4 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

علیرضا شفیع‌زاده ظهر امروز در نشست خبری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک و روز خبرنگار اظهار کرد: در سال جاری چهار واحد صنعتی در این استان راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال برای 186 نفر را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تفاوت شهرک و ناحیه صنعتی با در نظر گرفتن مساحت و صدور مجوز آن‌ها عنوان کرد: در حال حاضر 29 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان مصوب است که از مجموع این تعداد 21 واحد فعال است.

وی به تفکیک تعداد نواحی و شهرک‌های صنعتی اشاره و بیان داشت: از مجموع واحدهای فعال صنعتی در این استان تعداد پنج واحد، ناحیه صنعتی بوده و مابقی در قالب شهرک صنعتی فعال هستند.

شفیع‌زاده عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری 70 درصد از صنایع کوچک با ظرفیت بیش از 40 درصد در حال فعالیت بوده و حدود 30 درصد غیرفعال است.

 رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در این استان فراهم است و همه زیرساخت‌ها برای واحدهای صنعتی از جمله جدول‌بندی، پلاک‌بندی، تسطیح زمین و ... انجام و آماده واگذاری به بخش صنعت است.

وی از اختصاص اعتبار به صنایع این استان خبر داد و تشریح کرد: از میزان 16 هزار میلیارد تومان مصوب برای صنایع کشور، مبلغ 360 میلیارد تومان به صنایع این استان اختصاص داده شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با شناسایی و بررسی‌های صورت گرفته به 50 طرح صنعتی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند اعتبار اختصاص داده خواهد شد که در صورت اختصاص سرمایه ثابت به این واحدها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

شفیع‌زاده اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 4 واحد صنعتی غیرفعال در این استان فعال شده و شرکت تاراز با اختصاص اعتبار و اشتغالزایی برای 150 نفر فعال و عمده بازار هدف آن کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی، کمبود آب برای صنایع منطقه شرق چهارمحال و بختیاری را یکی از مشکلات بخش صنعت در این استان برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 11 میلیون مترمکعب از آب بن ـ بروجن به صنایع شرق استان اختصاص داده شده است، در صورتی که طرح انتقال آب بن- بروجن اجرایی شود مشکل کمبود آب صنایع منطقه شرق چهارمحال و بختیاری برطرف خواهد ‌شد که پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک شدن برخی از چاه‌های آب در شهرکرد و کمبود آب در بخش صنعت گفت: خریداری پساب فاضلاب شهرستان‌های شهرکرد و بروجن راهکار مناسبی است و اگر خریداری پساب فاضلاب بروجن انجام شود کم‌آبی فولاد سفیددشت برطرف خواهد شد و با خریداری پساب فاضلاب شهرکرد که 400 لیتر است به عنوان یک راهکار میان‌مدت مشکل آب صنایع شهرک‌های صنعتی شهرکرد و فرخ‌شهر برطرف خواهد شد.

 شفیع‌زاده اضافه کرد: ایجاد زیرساخت برای واحدهای صنعتی و حمایت و نظارت بر صنایع کوچک از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی است و در صورتی که ظرفیت اسمی واحدها برای اشتغال تا 50 نفر باشد صنایع کوچک محسوب شده و مورد حمایت این دستگاه قرار می‌گیرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: کارخانه ورق گالوانیزه یکی از کارخانه‌های بسیار موفق در این استان است.