به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، صبای قم و نفت تهران از آغاز لیگ یازدهم فوتبال باشگاههای برتر کشور تا کنون که ۳۰ هفته از این مسابقات میگذرد جزو تیمهای بالانشین جدول رده بندی بودهاند و لقب پدیده لیگ یازدهم را نیز به این دو تیم نسبت دادهاند.

شاگردان عبدالله ویسی و حسین فرکی در تیم‌های صبای قم و نفت تهران همواره کرکری‌های زیادی برای قرار گرفتن در رتبه بالاتر از یکدیگر در لیگ این فصل داشته‌اند که به نظر می‌رسد این رقابت در چهار هفته پایانی لیگ همچنانا ادامه داشته باشد.

یک امتیاز برتری صبا نسبت به نفت تا قبل از مصاف هفته سی و یکم

صبا و نفت در دو هفته اخیر حریفان خود را نبرده‌اند و هر دو تیم یک بار به حریفان باخته و یک بار نیز با رقبای لیگ برتری خود مساوی کرده‌اند که این امر سبب شد تا هم سه تیم بالای جدول از آنها پیشی بگیرند و هم اینکه تکلیف صبا و نفت برای آسیایی شدن به هفته‌های باقی مانده از لیگ یازدهم موکول شود.

در حال حاضر صبای قم یک امتیاز بیشتر از نفت تهران دارد یعنی با کسب ۴۶ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ایستاده است اما جدال عصر شنبه آنها در هفته سی و یکم بسیاری از معادلات برای انتخاب یکی از این دو تیم به منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا را حل می‌کند.

از سوی دیگر بهترین گلزن حال حاضر مسابقات این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ترکیب تیم فوتبال صبای قم حضور دارند، گلزنی به نام غلامرضا عنایتی که تا کنون سه بار آقای گل تمامی ادوار لیگ برتر شده است و سخت به دنبال چهارمین آقای گلی خود تلاش می‌کند.

صبای قم بعد از سه هفته نبردن در هفته‌های بیست و پنجم تا بیست و هشتم لیگ برتر، در هفته بیست و هشتم از سد شهرداری تبریز گذشت اما در هفته‌های بیست و نهم و سی‌ام مقابل نفت آبادان و استقلال تهران تنها یک امتیاز کسب کرد تا بار دیگر برای کسب سهمیه آسیا در چهار هفته پایانی به دنبال امتیازات لازم باشد.

این هفته نیز تیم فوتبال صبای قم شدیدا به دنبال پیروزی در خانه و کسب سه امتیازی بازی مقابل تیم فوتبال نفت تهران جدی‌ترین رقیب تعقیب کننده خود است و عبدالله ویسی تیمش را با حضور بهترین گلزن صبا در این فصل به مصاف حریف می‌فرستد.

۱۸ گل عنایتی برای صبا در ۳۰ بازی لیگ یازدهم

این بازیکن غلامرضا عنایتی است که در ۳۰ بازی قبل صبای قم مقابل تیم‌هایی نظیر تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، شهرداری تبریز و نفت تهران در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر و همچنین بازی با پیام مخابرات فارس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال موفق به گلزنی شده است.

عنایتی بعد از اینکه نخستین بار با پیراهن تیم فوتبال صبای قم در نخستین هفته از دور رفت مسابقات یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موفق به گلزنی مقابل تیم امیر قلعه‌نویی یعنی تراکتورسازی تبریز شد، هفته‌ها مصدوم بود اما بعد از رفع آسیب‌دیدگی بازگشت باشکوهی به ترکیب صبا داشت و در هفته‌های متوالی برای تیمش گل‌های سه امتیازی به ثمر رساند.

بدین ترتیب بهترین گلزن تیم فوتبال صبای قم در لیگ یازدهم در حالیکه تا این هفته ۱۸ گل به ثمر رسانده است، در دیدار هفته چهارم دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل تیم نفت تهران در جدال با فونیکه سی مهاجم ۱۸ گله تیم فوتبال نفت آبادان، به دنبال رسیدن به صدر جدول گلزنان است.

عنایتی در حال حاضر با زدن ۱۰۵ گل بهترین گلزن تاریخ مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در تمام ادوار است و در این دوره‌ها با پیراهن تیم‌هایی نظیر ابومسلم مشهد، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و صبای قم به میدان رفته است.

عنایتی فصل گذشته در تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بازی میکرد و پیش از آن نیز دو سال در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه امارات عضو تیم النصر این کشور بود که بار دیگر به کشورمان و لیگ برتر ایران بازگشت.