قُل قُل قلیان در خانه‌های شهرکرد

تا چند سال پیش در شهرکرد تعدادی چایخانه وجود داشت که این چایخانه‌ها چای و قلیان عرض می کردند.

در این چایخانه‌ها که بیشتر مشتریان آنها جوانان بودند، فضایی برای نشستن بر روی سکوهای سنتی فراهم آورده شده بود و در این محل‌ها چای به همراه قلیان عرضه می‌شد.

بررسی ها در شهرکرد نشان از تعطیلی تمام واحدهای صنفی عرضه قلیان که در خیابان‌های سطح شهر دارای مغازه بودند، دارد.

پرس و جوی از برخی رانندگان تاکسی و جوانان شهرکرد نشان از آن دارد که تعدادی واحد عرضه قلیان در شهرکرد فعالیت می‌کنند که این واحدها در خانه، به عرضه قلیان می پردازند.

این قلیان خانه ها دارای آیفون تصویری هستند و باید فردی که می‌خواهد وارد این مراکز شود و از خدمات این چایخانه‌ که مشخص نیست دارای مجوز است و یا نه بهره‌مند شود در جلوی دوربین آیفون تصویری بایستد تا توسط مدیر این چایخانه شناسایی شده و اجازه ورود به آن داده شود .

یکی از تاکسیداران شهرکرد  اظهار داشت: تمام واحدهای مجاز عرضه قلیان در سطح شهرکرد تعطیل‌شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی واحد عرضه قلیان در شهرکرد راه‌اندازی شده است که این واحدها به نام قلیان خانه‌های آیفونی معروف شده‌اند و کسی که می خواهد وارد این قلیان خانه ها بشود باید ابتدا شناسایی شود .

حدود چهار قلیان خانه آیفونی در شهرکرد ایجادشده است

فرماندار شهرکرد با تایید وجود قلیان خانه‌های آیفونی در سطح شهر شهرکرد، اظهار داشت: بحث قلیان خانه‌ها آیفونی در سطح شهرکرد در حال پیگیری است.

حمید ملک پور عنوان کرد: حدود چهار قلیان خانه آیفونی در شهرکرد ایجادشده که در خانه قلیان عرضه می‌کنند.

وی اظهار داشت: تخلفاتی از این قلیان خانه‌ها نیز گزارش‌شده و همکاران ما در اداره پلیس و دادگستری در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستند.

فرماندار شهرکرد ادامه داد: موضوع قلیان خانه‌های آیفونی در شورای تأمین شهرستان مطرح‌شده و در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم که با پیگیری قضایی، دادستان حکم تعطیلی این واحدها را صادر کند.

ملک پور عنوان کرد: در برخی نقاط افراد متخلف از خلأهای قانونی سوءاستفاده می‌کنند و قلیان خانه‌های آیفونی نیز از همین مورد است که این موضوع به زودی حل می‌شود.

وجود این‌گونه مراکز به‌صورت پنهانی و نبود نظارت درست بر این واحدها زمینه را برای تخلفاتی از جمله توزیع مواد مخدر فراهم می‌کند که ضرورت دارد با این واحدها برخورد و جمع آوری شوند.