به گزارش افکارنیوز به نقل ازمهر، منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران که سعی کرده در این فصل تیم خود را از حاشیهها دور کند، به خاطر اتفاقاتی که در نیم فصل دوم لیگ برای این تیم رخ داد، بسیار ناراحت است. وی در صحبتهایش جملات "سر باشگاهی که به دلالان باج ندهد را میبرند"، "نمیگذارند تیمهایی مانند نفت و صبا آسیایی شوند"، "در نیم فصل دوم شروع به تخریب ما کردند"، " مطرح کردن بحث تبانی با شاهین کار دلالان است" و "دستمان به جایی بند نیست و نه پول داریم و نه زور" را بیان کرد که نشان دهنده میزان ناراحتیاش از اتفاقاتی است که برای تیم فوتبال باشگاه نفت رخ داده است.

این مدیر با اشاره به اینکه آلودگی‌های فوتبال حد و مرزی ندارد و به نظرش اشتباهی به این فوتبال آمده است، اعلام کرد مدارک لازم را برای اثبات صحبت‌هایش دارد اما آن را به هر کسی نداده و فقط تحویل کفاشیان خواهد داد، به مسائل مهم دیگری اشاره کرد که آنها را در زیر می‌خوانید:

* خبرگزاری مهر: تیم نفت در دیدار حساس با شهرداری تبریز دو امتیاز ارزشمند را از دست داد. دلیل آن چه بود؟
- قنبرزاده: در هفته‌های آخر به دلیل استرس زیاد بازیکنان کارمان سخت‌تر شده است. همچنین برخی بازیکنان تاثیرگذار تیم که انتظارات از آنها بیشتر است، در این هفته‌ها بیشتر نیمکت نشین شده‌اند. باید با آنها صحبت کنم زیرا وقتی رقم مالی‌شان بالاتر از سایر بازیکنان است، انتظار داریم عملکرد بهتری داشته باشند ولی تا به امروز توقعات را برآورده نکرده‌اند. قطعا بی‌تجربگی بازیکنان نفت باعثشده در این بازی مهم نتوانند خود را از استرس و بحران بیرون بکشند.

* با توجه به باخت صبا، در صورت برتری برابر شهرداری شانس صعودتان به آسیا بیشتر می‌شد اما این اتفاق نیافتاد.
- قطعا ‌این گونه بود زیرا دو امتیاز از صبا بیشتر می‌شدیم، نمی‌خواهم توجیه کنم ولی در این هفته‌ها امتیازات بسیار مهمی را از ما گرفتند و اعتراض‌مان هیچ فایده‌ای ندارد. ببینید برای اتفاقاتی که در دیدار پرسپولیس و داماش رخ داد، بیش از ۷۰ درصد زمان برنامه‌های ورزشی به تحلیل این موضوع معطوف شد و قطعا‌ این شرایط روانی ایجاد شده باعثمی‌شود ۱۰۰ درصد نه ۹۹ درصد کمیته استیناف این رای را برگرداند. در این شرایط اما به راحتی حق تیم‌هایی مانند نفت و صبا را می‌خورند.

* یعنی به این موضوع اعتقاد دارید که نمی‌خواهند نفت و صبا موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شوند؟
- با نگاهی کارشناسانه به اتفاقات هفته‌های اخیر که برای تیم نفت رخ داد، متوجه می‌شوید نمی‌گذارند تیم‌هایی مانند نفت و صبا به راحتی آسیایی شوند و فقط در مستطیل سبز نتیجه گرفته نمی‌شود. در دقیقه ۹۰ دیدار با سپاهان، خطای داخل محوطه جریمه بیرون آن اعلام می‌شود. در بازی سایپا یک پنالتی مهم برای ما گرفته نمی‌شود. در مسابقه با شاهین گزارشگر بوشهری می‌گوید پنالتی شد اما داور به راحتی از این پنالتی محرز می‌گذرد. پنالتی ما را در دیدار با مس سرچشمه نمی‌گیرند و اگر داور ضربه پنالتی ما را در مسابقه با ذوب‌آهن به صورت سختگیرانه تکرار نمی‌کرد، نتیجه آن بازی هم به سود ما رقم می‌خورد.

* کمتر دیده شده به مشکلات داوری اعتراض کنید اما اگر معتقدید حق تیم‌تان خورده شده است. چرا از طریق کمیته داوران و یا مسئولان فدراسیون فوتبال پیگیر نمی‌شوید؟
- اعتراض‌مان راهی به جایی نبرده و مسئولان پاسخی نمی‌دهند. نه عده داریم نه عُده؛ یعنی نه تماشاگران بسیار داریم که حق‌مان را بگیریم و نه آدم‌هایی هستیم که یقه گیری کنیم. امروز هر کس داد و بیداد و شلوغ کاری کند، به حقش می‌رسد و هر کس ساکت باشد، توی سرش می‌زنند؛ واقعا‌ توی سر ما زدند. من تعصبی صحبت نمی‌‌کنم اما شما بروید و به صورت منطقی و کارشناسانه اتفاقاتی که در این دیدارها برای‌مان رخ داد، را آنالیز کنید. اگر ۱۰ کارشناس صحنه‌های دیدار‌های نفت برابر سایپا، سپاهان و شاهین را ببینند، متفق‌القول می‌گویند حق تیم نفت ضایع شده است. اگر حق واقعی ما را داده بودند امروز هشت امتیاز جلوتر بودیم و حتی در کورس قهرمانی قرار داشتیم.



* با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد اعتقاد دارید نمی‌خواهند نفت به موفقیت‌هایش ادامه دهد.
- شما ببینید پس از نایب قهرمانی نفت در نیم فصل نخست، در نیم فصل دوم شروع به تخریب تیم ما کردند. آن زمان هم اعلام کردم افرادی می‌خواهند ما را وارد حاشیه کنند و این افراد حتی اگر یقه ما را بگیرند با آنها وارد دعوا نمی‌شویم. یکی از این اتفاقات مطرح شدن دوباره بحثانتقال تیم نفت به اراک بود. قطعا سر باشگاهی که به دلالان باج ندهد را می‌برند که این اتفاق برای تیم نفت در حال رخ دادن است.

* برای صحبت‌های خود دلیلی هم دارید؟
- صراحتا می‌گویم مدارک لازم را دارم اما آن را به هر کسی نداده و فقط تحویل آقای کفاشیان خواهم داد. با اطمینان ۱۰۰ درصدی نه ۵/۹۹ درصدی اعلام می‌کنم عده‌‌ای می‌خواهند تیم‌های سازنده مانند نفت، صبا و صنعت نفت آبادان را تخریب کنند. با صراحت اعلام می‌کنم عملکرد برخی دلال‌ها در نتایج تیم‌ها خیلی تاثیرگذار است. من مدارک کامل در این خصوص را دارم اما باز هم تاکید می‌کنم آنها را تنها تحویل علی کفاشیان می‌دهم زیرا عزم قوی در راستای برخورد با این تخلفات را نمی‌بینم.

* صبا رقیب شما در کسب سهمیه آسیایی است اما از این تیم حمایت کرده و می‌گویید حق این تیم را هم می‌خورند.
- من همیشه سعی کردم واقعیت‌ها را بگویم و از بیان واقعیت‌ها واهمه‌ای ندارم. لذت بردم صبا مردانه مقابل استقلال فوتبال بازی کرد و رو به ضدفوتبال نیاورد. با توجه به اینکه آنها رقیب‌مان هستند بسیار خوشحال می‌شوم آسیایی شوند، زیرا با نفرات گمنامی که دارند فوتبال بازی کرده و سالم کار می‌کنند. گرچه سر این تیم را هم می‌برند اما برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

* این حرف‌ها را در حالی مطرح می‌کنید که این روزها شایعه تبانی بین شاهین و نفت و شکست عمدی شما برابر این تیم بوشهری مطرح شده است.
- این هم کار دلالان است. وقتی تیم ما در دقیقه ۱ + ۹۰ به تیر دروازه شاهین می‌زند و ما به پنالتی گرفته نشده خود در آن بازی اعتراض داریم، چگونه با آنها تبانی کرده‌ایم. نفت در کورس کسب سهمیه آسیایی است و هر امتیاز برای ما حیاتی است؛ قطعا برای حرف‌های بی‌ربط نمی‌توان دلیل آورد. آنها به بازی فصل گذشته ما استناد می‌کنند اما انگار فراموش کرده‌اند شاهین اگر در آن بازی با ۲ گل می‌باخت خودش سقوط می‌کرد. همه دیدند تیم‌هایی که ما را به تبانی متهم کردند در برنامه ۹۰ برای‌شان چه اتفاقی افتاد، آنها که دیگر مستندات بود. ضمن اینکه سال گذشته در اواسط فصل به بازیکنان ما پالس می‌فرستادند " وقتی می‌خواهید به اراک منتقل شوید، چرا اینگونه می‌جنگید؟ " باز هم تکرار می‌کنم به تیمی مانند نفت به راحتی اجازه نفس کشیدن نمی‌دهند.

* چه دلیلی وجود دارد که اجازه نفس کشیدن به شما ندهند؟
- همه حساب و کتاب‌های باشگاه نفت مشخص است و یک ریال هم هزینه دلال بازی در باشگاه ما نشده است. در این شرایط آنهایی که در این فوتبال منافع مشروعی ندارند، به راحتی اجازه نفس کشیدن به باشگاهی مانند ما را نمی‌دهند. در این فوتبال سالم کار کردن بسیار سخت است، این را همه مسئولان ورزش، فدراسیون فوتبال، رسانه‌ها و مردم می‌دانند؛ ما هم که دست‌مان به جایی بند نیست و نه پول داریم و نه زور.

* در این روزها با بازیکنان شما تماس‌های مشکوک گرفته نشده که در کار تیم بگذارند تا باعثناکامی تیم شوند.
- من و آقای فرکی در خصوص این مسائل تحقیق کردیم اما فعلا چیزی ندیدم اما بعید نیست در این فوتبال آلوده چنین اتفاقاتی رخ دهد. در این فوتبال پول و آلودگی مالی هست، از کجا بدانم مثلا ۳-۴ بازیکن ما را خریده‌اند یا نه. وقتی عزم جدی در برخورد با این اتفاقات وجود ندارد، کسی را ندیدم با این دلال‌ها که قوی و جسور شده‌اند، برخورد کند و عملا کسی هم حریف آنها نخواهد شد، به هیچ چیزی خوشبین نیستم.



* البته ۹۰ در چند برنامه خود بحثمبارزه با دلالی‌ها را آغاز کرد.
- تاثیر آن مسائلی که نشان داده شد، چه بود؟ شاید فضا کمی آرام شد اما با همان‌هایی که این اتفاقات را رقم زدند و مستندات علیه‌شان وجود داشت، چه برخوردی صورت گرفت؟ تخلف برخی‌از باشگاه‌ها ثابت شد اما چه برخوردی با مسئولان آن باشگاه‌ها صورت گرفت. باید پدر آن مدیرعامل متخلف را در می‌آوردند اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

* منظورتان تخلف برخی از مدیران در رعایت نکردن بحثسقف قراردادهاست؟
- امروز ثابت شده است خیلی از باشگاه‌ها قانون سقف قراردادها را رعایت نکرده‌اند. در این مدت تخلفات آشکار برخی از مدیران و باشگاه از قوانین مملکتی ثابت شد و باید طبق قوانین فدراسیون فوتبال از باشگاه‌های متخلف امتیاز کسر شود و مدیرعامل آن مانند بازیکنانی که زمین کارت می‌گیرد و یا تخلفی انجام می‌دهد، برخورد شود، ولی هیچ خبری از این مسائل و برخوردها نشد. این همه تخلف صورت گرفت، همه می‌دانند سقف قراردادها رعایت نشد اما انگار نه انگار. این تخلفات به مسئولان باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال مرتبط است نه بازیکن اما من که از برخورد با متخلفان ناامید شده‌ام.

* این دلایل باعثشد در بازی روز جمعه نفت برابر شهرداری تبریز به ورزشگاه نیائید؟
- دلم از این فوتبال بسیار چرکین است و این مسئله باعثشد برای تماشای بازی تیمم حاضر نباشم به ورزشگاه بروم. آدم حالش از این فوتبال و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، به هم می‌خورد. دست خودم باشد، خدا را شاهد می‌گیرم، همین امروز ار فوتبال می‌روم و دوست ندارم باشم. آرزو و یکی از دغدغه‌هایم این است که از این منجلاب خارج شوم، امیدوارم این توفیق نصیبم شود.

* این صحبت‌ها به منزله استعفای شما از مدیرعاملی باشگاه نفت است؟
- بهتر است آبروی‌مان را بخریم و برویم، ماندن در این آلودگی حد و مرزی دارد، یک دست صدا ندارد. من دل پری دارم و احساس می‌کنم در این فوتبال آلوده چه بخواهیم و چه نخواهیم، خطرش به سمت ما بر‌می‌گردد. این مسائل با روحیات، منش و نوع زندگی من سازگار نیست و به نظرم اشتباهی به این فوتبال آمدم.

* قصد داشتیم از شما در مورد همکاری با حسین فرکی برای فصل آینده بپرسیم اما ….
- حسین فرکی یکی از نوادر سالم در فوتبال است که ما باشیم یا نباشیم، شرایط باید برای ادامه همکاری‌ ایشان با باشگاه نفت فراهم شود. به خاطر حضور مربی سالمی مانند فرکی در تیم نفت، خیلی‌ها جرات نمی‌کنند به بازیکنان ما پیشنهاد بدهند. دلال‌ها بارها برای ورود به باشگاه تلاش کردند اما نتوانستند. فرکی نعمتی برای تیم نفت بود، چه بسا اگر ایشان نبود، خیلی مسائل رخ می‌داد. سرمربی تیم مس سرچشمه می‌گوید دلال‌ها سرش کلا گذاشتند اما در این مدت فرکی هم از نظر فنی عملکرد خوبی داشته و هم کاملا آگاهانه با این حواشی مقابله کرده است. در مجموع آرزوی هر باشگاهی داشتن مربی مانند فرکی است.