واحدهای تولید مواد شیمیایی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شوند

نعیم امامی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: با توجه به واحدهای تولید مواد شیمیایی موجود در استان به ویژه در شهرک صنعتی شهرکرد و طرح‌های در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری در حوزه تولید مواد شیمیایی به ویژه انواع اکسیدها، سولفات‌ها و نیترات‌ها تا پایان سال شهرکرد به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید مواد شیمیایی کشور معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 25 درصد اکسید روی و 100 درصد نیترات پتاسیم صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور تولید می‌شود، افزود: ظرفیت تولید نیترات پتاسیم بیش از 6 هزار تن و ظرفیت تولید اکسید روی بیش از 15 هزار تن در سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 41 جلسه ستاد تسهیل در استان تشکیل شده است، بیان کرد: در این جلسات 121 مصوبه برای 144 پرونده تصویب شد که از این تعداد 95 مصوبه اجرا و 116 مصوبه نیز در دست اجرا است.

امامی خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، استمهال و تقسیط، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و زیرساختی مشکلات این طرح‌ها بوده است.

به گزارش تسنیم: در این جلسه مشکلات 4 واحد صنعتی و 4 واحد کشاورزی در حوزه‌های تأمین اجتماعی، معوقات بانکی و پرداخت تسهیلات مورد بررسی و پرداخت 10 فقره تسهیلات اقتصاد مقاومتی تصویب شد.