رویانیان: حکم کمیته انضباطی شبیه جوک بود

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، محمد رویانیان در نشست خبری امروز که از ساعت ۱۳:۲۵ امروز در ورزشگاه درفشیفر برگزار شد، گفت: من در حوزههای مختلف کار کردهام اما خبرنگاران ورزشی از نظر دانش،بینش و تشخیص صحیح توانمند و بزرگ هستند. خبرنگاران خیلی جلوتر از مسئولان هستند و خوب مسائل را درک و تحلیل میکنند و بسیار تأثیرگذارند.

وی اضافه کرد: باید به خبرنگاران بیشتر توجه شود، منظورم از این توجه به صورت شخصی نیست، چون خبرنگاران از مسئولان انتظار ندارند. آنها بدون بنزین سهمیه‌ای و بدون خودرو با دست خالی و با قلم و مغزشان کار می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: خبرنگاران در توسعه ورزش کشور خیلی می‌توانند تأثیرگذار و راهگشا باشند. من ۶،۷ ماه است که به ورزش آمده‌ام. البته اگر مثل فدراسیون که از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین تعطیل است، حساب کنیم کمتر از ۷ ماه می‌شود که وارد فوتبال شده‌ام.

رویانیان خاطرنشان کرد: می‌خواستم امروز خبرهای خوشی بدهم اما به دلیل اتفاق بسیار بدی که روز گذشته در مدیریت فوتبال ایران رخ داد و آن را لکه‌دار کرد، خوشی‌ها به کام ما تلخ شد و شاید هواداران از شنیدن خبرهای خوش ما ذائقه‌شان شیرین نشود.

وی افزود: برای این اتفاقات متاسفم. یک اتفاق بر اساس برنامه‌ریزی و سناریو در عرصه فوتبال ما رخ داد. یک برنامه از پیش تعیین شده که با اقدام ناشایست یک داور از جامعه بزرگ داوری صورت گرفت.

رویانیان گفت: داور نماد عدالت، سلامت، صحت، اقتدار و انضباط است. داور شرافت فوتبال است. داور صحت فوتبال را تایید و اصالت و سلامت آن را تضمین می‌کند اما این جایگاه توسط فرد یا افرادی که ناداوری می‌کنند خدشه‌دار می‌شود.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: شکست تیم ما، پائین بودن در جدول و نگرفتن جام خیلی تأسف ندارد. اینها اتفاق است که ما رقم می‌زنیم ولی توهین به داور آنهم توسط کمیته داوران و انتخاب ناصحیح برای یک بازی بزرگ‌ترین لطمه است و من برای این نامدیریت متاسفم.

رویانیان با اشاره به رأی کمیته انضباطی مبنی بر کسر ۲ امتیاز از این تیم تصریح کرد: یک رای کاملا غیر منطقی که بیشتر شبیه جوک می‌ماند از سوی کمیته انضباطی صادر شد و تاسف من را بیشتر کرد. همه این موارد باعثمی‌شود شیرینی خبرهایی که امروز می‌خواهم بدهم تلخ شود. اما مجبورم این خبرها را بگویم.

وی به بازگرداندن برند باشگاه پرسپولیس و حذف نام پیروزی از داخل پرانتز اشاره و از مدیریت قبلی باشگاه و معاون حقوقی پیشین این باشگاه تشکر کرد و بازگشت برند پرسپولیس را که با رأی دادگاه صورت گرفته خبر خوشی برای هواداران دانست.

رویانیان از در اختیار گرفتن بلیت فروشی مسابقات پرسپولیس خبر داد و گفت: از دیدار با نفت تهران که پیش از عید برگزار شد، بلیتها را خودمان میفروشیم و پولش به باشگاه میآید. خبرهای خوش دیگری هم دارم که به خاطر خبر تلخ دیروز از آنها میگذرم.