بدهی ۳ میلیارد ریالی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری به نهاد کتابخانه‌ها

فرهاد خلیل‌مقدم ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل 0.5 درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره‌ی امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر خود قرار دهند.

وی افزود: شهرداری‌های استان در 6 ماه نخست امسال 4 میلیارد و 110 میلیون ریال بدهی به انجمن کتابخانه‌های استان داشتند که تاکنون تنها 890 میلیون ریال آن وصول شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه تاکنون 21 درصد مطالبات این نهاد از 28 شهرداری استان وصول شده است، بیان کرد: بیشترین میزان بدهی شهرداری‌ها مربوط به شهرستان شهرکرد و معادل 2 میلیارد و 650 میلیون ریال است که شهرداری شهرکرد تنها 50 میلیون ریال آن را تاکنون پرداخت کرده است.

خلیل‌مقدم میزان بدهی شهرستان بروجن را 500 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: شهرداری‌های شهرستان بروجن از این میزان بدهی مبلغ 360 میلیون ریال را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های شهرستان سامان بیش از میزان بدهی خود به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت کرده‌اند، گفت: در صورت امتناع هر یک از شهرداران از پرداخت نیم درصد مذکور وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبلغ مربوط را از سرجمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداری‌ها و یا درآمد موضوع مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه‌های عمومی همان شهر اقدام کند.