به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، درچارچوب دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ اروپا پنج شنبه شب چهار ديدار برگزار شد كه در مهمترين بازي اتلتيك بيلبائو اسپانيا با نتيجه قاطع ۴ بر ۲ شالكه را در هم كوبيد و تا حدودي صعود خود را به دور بعد مسجل كرد.

در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی شالکه برگزار شد، بازیکنان بیلبائو با ارائه یک بازی هجومی توپ ومیدان را در اختیار گرفته و فرصت‌های زیادی را بر روی دروازه حریف خلق کردند تا اینکه در دقیقه ۲۰ توسط فرناندو یورنته به گل رسیدند اما این گل زیاد دوام نیاورد و ۲ دقیقه بعد رائول گونزالس مهاجم اسپانیایی شالکه گل تساوی را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم این بازیکنان شالکه بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۶۰ توسط رائول به گل دوم خود دست یافتند. بازیکنان میهمان با دریافت این گل به بازی هجومی روی آوردند و در دقیقه ۷۳ گل تساوی را توسط یورنته به ثمر رساندند.

شاگردان مارسلو بیلسا به بازی هجومی خود ادامه دادند و دوبار دریگر در دقایق ۸۱ و ۹۰ به ترتیب توسط اسکار دی مارکوس و ایکر مونیان به گل رسیدند تا با خیال راحت‌تر در بازی برگشت حضور یابند. به این ترتیب بیلبائو که پیش از این منچستریونایتد را با تمام ستاره‌هایش حذف کرده بود، کار سختی در دور برگشت نخواهد داشت.

در ديگر ديدار مهم آلكمار هلند در زمين خود با نتيجه ۲ بر يك والنسيا را شكست داد و اتلتيكو مادريد با همين نتيجه هانوفر آلمان را شكست داد. اسپورتينگ ليسبون پرتغال هم با نتيجه ۲ بر يك در وزرشگاه اختصاصي خود از سد متاليست خاركيف اوكراين گذشت.