها می‌گویید اول شرح وظایف را بده بعد وزرا را معرفی کن؛ اینجا بدون شرح وظایف می‌گویید زود وزیر را معرفی کنید و داد و بیداد که رئیس‌جمهور تخلف کرده است. ما از چه چیز این تخلف کرده‌ایم؛ بین خود و خدا؟
وی با بیان اینکه آیا اینجا تکلیفی برای رئیس‌جمهور تعیین شده است و کجا گفته‌اید که رئیس‌جمهور باید ادغام کند، افزود: شما گفته‌اید که خودشان ادغام می‌شود. آیا ما جلویش را گرفته‌ایم؟ بعد می‌گویید هزینه‌هایش هم از محل صرفه‌جویی وزارت‌خانه‌هایی که هنوز تشکیل نشده‌اند، است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: شما که هر روز قانون بودجه می‌نویسید، کجا گذاشتید ردیف صرفه‌جویی؟ بالاخره هر پولی محلی دارد، ما می‌توانیم بیاییم از محل کار شما برداریم؟ از کجای تربیت‌بدنی باید صرفه‌جویی شود؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من این قانون را با همه اختیاراتم به شما تقدیم می‌کنم، گفت: دستتان را می‌بوسم و مخلص شما هستم. شما را به جدتان بیایید آن را اجرا کنید.