به گزارش افکار نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، تيم فوتبال استقلال كه هماكنون با ۴۸ امتياز و البته يك بازي كمتر نسبت به برنامه ليگ، در رده سوم جدول قرار دارد ميتواند با پيروزي در آخرين مسابقه جام حذفي يكي از قهرمانيهايي كه به هوادارش وعده داده بود را بدست آورد تا از الان جواز حضورش در ليگ قهرمانان آسيا سال آينده را مسجل كند.

این تیم در لیگ برتر هم شرایط بدی نداشته و در صورت پیروزی در مسابقه معوقه مقابل ملوان تا رده دوم جدول نیز پیش خواهد آمد. قهرمانی استقلال می‌تواند موجب خشنودی تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و صبا هم باشد چرا که اگر آنها تا در پایان لیگ در همین رده باقی باشند، تیم چهارم لیگ هم می‌تواند شانس حضور در مسابقه پلی‌آف لیگ قهرمانان را داشته باشد.

استقلالی‌ها در صورت فتح جام حذفی می‌توانند پرسپولیس‌ها را هم خوشحال و نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوار سازند.

اما استقلال در شرایطی برای این دیدار حساس آماده می‌شود که مربیانش همچون گذشته از تعداد بازیکنان مصدوم‌شان می‌نالند و اخیرا از آسیب‌دیدگی کیانوش رحمتی و ساموئل هم خبر دادند. از طرفی آنها که مدعی بودند در هر زمینی حتی زمین آسفالت(!) می‌توانند مقابل شاهین بازی کنند، با نزدیک شدن زمان فینال، نسبت به کیفیت پایین زمین حافظیه گله‌مند هستند.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال در آخرین اظهارنظرش ارایه یک فوتبال تاکتیکی و مطلوب در این زمین را ناممکن دانست و از لفظ رویکرد " بزن زیرش " استفاده کرده بود!

از سوی دیگر شاهین که اوضاع چندان مناسبی در لیگ برتر ندارد و در آخرین تغییرات کادر فنی مدتی است حمید درخشان را به عنوان سرمربی به خدمت گرفته با قهرمانی در جام حذفی، موفقیتی بزرگ را در این شرایط نصیب خود خواهد ساخت. شاهین اکنون با ۲۸ امتیاز در رده شانزدهم جدول بسر برده و یکی از جدی‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌رود. هواداران پرشور و فوق‌العاده متعصب شاهین از اوضاع و احوال تیم شان راضی نیستند و این عنوان شاید مرهمی بر دردهای‌شان باشد؛ دردهایی که آنها مسوولان و مدیران تیم‌شان را مسببش می‌دانند. این تیم بر سر میزبان فینال پافشاری زیادی داشت تا شرایطی ایجاد شود که هواداران بوشهری بتوانند با حضور در ورزشگاه عاملی برای موفقیت این تیم باشند. آنها اخیرا با برگزاری فینال در ورزشگاه تازه تاسیس غدیر اهواز مخالفت کرده و تنها حافظیه را پسندیدند. چهار هزار صندلی در استادیوم حافظیه به هواداران این تیم تعلق یافته است.

سرانجام فينال جام حذفي فردا در ساعت ۱۵ در استاديوم حافظيه برگزار ميشود. استاديومي كه نور چندان مناسبي ندارد و اگر بازي به وقتهاي اضافه و احتمالا ضربات پنالتي كشيده شود، معلوم نيست در چه شرايطي تكليف قهرمان مشخص خواهد شد و برگزاري مراسم اهداي جام نيز با چه وضعي روبهرو خواهد بود، هرچند بر اساس آخرين اخبار، مسوولان سازمان ليگ برنامهريزي و البته تجهيزات مناسبتري را نسبت به ادوار گذشته براي برگزاري فينال، آماده كردهاند.