انهدام باند اراذل و اوباش در شهرکرد

غلامعباس غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت:به دنبال وصول اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته تعدادی از اوباش جهت ایجاد ناامنی و شرارت هدفمند در سطح شهرکرد و برخی از شهرستان‌های موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: با سلسله اقدامات ویژه اطلاعاتی شامل یک هفته تعقیب و مراقبت، اجرای عملیات نفوذ و تغییر در تاکتیک چتر اطلاعاتی از حالت عرضی به عمودی، باند 8 نفره اوباش به سرکردگی "م. ظ" مورد شناسایی واقع و با جمع‌آوری مستندات محکمه پسند پیرامون شرارت و اقدامات مجرمانه آن‌ها پس از هماهنگی با مقام قضایی در 4 عملیات جداگانه و هم‌زمان این افراد دستگیر و مورد ضربه اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفتند.

 

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اعضای این باند مرتکب جرائمی چون اخاذی، زورگیری، تظاهر مستانه، ضرب و جرح، نزاع فردی و جمعی، عربده کشی، مزاحمت برای نوامیس و ارتکاب جرائم اخلاقی و تجاوز به عنف، آدم ربایی و اقدام مسلحانه علیه افراد و اشخاص شده بودند و در بازرسی از مخفیگاه آنان 2 قبضه اسلحه شکاری و مقادیر قابل توجهی سلاح سرد شامل قمه، افشانه دفاع شخصی، شوکر و تعدادی خودرو کشف شد.

 

غلامزاده با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: با دستگیری و تحویل سرکرده اوباش به زندان عملا توان سازماندهی و ارتکاب جرائم باندی تا مدت‌ها از آن‌ها سلب گردید و ضربه به این باند تأثیر قابل توجهی در تأمین امنیت و آسایش عمومی شهروندان داشته است.

 

وی با اشاره به دستگیری سارقان خودرو گفت: با اجرای طرح "مهار" سارقان خودرو در کمتر از یک ساعت پس از ارتکاب جرم و در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

 

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر سرقت 2 دستگاه خودروی پراید در سطح شهرستان ِبن بلافاصله اجرای طرح مهار در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

 

غلامزاده ادامه داد: با هوشیاری مأموران انتظامی و با اجرای طرح مهار و برپایی ایست بازرسی در محور "بن- بارده" خودروهای مسروقه در مسیر حرکت به سمت "بارده"شناسایی و سارقان در کمترین زمان ممکن پس از ارتکاب جرم دستگیر و خودروی مسروقه از آن‌ها کشف شد.

 

وی با بیان اینکه این سرقت بر اثر بی‌احتیاطی مالکین خودروها هنگام خرید و رها کردن خودرو بطوری که سوئیچ در داخل آن بوده روی داده به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای انتظامی پیشگیری از سرقت توجه ویژه داشته و آن را کاربردی سازند.

 

وی افزود: در یک عملیات دیگر مأموران ادراه مبارزه با مواد مخدر شهرستان بن پس از هماهنگی با مسئولان قضایی شهرستان موفق شدند با انجام اقدامات پلیسی یکی از سوداگران مواد مخدر را که در سطح شهر بن در عرصه تهیه و توزیع مواد مخدر فعال بود را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفی گاهش دستگیر کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مأموران در بازرسی از مخفی گاه وی 700 گرم مواد مخدر از نوع تریاک،5 حلقه وافور و 5 میلیون ریال وجه نقد حاصل فروش مواد مخدر را کشف و متهم را دستگیر کردند.

 

غلامزاده از دستگیری سارق داخل خودرو با 26 فقره سرقت خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان شهرکرد موضوع نیز در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات پلیسی، سارق داخل خودرو را شناسایی و دستگیر کردند که متهم در تحقیقات پلیسی به 26 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

 

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک سواری سمند با 33فقره تخلف حادثه‌ساز توقیف شد، تصریح کرد: یک دستگاه سواری سمند که 11 میلیون 175 هزار ریال جریمه پرداخت نشده و 33 فقره تخلف حادثه‌ساز در پرونده آن ثبت شده بود در شهرکرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

 

غلامزاده گفت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرکرد حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری سمند پرتخلف را شناسایی و متوقف کردند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده‌ برای این خودرو سرعت و سبقت غیرمجاز می‌باشد، ادامه داد: برابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ  مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می‌شود.