۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های تولیدی در چهارمحال و بختیاری اعطا می‌شود

حبیب‌الله وفایی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان اظهار داشت: تا امروز 247 طرح صنعتی راکد و نیمه فعال که می‌توانستند سبب رونق تولید و کاهش بیکاری در استان شوند با اعتبار 273 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: در کنار 247 طرح صنعتی 60 طرح کشاورزی با 54 میلیارد تومان و 28 طرح گردشگری نیز به بانک‌های عامل استان برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مجموع 335 طرح برای دریافت 370 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های ستان معرفی شده است در حالی ‌که سهم استان از اعتبارات بانک‌ها 360 میلیارد تومان بوده است.

وفایی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات مورد نیاز برای طرح‌های مختلف تولیدی، صنعتی و کشاورزی بیش از سهمیه استان از اعتبارات بانکی است، خاطرنشان کرد: هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق و افزایش اشتغال در استان است از همین‌رو باید در ماه‌های آینده اعتبارات جدیدی از منابع بانکی به استان تزریق شود تا این کار ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تا امروز برای 39 طرح با 54 میلیارد تومان تسهیلات قرارداد با بانک‌های عامل استان منعقد شده است، ادامه داد: اجرایی شدن کاهش نرخ تسهیلات در تیرماه سبب شد تعداد متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات افزایش یابد از همین‌رو پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آتی با کمبود نقدینگی در این حوزه مواجه شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به تامین 450 تُن نهاده برای بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای توسعه 7 هزار و 100 هکتار باغات دیم در استان مجوز گرفته شده است به گونه‌ای که تاکنون کشت گل محمدی و گیاهان دارویی در 2 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

وفایی تنها راه خروج از وضع موجود را حضور مردم در اقتصاد عنوان و بیان کرد: واردات بی‌رویه کالاهای مشابه خارجی از اصلی‌ترین معضلات کشور است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.