۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای احیاء بافت‌های فرسوده به متقاضیان ‌اعطا می‌شود

قاسم قاسمی عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به احیاء بافت‌های فرسوده اظهارداشت: امسال سهمیه استان برای احیاء بافت‌های فرسوده 600 سهم است که تاکنون 10 پروژه به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی افزود: در راستای احیاء بافت‌های فرسوده تسهیلات تا سقف 60 میلیون تومان به متقاضیان با کارمزد 18 درصد اعطا می‌شود که 10 درصد آن توسط راه و شهرسازی و 8 درصد توسط شخص پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 2 طرح دیگر در 114 هکتار در راستای بافت فرسوده در استان نیز اجرا می‌شود، بیان کرد: در ستاد بازآفرینی مصوب شد 3 پروژه محرک توسعه شهری در شهرستان شهرکرد و در سایر شهرستان‌ها یک پروژه جهت احیاء بافت فرسوده اجرا شود.

قاسمی با اشاره به اجرای برنامه‌های این سازمان در سطح ملی خاطرنشان کرد: تکمیل 561 کیلومتر راه‌آهن شمالی، جنوبی و غربی، پیگیری و بهره‌برداری راه‌‍‌آهن و رایزنی با شرکت کرده‌ای که مقرر شد در این حوزه 4.5 میلیون یورو با ایران قرارداد منعقد کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های راه وشهرسازی در سطح ملی گفت: احداث خط ریلی مبارکه ـ سفیددشت که مجموعا 86 کیلومتر است و در حال حاضر 20 کیلومتر آن 70 درصد پیشرفت فیزکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهره‌برداری از 120 کیلومتر آزاد راه شرق و غربی کشور پیش‌بینی شده در صورتی که تنها در استان ما 110 کیلومتر آزاد راه ایذه ـ لردگان در دست بررسی است.

قاسمی ادامه داد: بهره‌برداری از محور شهرکرد ـ بروحن ـ لردگان که امسال 30 کیلومتر آن پیگیری و تا پایان سال جاری 15 کیلومتر ئژدیگر آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به آسفالت 5 کیلومتر از کمربندی شهرستان سامان افزود: کمربندی شهرکرد ـ شلمزار 10 کیلومتر است که در برنامه‌های راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است.