به گزارش افکارنیوز،عزیز محمدی در گفتگو بامهر، در خصوص نتایج نشست اخیر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فدراسیونهای عضو، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این نشست کفاشیان به همراه روسای کمیتههای مختلف حضور داشتند و جلسات مختلفی نیز برگزار شد اما در نشستی که مربوط به رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بود، من و کفاشیان به نمایندگی از فوتبال ایران حضور داشتیم.

وی درهمین خصوص افزود: در این نشست نمایندگان برخی از کشورهای عضو به ویژه عربستان، اردن و حتی خود مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد دادند که امتیازات مربوط به زیر ساختهای باشگاها و ساختار آنها و همچنین ورزشگاهها بیشتر شده و در عوض امتیازات آیتم هایی مانند استقبال و حضور تماشاگران در بازیها و استاندارد فنی کاهش پیدا کند که امتیازات استاندارد فنی مربوط به رنکینگ تیم ملی یک کشور و جایگاه باشگاههای آن در آسیا است.

رئیس پیشین سازمان لیگ برتر گفت: بلافاصله پس از طرح این موضوع کفاشیان و من مخالفت خود را اعلام کرده و مثالی برای آنها زدم مبنی بر اینکه چرا در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا کشورهایی مانند انگلستان، اسپانیا و ایتالیا از لحاظ تیمهای شرکت کننده در این رقابتها سهمیه بیشتری دارند اما به کشورهایی مانند هلند، پرتغال و حتی فرانسه سهمیه کمتری اختصاص داده می شود، مگر این کشورها از نظر زیرساختها و ورزشگاهها مشکل دارند؟

وی ادامه داد: چیزی که برای مسئولان برگزاری رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا اهمیت بیشتری دارد بالا بودن سطح فنی و کیفی رقابتها و متعاقب آن استقبال و حضور تماشاگران است.

عزیز محمدی در همین خصوص خاطرنشان کرد: صحبتهای ما مورد قبول اعضای حاضر در نشست قرار گرفت و قرار شد که نحوه امتیاز دهی تا سال ۲۰۱۴ بر مبنای قبل باشد و برای پس از آن در خصوص نحوه امتیاز دهی کار کارشناسی صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه امکان بازگشت سهمیه تیمهای ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برای بازیهای سال ۲۰۱۳ این رقابتها وجود دارد، تاکید کرد: قرار شد ناظران AFC اواخر مردادماه به مدت ۱۰ روز از باشگاهای ایرانی بازدید کنند که با برطرف کردن نواقص توسط باشگاها، فرصت خوبی برای فوتبال ایران است که سهمیه خود را در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۳ افزایش دهد.

رئیس پیشین سازمان لیگ در همین مورد اظهار داشت: AFC نقاط ضعف مربوط به باشگاههای ایرانی را به ما اعلام کرده و ما نیز از طریق سازمان لیگ طی چند مرحله این موضوع را به اطلاع باشگاهها رسانده ایم که آخرین تاریخ اطلاع رسانی ما به ۱۲ اسفند سال گذشته باز می گردد، ما حتی به ۸ تیم لیگ یکی که امکان لیگ برتری شدن را دارند نیز اطلاع رسانی کرده و هشدار داده ایم.

وی تصریح کرد: در این نشست از سوی فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد داده شد که مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک هفته زودتر برگزار شود تا باشگاههای حاضر در این رقابتها هیچ مشکلی برای در اختیار قرار دادن بازیکنان ملی پوش، در خدمت تیم ملی کشورشان در رقابتهای گروهی مقدماتی جام جهانی نداشته باشند، که این موضوع مورد موافقت اکثریت اعضای حاضر قرار گرفت.