نمایشگاه فرهنگی بختیاری در چهلستون اصفهان برگزار می شود

غلامعلی آسترکی در گفتگو با ایبنانیوز، ضمن اعلام این خبر افزود: انجمن زاگرس تباران اصفهان با برخورداری از برنامه ریزی خوب و همکاری دلسوزانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان این فرصت و امکان را یافت تا در کنار بقیه ی اقوام سربلند کشورمان، اقدام به اجرای برنامه ای با نام «نوروزگاه» مشتمل بر برپایی بهون و سیاه چادر بختیاری مزین به نماد زیبا و رنگارنگ شیردنگ، چینش لوازم زندگی عشایر بختیاری از قبیل مشک دو، ملار، توه و توسی، حونه، و حور و حورجین و...در حیاط کاخ چهلستون اصفهان نماید.

 

وی گفت: در کنار این نمادها غرفه های فروش لباس بختیاری، کتب نویسندگان بختیاری (حدود چهل عنوان مختلف) و غرفه های دیگری فعالیت می کنند. 

غلامعلی آسترگی اظهار داشت: نویسندگان، هنرمندان و خوانندگان و عده ی کثیری از بزرگان قوم بختیاری با همدلی در این برنامه حضور دارند. همچنین پخت نان تیری، آش دوغ، آش بلگ و زدن مشک و نوشیدن دوغ تازه این دیدار را خوش طعم تر می کند. و نوای زیبای ساز و دهل، رقص های چوبی و چوب بازی، فضا را دیدنی تر می کند. 

این عضو انجمن زاگرس تباران اصفهان گفت: حضور هموندان عزیز، اعم از مرد و زن با پوشش بختیاری، نمادی بهتر از همبستگی بختیاری را در دید عموم، علی الخصوص توریست های خارجی به منصه ظهور خواهد گذاشت.