سوء مدیریت، مانع  اجرای پروژه مسکن مهر پردیس

گروه اقتصادی – مهرماه سال 94 و پس از طولانی شدن روند ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس، کمیته بررسی مشکلات مسکن مهر پردیس در کمیسیون عمران مجلس تشکیل شد.

 

به گزارش افکارنیوز، در دولت قبل مسوولان شرکت عمران متعهد شده بودند واحدهای مسکن مهر را تا سال 91 تحویل متقاضیان دهند اما به دلیل سوء مدیریت ها و ... این پروژه همچنان در مسیر نامشخصی در حال حرکت است و با وجود گذشته چند سال از موعد ساخت همچنان بسیاری از واحدها نیمه کاره بوده و برخی از فازها که پیشرفت 90درصدی داشته اند به علت نبود زیر ساخت هایی مانند آب، برق ، گاز و ... به اتمام نرسیده اند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ادعای برخی از مسوولان دولتی و همچنین شرکت عمران پردیس درباره میزان پیشرفت این پروژه گفت: برخی مسوولان مدعی پیشرفت 80 تا 90درصدی پروژه و نزدیک بودن زمان تحویل واحدهای مسکونی هستند اما باید گفت پیشرفت واقعی این طرح بین 60 تا 70درصد است و هنوز تکلیف زیرساخت ها به طور دقیق مشخص نشده است.

علیرضا خسروی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت ها، بودجه مرود نظر برای مسکن مهر در جای دیگری خرج شده اما مسوولان سعی کردند با فشار بر مردم و افزایش میزان آورده کاستی ها را جبران کنند که این مساله سبب بروز فشار مضاعف به قشر ضعیف جامعه شده است در حالی که مسوولان دولتی و شرکت عمران باید پاسخ دهند چرا باید متقاضیان هزینه مازاد را که بر خلاف متن قرارداد است را پرداخت کنند؟

 

 

نماینده مردم سمنان تصریح کرد: بر اساس حکم دیوان عدالت اداری متقاضیان نباید اقساط واحدهایی که تحویل داده نشده را پداخت کنند بنابراین پس از تحویل واحدها مردن ملزم به پرداخت مرتب اقساط خود هستند.

وی تاکید کرد: با این کار تا حدودی از مشکلات متقاضیان کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که برای مسکن مهر ثبت نام کرده اند دارای تمکن مالی و بنیه اقتصادی بالا نیستند بنابراین هر چه اتمام این پروژه طولانی تر شود به همان میزان این قشر فشار مضاعفی را در تامین خانهریال پرداخت اجاره های سنگین ماهانه و.. تحمل می کند علاوه بر اینکه مجبور است اقساط واحدی را بپردازد که تحویل نگرفته است.

خسروی عنوان کرد: با وجود پیگیری مستمر نمایندگان مشکلات مسکن مهر پردیس همچنان پابرجاست و بعید می دانم ظرف سال 95 یا 96 این طرح به اتمام برسد بلکه متقاضیان خود را برای تحویل واحدها در سال 1400آماده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس تا پایان این دوره به طور جدی روند تکمیل و ساماندهی طرح مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان را دنبال خواهد کرد و مجلس آینده نیز باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهد زیرا یکی از مطالبات اصلی مردم است.

وی خواستار شد: وزارتخانه نفت، نیرو، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و... باید در تامین زیرساخت هایی مانند گاز، برق،آب،  ساخت و ساز مساجد، مدارس، امکانات بهداشتی و تفریحی با یکدیگر تعامل 100درصدی داشته باشند زیرا تنها در این صورت می توان به اتمام پروژه مسکن مهر پردیس امیدوار بود.