به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت گل ، چلسی با نمایشی فوقالعاده توانست بارسلونا را با نتیجه یک بر صفر در استمفورد بریج شکست دهد و گامی بلند به سوی دیدار نهایی بردارد.

نمایش چلسی خیره‌کننده بود و آنها به خوبی توانستند قفلی پولادین بر بازی بارسلونا بزنند. بازیکنان بارسلونا بسیار کمتر از دیدارهای دیگر خود صاحب موقعیت شدند و البته بداقبال هم بودند که دو بار ضربه‌شان به تیر دروازه برخورد کرد.

دیدیه دروگبا به همراه پتر چک ستاره دیدار بودند؛ گل مهاجم ساحل عاجی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول بود که مردان روبرتو دی‌متئو را به بردی بسیار باارزش رساند و دروازه‌بان اهل جمهوری چک بارها با واکنش‌های عالی تیمش را نجات داد.

بارسلونا هم افسوس فرصت‌های ازدست‌رفته و توپ‌هایی را می‌خورد که به تیر دروازه برخورد کرد.

اکنون چلسی که پس از بازی رفت با ناپولی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داشت خود را نزدیک به فینال می‌بیند.

سسک فابرگاس در ترکیب ثابت بارسا قرار داشت و اولین بازی خود با پیراهن تیم جدیدش در انگلیس را تجربه می‌کرد. دیدیه دروگبا هم پس از نمایش درخشان در بازی مقابل تاتنهام که منجر به پیروزی پنج بر یک تیمش شد در ترکیب قرار گرفت.

دروگبا در دقایق اولیه خط دفاعی بارسا را آزرد اما این بارسلونا بود که اولین موقعیت جدی را ساخت. آندرس اینیستا پاسی فوق‌العاده از روی دفاع عبور داد و الکسیس سانچس توپ را از پتر چک پیش‌آمده رد کرد اما ضربه او به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

سپس بارسا موقعیتی دیگر یافت. این بار ضربه زمینی اینیستا را چک برگرداند اما سسک فابرگاس در حالی که چک روی زمین بدو از فاصله‌ای نزدیک با ضربه‌ای بسیار بد توپ را به کنار دروازه زد.

فابرگاس در دقیقه ۲۶ از گری کیهیل گذشت ولی ضربه او را چک به زیبایی دفع کرد.

اندکی بعد ضربه سر محکم لیو مسی از نزدیکی نقطه پنالتی را چک به خوبی از دروازه دور کرد.

در اواخر نیمه اول بود که این بار پاس عالی مسی به فابرگاس رسید و ضربه او از چک عبور کرد، اما اشلی کول توپ را از نزدیکی خط دروازه برگرداند.

چلسی که در ضدحملات خطرناک ظاهر شده بود در دقیقه ۲ + ۴۵ به گل رسید. فرانک لمپارد توپ را از مسی گرفت، و با پاسی قطری و بلند آن را به رامیرس رساند. هافبک برزیلی به درون محوطه جریمه رفت و توپ را به دروگبا در تیر دورتر سپرد و او در حالی که مدافعان بارسا لیز خورده بودند آن را به درون دروازه زد. والدس روی توپ اثر گذاشت اما شیرجه او به اندازه‌ای خوب نبود که مانع گل شدن توپ شود.

بارسا در نیمه دوم تلاش بسیاری کرد که گل بزند. ابتدا آدریانو با شوتی نه چندان خوب بخت خود را آزمود. سپس نوبت به الکسیس رسید که مقابل دروازه چلسی با پاس فابرگاس صاحب توپ شود اما کنترل خوبی روی توپ نداشت و با ضربه‌ای بسیار بد این فرصت طلایی را از دست داد.

بارسا به نمایش روان خود ادامه می‌داد اما به سختی می‌توانست به دروازه چلسی نزدیک شود.

یکی دیگر از موقعیت‌های عالی بارسا ضربه‌ سری بود که پویول روی ضربه ایستگاهی مسی، پشت به دروازه چلسی زد اما چک باز هم درخشید و توپ را دفع کرد.

بارسا در آخرین موقعیت خود در این بازی در دقیقه ۹۳ هم به گل نرسید. این بار پدرو در شلوغی محوطه جریمه با شوتی دیدنی توپ را به تیر دروازه کوبید و بوسکتس هم در برگشت توپ را به آسمان زد.

دو تیم پیش از دیدار برگشت بازیهای دشواری دارند. چلسی در خانه آرسنال باید بازی کند و بارسلونا میزبان رئال مادرید است.