۵ باور غلط در مورد سرطان

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیماری سرطان یکی از شایع ترین بیماری های موجود در جهان فعلی در بین انسان ها است. این بیماری که دارای انواع بسیار متفاوتی نیز هست می تواند در بخش های مختلفی از بدن انسان به وجود آمده و به مرگ انسان منجر شود. در این میان باورهای غلط بسیاری در مورد سرطان وجود دارد که در مواردی می تواند بسیار مرگ بار باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این باورهای غلط در حوزه سرطان آشنا کنیم.

تفکر مثبت

بسیاری این گونه فکر می کنند که داشتن یک فکر مثبت برای درمان سرطان کافی است. البته این نکته صحیح است که داشتن فکر مثبت می تواند به بیمار در طول مراحل درمانی او کمک کند اما این تصور مثبت نباید بیمار را از واقعیات دور کند. سرطان یک بیماری جدی است که به مراقبت پزشکی نیاز دارد و به صرف داشتن یک روحیه خوب و تفکر مثبت اندیش نمی توان با آن مقابله کرد.

جراحی غدد سرطانی

بسیاری تصور می کنند که با انجام جراحی باعثمی شود تا سرطان در بدن انسان در منتشر شود. این تصور غلط ریشه در گذشته دارد که سرطان در زمانی تشخیص داده می شد که بسیار پیشرفت کرده بود و عمدتا جراحی نمی توانست کاری انجام دهد و در نتیجه بیمار جان خود را از دست می داد. باید به این نکته توجه کرد که امروزه علوم مربوط به درمان سرطان بسیار پیشرفت کرده است و با تشخیص سریع سرطان می توان انواع آن را در مراحل اولیه تشخیص داده و با جراحی به موقع جلوی انتشار و گسترش آن را گرفت.

سرطان سینه مخصوص زنان است

اگر از بسیاری از افراد سوال کنید به شما خواهند گفت که سرطان سینه، مخصوص بانوان است و این امکان وجود ندارد که آقایان هم به سرطان سینه مبتلا شوند. در این باره باید بگوییم که این تصور نیز غلط است. بر اساس مطالعات جامعه سرطان آمریکا هر ساله ۲۰۰۰ مرد در آمریکا با نتیجه مثبت آزمایش سرطان سینه خود مواجه می شوند.

سرطان رو به افزایش است

بسیاری از ما این گونه فکر می کنیم که تعداد افراد مبتلا و در نتیجه میزان ابتلاء به این بیماری در دنیا رو به افزایش است. اما آمار و یافته های عددی محققان در این زمینه نشان می دهد که با توجه به افزایش جمعیت انسان در سالهای اخیر و در مقایسه ای با گذشته می توان این گونه نتیجه گرفت که میزان افراد مبتلا به سرطان و احتمال ابتلاء به آن در حال کاهش است.

دارویی برای درمان سرطان

مردم تصور می کنند که دارو و درمان های خاصی برای سرطان کشف شده و با به زودی کشف می شوند و به درمان قطعی سرطان منجر می شوند. باید گفت که امروزه با وجود تلاش های بسیار گسترده ای که در حوزه پزشکی و درمان سرطان صورت گرفته است هنوز درمان قطعی برای اکثر سرطان ها وجود ندارد. بسیاری از شرکتهای دارو سازی سعی می کنند تا با پخش شایعاتی در میان بیماران اینگونه به آنان بقبولانند که تواسنته اند درمانی قطعی برای سرطان پیدا کنند که البته تا به امروز این تنها یک ادعا بوده است.