رد پای امیر منصور آریا در پرونده پرسپولیس!

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، محمد رويانيان در نشست خبري كه امروز در ورزشگاه درفشيفر برگزار شد، قبل از اينكه خبرنگاران سوالات خود را مطرح كنند، اظهار كرد: شما خبرنگاران در صحنههاي مختلف ورزشي حضور داريد و خبرنگاران توانمندي هستيد.

چون در حوزه‌های مختلف کار کرده‌ام خبرنگاران ورزشی را بزرگ دیدم. از جهت دانش و بینش و تشخیص صحیح، خبرنگاران جلوتر از مسئولان ورزش هستند و در عرصه ورزش کشور تاثیرگذارند. اگر به آن‌ها توجه بشود می‌توانند در توسعه ورزش کشور راهگشا باشند و نظرات آن‌ها بسیار صائب است. در این مدت حضورم این مسئله را فهمیدم. این نکته نه شعار است و نه در سخت‌ترین شرایط آن را تغییر می‌دهم.

وی ادامه داد: امروز می‌خواستیم خبرهای خوشی را به مردم بدهیم ولی به دلیل اتفاقات بسیار بدی که در مدیریت فوتبال کشور افتاده است و باعثلکه‌دار شدن مدیریت فوتبال کشور شده است، خوشی‌های ما تلخ شد و شاید خبرهای خوشی که می‌خواستم بدهم ذائقه هواداران‌مان را شیرین نکند. واقعا متاسفم که اتفاقی بر اساس برنامه‌ریزی و سناریو در فوتبال ما رخ داده است.

این برنامه از پیش تعیین شده بود که با اقدام ناشایست داوری از جامعه بزرگ داوری اتفاق افتاده است. داور نماد سلامت و اقتدار و انضباط در فوتبال است. داور صحت فوتبال و اصالت آن را تایید می‌کند و ضامن سلامتی آن است. چنین جایگاهی توسط فرد یا افرادی که ناداوری می‌کنند، خدشه‌دار می‌شود. این بزرگ‌ترین تاسف است. باخت تیم، پایین بودن در لیگ برتر و نگرفتن جام تاسف چندانی ندارد اما توهین به داور آن هم توسط کمیته داوری و انتخاب ناصحیح، بزرگ‌ترین لطمه را به جامعه داوری می‌زند و برای مدیریتی که باعثاینچنین ضربه‌ای به داوری و پس از آن هم رای غیر منطقی و شبیه به جوک توسط کمیته انضباطی می‌شود، تاسف انسان را بیشتر می‌کند. این مسائل باعثشد شیرینی‌های خبر ما تلخ بشود.

رویانیان در ادامه بیان کرد: اما مجبورم این خبر را بگویم که با تلاشی که وکیل باشگاه، حبیب کاشانی مدیریت قبلی باشگاه و معاونت حقوقی انجام شد، روز گذشته رایی ابلاغ شد که با این رای باید بگویم حق مردم ایران به آن‌ها داده شده و برند پرسپولیس برای باشگاه پیروزی شد

این برند دست نااهلان بود و دست آن‌ها از دامن آن برداشته نمی‌شد چرا که می‌خواستند جیب دیگران با آن پر شود. با این رای، پرسپولیس به دامن ملت بازگشت و برای باشگاه شد و آن پرانتز دیگر برداشته می‌شود. این خبر بسیار ارزشمندی است که پس از سال‌ها پرسپولیس به پیروزی ملحق شد تا حق مردم به آن‌ها داده شود. دست افرادی که دنبال کاسبی بودند قطع شد و تمام کسانی که از نام پرسپولیس استفاده می‌کنند، طبق قانون فایده و سودشان به باشگاه هم باید برگردد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با نشان دادن رای دادگاه افزود: این رایی است که قطعا از سوی دادگاه صادر شده است و پرسپولیس را به مردم بازگردانده است و از دست افراد دیگر درآورد. از دادگاه و این عدالت تشکر می‌کنم.

وی همچنین به بحثبلیت‌فروشی اشاره کرد و گفت: درباره بحثبلیت فروشی هم که از شاخصه‌های حرفه‌ای شدن باشگاه‌هاست باید اعلام کنم که از بازی نفت تهران خودمان بلیت‌فروشی را انجام می‌دهیم.

محمد رویانیان درباره رایی که برای اتفاقات دیدار داماش و پرسپولیس صادر شده است، گفت: تاسف ما از این است که چنین رایی را کمیته انضباطی می‌دهد رایی که هیچ معنایی ندارد. رایی که کاپیتان تیم را به خاطر همکاری تشویق می‌کند، بازیکنان ما در این بازی اخراج شدند و سوت‌های اشتباهی هم زده شد اما آن‌ها چیزی نگفتند. چه کسی باعثتحریک شد؟ داور. چرا تحریک کرد؟ این مسئله است.

ما باید برای بازی با سپاهان شرایط‌مان را هموار می‌کردیم که این اتفاق افتاد. چه کسانی می‌خواهند استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی موفق نشوند؟ من می‌دانم. وقت برای صحبت کردن زیاد است. چرا نمی‌خواهند استقلال و پرسپولیس موفق شوند؟ چون برای مردمند و طرفداران میلیونی دارند. چه کسی برای استقلالی که در اوج قرار دارد حاشیه‌سازی می‌کند؟ چه کسی قبل از عید در حالی برای پرسپولیس مسئله‌سازی می‌کند که به اوج رسیده است و هیچ مشکلی ندارد و برای حرفه‌ای شدن تلاش می‌کند و تمام شاخصه‌ها را به طور کامل طی می‌کند؟


وی افزود: پرسپولیسی‌ که در کل آسیا به عنوان تیمی بسیار موفق و با تماشاگران منسجم، اخلاقی و منضبط معرفی شده است، چگونه می‌شود که یک دفعه ورق برمی‌گردد؟ اعلام رای چند ساعته در هیچ جای دنیا متداول نیست. مگر فاجعه انسانی رخ داده بود؟ البته شاید ریشه " منصور آریا " در هر دو اتفاق وجود داشته باشد اما این همه طمانینه در آنجا وجود دارد. ولی چه می‌شود که یک شبه برای ما رای اعلام می‌کنند، ‌ آن هم چه رایی. از این متاسف هستم.

رویانیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به بحث‌های مربوط به دوپینگ استقلال اشاره کرده بود و اینکه چرا در آن مسئله او کوتاه آمد گفت: همه تیم‌ها باید همدیگر را حفظ کنند. بازیکنی خطا می‌کند اما این دلیل نمی‌شود که مسئولان به دلیل اینکه آنجا حرفی نزدیم، این کار را بکنند. باید مدیریت تشخیص بدهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره شایعاتی که برای مذاکره با بازیکنان این تیم وجود دارد گفت: متاسفانه مدتی است که با بازیکنان ما تماس می‌گیرند. ما دلال‌ها را راه ندادیم اما حالا با بازیکنان تماس می‌گیرند که شما را برای فصل بعد نمی‌خواهند و پیشنهاد تیم‌های دیگر را می‌دهند.

این هم از مسائلی است که برای زمین زدن پرسپولیس تعریف شده است. قرارداد تمام بازیکنان وجود دارد و احتمال تمدید قرارداد آن‌ها بسیار زیاد است و دنیزلی هم هنوز هیچ کس را رد نکرده است و برای هیچ کدام از بازیکنان تصمیمی نگرفته است. حتی برای بازیکنی که حس می‌کنیم ضعیف‌ترین است نیز تصمیمی نگرفتیم. ما هنوز وقت زیادی داریم اما از حالا عده‌ای به بازیکنان ما خط می‌دهند که شما نیستید. مانند اتفاقی که برای کاپیتان صبا افتاد و به او گفتند که ۱۰ میلیون می‌دهیم تا باعثباخت تیمش بشود. این بی‌اخلاقی هم به سایر بی‌اخلاقی‌ها اضافه می‌شود.

رویانیان ادامه داد: بازیکنان ما در آسیا نشان دادند که توانمند هستند و ملاک ما عملکرد آن‌ها در آسیا است. انتخاب بازیکنان بر اساس بازی‌های آسیایی است چون آنجا اوج نمایش و قدرت بازیکنان ماست که بسیار هم موفق بودند. فعلا برای فصل آینده حرفی برای گفتن نداریم و اینکه دنبال بازیکن قوی باشیم حق باشگاه است اما بعدا تصمیم خواهیم گرفت و ملاک ما بازی‌های آسیایی است.

محمد رویانیان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که انتظارش از فدراسیون و رییس آن نسبت به رای کمیته انضباطی چیست و اینکه چطور با این موضوع کنار می‌آید؟ گفت: با این موضوع کنار نمی‌آییم. کفاشیان باید رسالت خود را انجام بدهد. گفتند که داور اشتباه کرده است و این مسئله مانند این است که پلیسی در کنار یک دزد ایستاده باشد و بگوید که دزد را بگیرید.

کفاشیان اولین فرد فدراسیون است و باید به این وضعیت خاتمه دهد. وقتی دبیر فدراسیونی تصمیم گیرنده آخر باشد، وضعیت مانند چهار سال گذشته می‌شود که دیدیم شرایط خوبی نبود. اگر قرار است که او اختیارات را به دبیرکل بدهد، تا انتها وضعیتی پیش می‌آید که وجود دارد. اگر او اختیارات را دست افرادی بدهد که تصمیمات آنچنانی می‌گیرند هیچ چیز درست نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما از استقلال فدراسیون دفاع کردیم اما فکر می‌کنم که این مسئله دوسویه است. فکر می‌کردیم " استقلال " یعنی این که فدراسیون بتواند روی پای خودش بایستد اما احساس می‌کنم که اشتباه می‌کردیم. دست‌هایی وجود دارد که فدراسیون باید از آن‌ها مستقل بشود. این رای نبود که بخواهد شکسته بشود. این یک بازی بود، یک چیز عجیب و غریب. بنابراین کفاشیان باید از حیثیت فوتبال، فدراسیون و خودش دفاع کند. این رفتارهای ناپسند گذشته را دور بیاندازد و از صدور رای‌های سبک و برخوردهای سبک و پرداختن به معلول‌ها دوری کند.


وی افزود: باید از صدور رای‌های پرسرعتی مثل این رای که بازیکن ما تشویق می‌شود و سپس تیم ما را تنبیه می‌کنند، دوری کنند. دو رتبه تیم ما را پایین می‌آورند. سه امتیاز این بازی و سه امتیاز آینده ما را زیر سوال می‌برند و در مجموع ۸ امتیاز از ما می‌گیرند و سپس می‌گویند " درود بر کاپیتان تیم ". ۲ امتیاز را از کجا آورده‌اند، بازی یا یک امتیاز دارد یا سه امتیاز. نتیجه ۳ برصفر از کجا به وجود می‌آید. بازی ناتمام باید برگزار بشود. آقای کفاشیان این لکه را پاک کن.

رویانیان افزود: ما به دنبال AFC نمی‌رویم چرا که در مملکت خود قانون داریم و تا آخر می‌ایستیم. کفاشیان اصلاح کن و فوتبال ما را نجات بده. امیدوارم که حرفم را کامل زده باشم. مملکت برای ماست و باعثتاسف است که بخواهیم به فیفا شکایت کنیم. پس از کفاشیان به وزیر ورزش شکایت می‌کنم. ما در مقابل وزارت ورزش کوتاهی کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه بیان کرد: یکی از راه‌های بالا رفتن در لیگ این است که چهار نفر از تماشاگرانمان را به میان هواداران حریف بفرستیم و در میان آن‌ها شلوغ کنند تا بتوانیم بالا برویم ولی عجیب است که با این همه اتفاق در بازی استقلال و تراکتورسازی به وجود آمد، ۱۰ هزار صندلی شکسته شد و همچنین به ترکی فحش دادند، تصمیم‌گیری نمی‌کنند اما همه به پرسپولیس که می‌رسند، قانونمند می‌شوند. نمی‌دانم این کار مسخره کردن ماست یا چیز دیگر.

اینکه بخواهیم در میان تماشاگران حریف عده‌ای را بفرستیم راهی است که از این به بعد باز می‌شود. چند نفر از طرفداران‌مان را می‌فرستیم تا فحش بدهند. این راه جدیدی است و متشکرم که در سال ۹۱ فدراسیون فوتبال این خلاقیت را به خرج داده است. درود بر مدیری که این خلاقیت را ایجاد کرده است. باید بگویم پاداش بازی‌های خوب‌مان در آسیا را گرفتیم و ممنونم آقای کفاشیان.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی نمی‌خواهند تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس نتیجه بگیرند؟ گفت: گفتن این مسئله خطرناک است. مشکل اصلی اینجاست که چه کسانی از شکست استقلال و پرسپولیس سود می‌برند. چه اتفاقی می‌افتد که در یک بازی برابر داماش جهانی می‌شویم و بازیکنانمان انگشت‌نما می‌شوند و یک بار هم این اتفاق می‌افتد. کجا به کجا متصل است؟ مردم و خبرنگاران به خوبی متوجه می‌شوند که چه کسی به چه کسی نان قرض می‌دهد. ما یک عمر پلیس بودیم اما کسی را فریب نمی‌دادیم. داریم می‌فهمیم که کجا به کجا وصل شده است. ماشاءالله این هم از ابتکارات آقایان است.

رویانیان در ادامه بیان کرد: فکر می‌کردیم کسی در استقلال فدراسیون دخالت نمی‌کند. من مدیر دولتی هستم و ما از فدراسیون دفاع کردیم. در عین حال باید بگویم که فکر می‌کردیم استقلال در فدراسیون حاکم است اما طرف دیگر سکه را ندیده بودیم. استقلال یک طرفه نیست و از پشت، فدراسیون را هدایت می‌کنند. اگر از دو طرف استقلال حاکم نشود، قطعا اعلام موضع خواهیم کرد. هرچند که خودمان کوچک هستیم اما مدیرعامل باشگاه بزرگی هستیم که به اعتبار تماشاگران‌مان وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم.

رویانیان در ادامه بیان کرد: یا ۲ امتیاز به ما برمی‌گردد یا ما می‌رویم. یعنی تا جایی که توانستم پیش می‌روم اما اگر نتوانم کنار می‌کشم چون به ما توهین شده است و این رای تمسخرآمیز اهانتی به کل پرسپولیس و جامعه فوتبال است.

وی در واکنش به صحبت‌های رییس کمیته انضباطی که اعلام کرده بود که پرسپولیس می‌تواند به این حکم اعتراض کند، گفت: چرا درست حکم را صادر نمی‌کنند تا بخواهند زیرش بنویسند می‌توان به کمیته استیناف شکایت کرد.

وی با اشاره به تیم فوتسال پرسپولیس و تبانی صورت گرفته نیز گفت: من یکی از دلایل چنین برخوردهایی را این می‌دانم که گفتم فوتسال ما تبانی کرده است. امروز در جمع خبرنگاران اعلام می‌کنم تیم فوتسال ما منحل شده است. به جای اینکه بیایند از این کار ما تشکر کنند، از آن زمان تاکنون ما را می‌زنند. از این لحظه فوتسال پرسپولیس منحل شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به پیشنهاد یکی از خبرنگاران که گفت به جای خرید بازیکن به فکر خرید چند داور باشند، گفت: به فدراسیون و کفاشیان پیشنهاد می‌دهم که بهترین داوران را بگیرند و کل هزینه‌ها را من می‌دهم. این داور است که می‌تواند حق تیم‌ها را ضایع کند و داوران می‌توانند احساس تماشاگران را به ناهنجاری بکشانند. باید در سال ۹۱ داورانی را انتخاب کنیم که تمرکز و آموزش بیشتری به آن‌ها داده شده و باید به آن‌ها آرامش بدهند. هرچقدر هم هزینه داشته باشد، ما می‌دهیم.

وي همچنين عنوان كرد: من اگر بخواهم بروم تنها نميروم و خيليها را با خودم ميبرم. خودم چيزي نيستم اما اين ناهنجاريها را با خودم ميبرم.