پیشنهادی غیر اخلاقی و بی شرمانه در سینما وجود دارد

گروه فرهنگ و هنر-یک بازیگر عرصه سینما و تلویزیون گفت: اگر رسیدن به پول و شهرت به عنوان اهداف اصلی عرصه سینما نباشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش افکارخبر، حمیدرضا پگاه با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه اکنون بسیاری از افراد برای رسیدن به پول و شهرت سعی می کنند وارد عرصه سینما شوند در حالی که هم کسی که برای این کار پول می پردازد و همچنین کسی که آن را دریافت می کند در نهایت ضرر خواهند کرد.

وی افزود: پیشنهاد غیر اخلاقی و بی شرمانه خطاب به بانوان و همچنین پیشنهاد برای دریافت پول های کلان در ازای دادن نقش به آقایان همواره وجود داشته اما به دلیل اینکه این موارد به صورت شفاهی مطرح می شود نمی توان آنها را پیگیری قانونی کرد.

این بازیگر توضیح داد: خوشبختانه خانه سینما وجود دارد و بازیگرانی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند می توانند ضمن معرفی افراد خاطی موارد را مطرح کرده و انتظار پیگیری داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی بازیگران بی تجربه و جوان طعمه افراد سودجو قرار می گیرند در حالی که این افراد مختار هستند پیشنهادات را قبول کنند یا خیر.

وی تاکید کرد: در چنین مواردی هر دو طرف ماجرا مقصر هستند.

وی توضیح داد: عرصه سینما دارای جاذبه های فراوانی است که برخی از جوانان جویای نام و پول را به سمت خود جذب می کند در حالی که تنها عده معدودی می توانند به عنوان افراد حرفه ای در این حوزه دوام بیاورند.

این بازیگر درباره طرح برخی پیشنهادات غیر اخلاقی و همچنین گرفتن مبالغ کلان از سوی تهیه کنندگان و کارگردانان برای به کار گرفتن جوانان در پروژه های سینمایی اظهار کرد: کسانی که چنین مواردی را مطرح می کنند حتم بدانید به سینما به عنوان یک هنر نگاه نمی کنند بلکه فقط دنبال کسب سود بیشتر هستند و برای این افراد مهم نیست چه نوع فیلمی می سازند و چه کیفیتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: افرادی که این پیشنهادها را قبول می کنند باید بدانند حضورشان در این عالم طولانی نبوده و دوام نخواهد داشت.

پگاه خاطر نشان کرد: جوانان باید فکر کنند آیا قبول هر پیشنهادی و تن دادن به آن دلیل موجهی برای ورود به این عرصه است یا خیر؟

وی بیان کرد: جوانان برای ورود به این عرصه باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا با یادگیری اصول حرفه ای بتوانند نقش ها را قبول کنند صرف داشتن پول و یا زیبایی دلیل کافی برای حضور در عالم سینما نیست.

وی خطاب به علاقه مندان این حرفه گفت: برای حضور دائمی در این عرصه باید راه راست را برگزید زیرا بقیه راه ها نظیر قبول پیشنهادات از این قبیل به بیراهه می رسد و ثمری ندارد.