به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، زلاتکو کرانچار پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل شاهین بوشهر گفت: شیرینی این برد را کاملا احساس میکنم. چون این پیروزی ما را به قهرمانی نزدیک کرد. ۲۱ سال تجربه مربیگری و بازیکنی دارم و سختیهای زیادی دیدهام و میدانم با چه سختی به اینجا رسیدهایم. با تیمی بازی داشتیم که برای بقا تلاش میکرد. این موضوع کار ما را سختتر کرده بود.

وی تصریح کرد: با احترام به تیم حریف باید بگویم کیفیت ما بالاتر بود و لیاقت بردن این بازی را داشتیم. دو دیدار مهم دیگر داریم و تنها برد می‌خواهیم تا هواداران را به قهرمانی نزدیک کنیم. اجازه نمی‌دهم با ایجاد شرایط بیرونی فوتبال قهرمانی را از دست ما بگیرند.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه با قهرمانی هدیه بزرگی به مردم اصفهان خواهد داد، گفت: خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین در حال حاضر ما هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در اوایل فصل از پاپی که بازیکن بومی سپاهان است، استفاده نمی‌کرد اما در این دیدار حساس کریمیان را روی نیمکت نشاند و پاپی را به میدان فرستاد، ‌ اظهار داشت: ‌ بازیکنان زیادی داریم که هر کدام جایگزین مناسبی برای دیگری هستند. کریمیان کمی مصدوم بود که لازم دیدیم از جایگزینش استفاده کنیم. کیفیت بازیکنان در سطح یکدیگر است و مشکل خاصی احساس نمی‌کنم.

کرانچار در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس در دیدار مقابل تراکتورسازی ۴ گل دریافت کرد و با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها قبل از دیدار مقابل سپاهان گفته بودند برای استقلال بازی می‌کند و آیا این مسائل مشکوک نیست، گفت: پرسپولیس دچار مشکلات زیادی است و با توجه به تهدیدهایی که از طرف AFC مبنی بر کسر امتیاز از این تیم شده شرایط روحی خوبی ندارد. تراکتورسازی هم گام به گام ما را تعقیب می‌کند و منتظر لغزش ماست. سعی کردم همواره در مورد مسائل فنی صحبت کنم و کاری به حواشی و مسائل غیرفنی ندارم. در این زمینه هم اظهار نظر نمی‌کنم و خودم سرنوشت تیمم را رقم خواهم زد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سؤال که چرا در ابتدای ورودش به این تیم قول قهرمانی نداد و آیا این موضوع به این خاطر بود که در صورت عدم قهرمانی انتقادات از او زیاد نشود، خاطرنشان کرد: زمانی که به سپاهان آمدم ۹ امتیاز کمتر از استقلال داشتیم اما حالا ۳ امتیاز بیشتر داریم. وقتی به این تیم آمدم مشکلات خاصی وجود داشت. فشار زیادی تحمل کردم اما تیمی که ما ساختیم به مرور خودش را پیدا کرد و به شخصیت قهرمانی رسید و بازیکنان هم با عشق زیاد به سپاهان بازی کردند.

کرانچار درباره اینکه مردم اصفهان قهرمانی این تیم را در فصل جاری شیرین‌تر از قهرمانی سپاهان در زمان قلعه نویی می‌دانند، گفت: شاید حلاوت و شیرینی این قهرمانی به این خاطر است که زمانی که ما آمدیم پنجم جدول بودیم. استقلال، تراکتورسازی، صبا و نفت بالاتر از ما بودند اما با تلاش و کوشش فراوان فاصله را کم کردیم و به اینجا رسیدیم. از طرفی ۶ بازیکن بزرگ تیم قبلی از این تیم جدا شده بودند و حاشیه‌های فراوانی اطراف تیم بود.

این مربی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید ابراهیمی با روحیه پایینی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را خراب کرد، گفت: من ‌چنین اعتقادی ندارم. وی مسئولیت سختی داشت و به این خاطر فشار زیادی را تحمل می‌کرد. ابراهیمی امروز برای ما همه کار کرد و صد در صد در خدمت تیم بود. اتفاقی که در لیگ قهرمانان اروپا افتاد، نشان داد بازیکنان بزرگ هم می‌توانند پنالتی خراب کنند و این موضوع ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد.

سرمربی سپاهان درباره اینکه به نظر میرسید در این دیدار تحت فشار روحی و روانی زیادی بودند و آیا در دو هفته باقیمانده بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار خواهد کرد یا تاکتیکی، عنوان کرد: پیروزی در این مسابقه تفاوت زیادی با سایر بردهای ما داشت چون ما را با قهرمانی نزدیکتر کرد. فشار زیادی روی تیم بود. در بازیهای قبل فرصت جبران داشتیم اما در این مسابقه فرصت اشتباه نداشتیم و باید پیروز میشدیم. تلفیقی از این دو روش را در دو هفته باقیمانده روی بازیکنان پیاده و هم فنی و هم روانی با بازیکنان کار میکنم.