کی روش اگر توصیه پذیر است، کی روش نیست

به گزارش افکارنیوز ، خداداد عزيزي سرمربي تيم ملي فوتبال ابومسلم مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اگر افرادي در فوتبال ما صاحب جايگاه و مقامي هستند كه مي گويند فوتبال ايران پاك و سالم است فقط دنبال خود شيريني هستند و همه فوتبالي ها مي دانند كه فوتبال ما ناسالم است و در ليگ برتر و ليگ يك چيزي جز كثيفي نمي بيني و شاهد اين صحبت هاي من در عدم حضور تيم ملي قدرتمند در آسياست كه ديگر ايران در آسيا آن قدرت هميشگي را ندارد.

وی افزود: تیم های همچون بحرین و عمان از فوتبال ما جلو زدند و ایران در این سال های اخیر در حال جازدن است و معلوم نیست در حال حاضر دنبال چه هستیم و جایگاه ما در آسیا در حال نزول است.

*۵۰ درصد حق دلالی در ایران عرف است

عزیزی در مورد دلالی در فوتبال تصریح کرد: من شخصاً با دلالی مخالف نیستم باید برای دلالی و مدیر برنامه بودن با قانون و برنامه کار کرد. وقتی یک فرد برای بازیکن زحمت می کشد و دنبال تیم می گردد باید به آن درصدی از مبلغ قرارداد را داد ولی گرفتن ۵۰ درصد قراردادیک بازیکن کجا فوتبال دنیا عرف است.

بازیکن خارجی وارد فوتبال ما می کنند از ۱۸۰ میلیون تومان قرارداد بازیکن فقط به آن ۹۰ میلیون تومان می دهند و این واضح است که بازیکن را قالب فوتبال ما می کنند.

وی ادامه داد: گرفتن ۱۰ درصد و ۱۵ درصد از قرارداد بازیکن عرف طبیعی فوتبال است ولی در ایران ۵۰ درصد از پول بازیکن را دلال اول قرارداد به خود اختصاص می دهد.

*دلال بازیکن را به لیست ۱۸ نفره می فرستد

عزیزی اضافه کرد: دلال مربوطه ۲۰ درصد قرارداد بازیکن را به خود اختصاص دهد و در قرارداد ذکر می کند که بازیکن به لیست ۱۸ نفره راه پیدا خواهد کرد این رابطه نشان می دهد که دلال با مربی تیم هم ضدو بند می کند مطمئناً این فوتبال با این وضعیت سالم نیست و هر چه به سطح بالای فوتبال می روی این ناسالمی بیشتر هم می شود.

وی ادامه داد: ‌ در یکی از بازی های لیگ یک بازیکن محروم شماره ۷ تیمی در نیمه اول روی سکوهای ورزشگاه نشسته بود ولی در نیمه دوم با شماره ۱۵ وارد زمین می شود این در حالی بود که نام این بازیکن اصلاً در لیست ۱۸ نفره هم نبوده است.

*نظارت تمام ارگان های انتظامی برای فوتبال ضروری است

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم گفت: ‌ اگر بخواهیم فوتبال بدون دلالی، تبانی و سالم داشته باشیم باید نظارت زیاد شود باید نیروی انتظامی، حراست وزارت ورزش قوه قضائیه وارد فوتبال شوند تا این کثیفی از فوتبال پاک شود.

*طبل در ورزشگاه مشهد ممنوع است

عزیزی در موردتناقض برگزاری مسابقت در بازی های لیگ یک تأکید کرد: لیگ یک فوتبال ما ایالاتی برگزار می شود در یک شهرستان قانون رعایت می شود ولی در شهر دیگری هر بلای که دلشان می خواهد سر میزبان در می آورند به طور مثال، در مشهد ناظر به مسئول برگزاری می گوید اگر طبل در ورزشگاه باشد بازی را برگزار نکنید ولی در یک ۹ شهر دیگر در مسابقات لیگ یک چند طبل در ورزشگاه تا دلشان می خواهد سرو صدا می کنند ولی کسی اهمیت نمی دهد.

*۱۵ پلیس نباشد بازی برگزار نمی شود

وی ادامه داد: ناظر بازی، در بازی ابومسلم در مشهد، می گوید باید ۱۵ پلیس در ورزشگاه حاضر باشند و اگر این تعداد مامور انتظامی در ورزشگاه نباشد نمی گذارم بازی برگزار شود.

*گزارش ناظر بازی به چه دلیل است؟

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم گفت: داور بازی ابومسلم و استیل آذین اشتباهات این گونه انجام می دهد برد ما را به باخت تبدیل می کند. ولی پس از بازی به کمیته انضباطی شکایت می کند که به من توهین شده است معلوم نیست ناظر بازی هم به چه دلیل گزارش ناصحیح به کمیته انضباطی می دهد.

*هزینه اقامت داور بر عهده تیم میزبان است

عزیزی در مورد اقامت داورها در شهری که بازی برگزار می شود، گفت: یک مسئله مهم که در لیگ برتر و لیگ یک شاهد آن هستیم. این گونه است که تیم میزبان بازی، باید هزینه اقامت، غذا و خوراک داورها را بدهد این کار کجای دنیا عرف است که در فوتبال ما اجرای می شود پس کمیته داوران کارش چیست؟

*دوستم داخل هواپیما صحنه را دیده بود ولی داور!

وی در مورد اعتراض به داوری در فوتبال لیگ یک افزود: به داور اعتراض می کند محروم می شود وقتی در دیدار ما مقابل استیل آذین در ۳ دقیقه داور دو پنالتی را می گیرد نباید اعتراض کرد در آن بازی یکی از دوستانم همزمان با پنالتی با پرواز مشهد به تهران می آمد صحنه را از آسمان دیده بود که بازی را به بازیکن نخورده ولی داور برای استیل آذین پنالتی گرفت.

*حاضریم برای گرفتن ۳ امتیاز سینه زنی کنیم

عزیزی خاطر نشان کرد: کمیته داوران بابت آن پنالتی ها که به ضرر ما گرفته شده از باشگاه ابومسلم عذرخواهی می کند این عذرخواهی به چه درد ما می خورد پس ما هم با تمام اعضای باشگاهمان بازیکنان و مربیان از مشهد پیاده به تهران بیایم و سینه زنی کنیم که ۳ امتیاز را به ما برگردانید.

*داورها محرومیت ندارند؟؟

سرمربی ابومسلم ادامه داد: وقتی حرف می زنی چند جلسه محروم می شود و به کمیته انضباطی می روی، من را ۳ جلسه محروم می کنند ولی داوری که باعثاین قضایا شده را به حال خود رها می کنند در کمیته انضباطی به بازیکن، مربی مدیر عامل باشگاه رای می دهند که محروم هستند
ولی داور هیچ محرومیتی ندارد چون قاضی درباره داور نمی تواند رای بدهد که از چند بازی محروم شود وقتی نظارت در لیگ یک نباشد این اتفاقات در فوتبال به راحتی انجام می شود.
** دایی و عابد زاده در فوتبال چکاره اند.
وی در مورد کسانی که اصلا فوتبال نمی دانند تاکید کرد: کسانی به فوتبال راه پیدا کرده اندکه کارشان اصلا فوتبال نیست و از فوتبال چیزی نمی دانند پس افرادی مثل دایی، عابد زاده ها در فوتبال چکارند که این افراد غریبه در فوتبال کارهای کلیدی را بر عهده می گیرند.
مثل این که پارتی آنها کلفت است و تلفن ها آنها جواب داده می شود که در فوتبال هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند.
** کفاشیان سالم است
عزیزی در مورد کفاشیان گفت: آن قدر در فوتبال فساد و ناسالمی وجود دارد که همه دنبال سالم اند در انتخاب رئیس فدارسیون فوتبال همه کاندیداها آدم های سالم هستند ولی کفاشیان در فوتبال تجربه بدست آورد و این فرد سالم است و اهل ضد و بند نیست در فوتبال ما آن قدر ناسالمی وجود دارد.
که دیگر در آن سالم ها دیده نمی شوند که به درستی و نان حلال در می آورند.
** مثل کشاورزها دعا می کنیم
وی در مورد آماده نبودن اولین رکن فوتبال گفت: در فوتبال ما یک زمین درست و حسابی نداریم و خیلی کارها از پایه ضعیف است که در ما در زمین میزبان بازی های خودمان مثل کشاورزها دعا می کنیم باران بیاید تا بازیکن وقتی به زمین می افتد بیش از حد زخمی و خونی نشود آن قدر که زمین ما در مشهد خاکی است و کسی به آن رسیدگی نمی کند و فقط بازی در آن برگزار شود.
مربیان بزرگی هم چون گواردیولا زمین چوز به میستازی آثمیلان را خراب می دانند بیایند و زمین های فوتبال ایران را ببیندند
** به من زنگ زدند گفتن ببازی چقدر بهت می دهیم
عزیزی در مورد تبانی در فوتبال ایران اظهار داشت: وقتی در فوتبال نظارت نباشد فوتبال پر می شود از ضد وبند و تبانی که در حال حاضر به آن دچار شده ایم در سال های گذشته در پیام بودم به من زنگ زدند که تیم تان شکست بخورد چقدر به شما می دهیم مثلا: دروازه بان بازی نکند و اگر بازی کرد یک پنالتی بدهد ۲ میلیون تومان می دهیم.
دفاع چپ اخراج شود ۳ میلیون می دهیم واگر دفاع ۲ پاس گل بدهد ۲ میلیون خواهیم داد در لیگ برتر این قضایا زیاد است و باید نظارت بیشتر شود حالا ببینید درلیگ یک که هیچ نظارتی نیست چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
** تمامی منشوری ها را به لیگ یک می فرستند
وی ادامه داد: وقتی تمام منشوری ها را به لیگ یک می فرستند قضیه مشخص می شود که در لیگ یک چه خبر است.
وقتی داور، مربی، بازیکن و تدارکات اشتباه می کند به لیگ یک می فرستند تا ادامه فوتبال را در انجام داشته باشد پس لیگ یک آشفته بازار فوتبال شده است.
** کی روش پس کی روش نیست.
عزیزی در مورد کی روش و بازی های ملی گفت: اگر کی روش بازی های تدارکاتی را انتخاب نکرده است و با کشورهای هم چون موریتانی بازی می کنیم پس این کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیست که با این همه سروصدا به ایران آمد.
باید به کی روش شک کنیم.
وی ادامه داد: فوتبال موریتانی کجا شبیه کره جنوبی است که ما با این کشور ناشناخته در عرصه بین المللی فوتبال تدارکاتی انجام می دهیم برای صعود به جام جهانی برزیل باید بیشتر از این ها خرج کنیم تا مدعی صعود باشیم.
** به راحتی در برزیل هستیم
سرمربی تیم فوتبال ابومسلم درمورد بازی های مقدماتی جام جهانی گفت: تیم ملی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کار بسیار راحتی دارد و سخت ترین تیم گروه مان فقط کره جنوبی است و به نظر می رسد قطر و ازبکستان هیچ مشکلی برای صعودمان ندارد چون گروه تیم ملی نسبت به سال های گذشته خیلی راحت تر است و قدرت تیم ملی فوتبال کشورمان خوب است و با این قرعه باید به جام جهانی صعود کنیم.
** خداحافظی ها را درخانه انجام دادیم
غزال تیزپای ملبورن را در مورد بازی خداحافظی از فوتبال گفت: خداحافظی امثال عزیزی، دایی، عابد زاده وکسانی دیگر از سرشناس های فوتبالمان درخانه هایشان برای ان انجام شد ولی بازی خداحافظی برای ما مهم نیست فقط این لطف مردم است که پس از ۱۵ سال از گذشت این مسائل را فراموش نمی کنند ولی فوتبال ما آن قدر حرفه ای نیست که برای من این گونه جزئیات اهمیت داشته باشد