احوال ناخوش مسکن مهر پردیس

گروه اقتصادی-با وجود وعده های مکرر دولت در سال گذشته مبنی بر اتمام و واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان سال، این مهم اتفاق نیافتاد و هنوز واحدی به متقاضیان تحویل داده نشده است و بر اساس گفته های ثبت نام کنندگان در این پروژه با وجودی که در ماه دوم سال 95 قرار داریم، پیمانکاران کار ساخت و ساز را جدی نگرفته و کارگران د رفازهای مختلف این پروژه فعال نشده اند.

به گزارش افکارنیوز،‌ این در حالی است که بر اساس وعده های داده شده باید 80هزار واحد مسکونی حداقل تا پایان سال به اتمام برسد و تحویل داده شود اما اکنون ساخت و سازی در این شهر مشاهده نمی شود بنابراین احتمال واگذاری این واحدها بسایر ضعیف است و متقاضیان باید در انتظار باشند.

پروژه مسکن مهر پردیس در ماه‌های آخر عمر دولت دهم کلنگ زنی شد؛ این طرح در 2 سال گذشته تبدیل به یکی از چالش‌های بزگ میان دولت و متقاضیان شده است، این طرح که قرار بود اقشار ضعیف جامعه را خانه دار کند اکنون تبدیل به معضلی بزگ برای  دولت به لحاظ تحمیل هزینه های آماده سازی، تامین خدمات زیربنایی  شده و در نهایت هزینه مضاعفی را به متقاضیان تحمیل کرده است.

به گفته متقاضیان مسکن مهر که در فضای مجازی گروه هایی تشکیل داده اند در سال 95  ساخت ‌و‌ساز در این پروژه هیچ رونقی نداشته و متوقف است به طوری که با گذر هر روز ثبت نام کنندگان بیشتر از روز قبل از تحویل واحدهای خود ناامید تر می شوند.

اکنون واحدهای برخی از فازهای این پروژه به اتمام رسیده اما نبود زیر ساخت های اساسی مانند آب و برق سبب شده تا واحدها آماده واگذاری نباشد.

نبود اعتبار از دلایل اصلی توقف ساخت و ساز پروژه مسکن مهر پردیس در شهر جدید پردیس است اما باید گفت گویا دولت و به ویژه مسوولان وزارت راه و شهرسازی نیز انگیزه و رغبتی برای اتمام این طرح احساس نمی کنند و به دنبال راه حل برای برون رفت از این بن بست نیستند.

 

از 25 دی سال 94 تاکنون حسین رجب صلاحی، مدیرعامل عمران پردیس به سواالات خبرنگاران درباره وضیت این پروژه و زمان تحویل آن پاسخ درستی نداده است.

در این تاریخ وی از افتتاح 5000 مسکن مهر پردیس در دهه فجر خبر داده و گفته بود: هم‌اکنون در حال محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر فاز 5 هستیم، ضمن آن‌که آماده‌سازی انشعاب تعدادی از واحدهای کوزو در حال پیگیری است.

وی با بیان این که در حال آماده‌سازی انشعابات حدود 4500 واحد مسکن مهر زون 4 فاز 11 هستیم، تصریح کرده بود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همزمان با فرا رسیدن دهه فجر حدود 5000 مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود.

البته چند روز بعد رجب صلاحی تعداد واحدهای افتتاحی را اصلاح کرد و از افتتاح 4500 واحد مسکن مهر پردیس در دهه فجر خبر داد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره آخرین وضع زیرساختهای فاز 11 مسکن مهر این شهر نیز گفته بود: 33 هزار واحد مسکن مهر درفاز11احداث شده است که تلاش می کنیم زیرساختهای آن شامل آب ،گاز ،برق و تلفن با کمک نهاد های خدمات رسان نصب وتحویل متقاضیان شود .

وی که از 19خرداد 94 به عنوان مدیرعامل جدید شرکت عمران پردیس معرفی شده درصدد همکاری با روسای ادارات فرمانداری ،شهرداری برق ،گاز ،مخابرات ،آموزش وپرورش پردیس  وآب وفاضلاب شرق تهران برای لوله کشی ،انشعابات خطوط ،ساخت مسجد ،مدارس ،کلانتری ،دیوارکشی ،آسفالت معابربرای 5هزار واحد آماده واگذاری است اما متاسفانه در این مدت هیچ واحدی به متقاضیان تحویل داده نشده است.

اکنون بیش از 80هزارواحدمسکن مهر درفازهای3،4،5،9،8،11 درحال ساخت است که از این تعداد تنها 8 هزار واحد تحویل داده شده و با روند فعلی وضعیت اتمام و تحویل باقی واحدها در هاله ای از ابهام قرار دارد و در این میان مسوولان شرکت عمران پردیس نه به تماس های خبرنگاران پاسخ می دهند و نه مسوولان دولتی تکلیف این پروژه را مشخص می کنند تا متقاضیان حداقل امیدشان را برای خانه دار شدن از دست ندهند.