بارسا روی چمن فاجعهبار و فوقالعاده بیکیفیت ورزشگاه سیوداد والنسیا نتوانست نمایش همیشگی را داشته باشد و لوانته با دفاعی عالی و چندلایه بازی بارسا را مختل ساخته بود و بارسا که با یک پنالتی مشکوک عقب افتاده بود سرانجام با یک پنالتی جنجالی به پیروزی رسید. لیونل مسی در این بازی توانست به رکورد ۴۱ گل در یک فصل لالیگا برسد و در کنار کریس رونالدو قرار بگیرد.


پپ گواردیولا که به بازی با چلسی در لیگ قهرمانان فکر می‌کرد در این بازی دنی آلوز، جرارد پیکه و آندرس اینیستا را روی نیمکت گذاشته بود و چابی و پدرو را هم در حدود یک نیمه به میدان فرستاد.

بارسا در این دیدار با پیراهن نعناعی‌رنگ خود بازی می‌کرد، چرا که لوانته پیراهن اصلی خود را بر تن داشت که رنگ‌هایش بسیار شبیه به پیراهن اصلی بارسلونا است.

بارسلونا بازی را خوب آغاز کرد و در دقیقه ۱۰ بود که سانتر الکسیس سانچس را تیاگو با ضربه سر به بیرون زد.

تیاگو در دقیقه ۱۹ این بار ضربه ایستگاهی لیونل مسی را با سر زد اما توپ در دستان گوستاوو مونوا قرار گرفت.

لوانته در دقیقه ۲۲ برخلاف جریان بازی به گل رسید. کرنر بارکرو را ویکتور والدس دور کرد، اما ضربه خوان‌فران به دستان سرخیو بوسکتس برخورد کرد و داور به هافبک بارسا اخطار داد و برای لوانته پنالتی گرفت. بارکرو پنالتی را به مرکز دروازه زد، در حالی که والدس به سمت چپ شیرجه رفته بود.

بارسلونا همچنان مالکیت توپ را در دست داشت ولی ممکن بود با دو گل خورده به رختکن برود. لوانته در دقیقه ۳۸ فرصتی عالی داشت. آدریانو و والدو با هم برخورد کردند، و پدرو لوپس فضایی عالی یافت تا حمله کند. اما ضربه او از لبه محوطه جریمه با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

بارسا در اوایل نیمه دوم هم توپ را در دست داشت اما باز هم نزدیک بود گل بخورد. این بار اشتباه تیاگو در نهایت باعثشد آرونا کانه توپ را بگیرد و آن را به بارکرو بدهد. این بازی‌ساز لوانته که دید والدس از دروازه بیرون آمده تلاش کرد گل بزند اما کارلس پویول در نهایت از راه رسید و خطر را دفع کرد.

بارسلونا با دفاع پرتعداد و قدرتمند لوانته در ایجاد موقعیت مشکل داشت تا این که لیونل مسی در دقیقه ۶۴ گل تساوی را زد. او با الکسیس یک و دو کرد و سپس با پای چپ از گوشه محوطه جریمه توپ را به کنج دروازه لوانته رساند. او اکنون در ۱۰ بازی پیاپی در لالیگا گل زده و با رکورد رونالدو و ماریانو مارتین برابری می‌کند.

بارسا در دقیقه ۷۲ به گل دوم رسید. ایساک کوئنکا و پدرو بوتلیو در محوطه جریمه با هم برخورد کردند و به زمین افتادند. داور در ابتدا دستور به ادامه بازی داد اما کمک او با او صحبت کرد و سرانجام داور برای بارسا پنالتی گرفت. هرچند تصاویر آهسته نشان می‌داد که بوتلیو با دستانش کوئنکا را هل داده، اما باز هم تصمیم داور بحث‌برانگیز بود و به نظر می‌رسید کیفیت پایین چمن هم در زمین خوردن کوئنکا بی‌تاثیر نبوده.

در هر حال پنالتی حاصل را مسی به گوشه بالای دروازه زد و به رکورد ۴۱ گل در این فصل لالیگا رسید و با کریستیانو رونالدو در این زمینه برابری کرد. هر کدام از این دو نفر که به عنوان آقای گلی برسند رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را از آن خود خواهند کرد.

بازیکنان لوانته روی این تصمیم به شدت اعتراض کردند و اندکی بعد، هنگامی که بوتلیو تعویض شد با عصبانیت روی نیمکت نشست و با دست به نیمکت کوبید. همچنین مونوا در یک صحنه که می‌خواست توپ را دفع کند آن را با تمام توان به سمت کمک داور زد.

در ادامه بارسا باز هم حمله کرد و در یک صحنه آندرس اینیستا با ضربه بازیکن حریف در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور این بار اعتقادی به پنالتی نداشت. قبل از گل دوم بارسا هم یک بار توپ در محوطه جریمه به دستان مدافع لوانته برخورد کرده بود که تا حدی مشابه برخورد توپ با دست بوسکتس در صحنه پنالتی لوانته بود.

لوانته در لحظات پایانی به پیش تاخت و شوت ژاوی تورس در آخرین ثانیه‌های بازی می‌توانست برای والدس دردسرساز شود اما دروازه‌بان بارسا با تسلط توپ را که مقابل او به زمین خورده بود گرفت.

بارسا به این ترتیب پیروزی ارزشمندی در شهر والنسیا کسب کرد و با ۸۱ امتیاز همچنان دوم است. لوانته هم با ۴۸ امتیاز پنجم است.