نقش غیرقابل‌انکار ایران در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای

سردار حسین دهقان بعد از ظهر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است که این سال را نسخه‌ای اثربخش و کارگشا برای مشکلات اقتصادی کشور نامیدند و هر آن چیزی که برای ارتقا و بالابردن اقتصاد مورد نیاز است در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر تعیین شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تکلیف بزرگی برای همه ایجاد می‌کند بیان داشت: این ما هستیم که مشخص می‌کنیم که چه ظرفیتی داریم و تا کجا می‌توان پرواز کرد.

وی گفت: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی به این معنا است که دولت باید نقش بیشتری برای مشارکت مردم و ایجاد بسترهای لازم جهت حضور مردم فراهم کند و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را باید در جامعه بالا ببریم و ما باید از داشته‌های خود صیانت و بهره‌برداری کنیم و اجازه هدر رفتن آن را ندهیم.

وی با بیان اینکه بنای ما بر این است که چشمانمان به دست دیگران نباشد بلکه دیگران برای رفع نیازهای خود به سوی ما بیایند تصریح کرد: اقتصاد مرز نمی‌شناسد.

دهقان با تاکید بر اینکه هر نقطه از کشور ایران برای زیستن عزتمند، مظاهر زیادی دارد و با توجه به این همه امکانات چرا چشمانمان باید به ورای مرزها باشد عنوان کرد: ما همیشه در موضع حاکمیت و در چه مواضع دیگر سعی می کنیم توقعات مردم را بالا ببریم، اما از طرف مقابل تلاشی برای برآورده کردن این توقعات انجام نمی‌دهیم.

وی ستاد تسهیل تولید و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را از جمله عناصر و سازکارهای رسیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: یکی از اولین سیاست‌های دولت یازدهم این بود که آرامش را در سطح کشور فراهم کند. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه باید تلاشمان بر این باشد که اجازه ندهیم سیاه نمایی‌ها در جامعه امید را به یاس و ناامیدی تبدیل کند ادامه داد: نباید افراط و تفریط کنیم و به عنوان یک ملت بااقتدار اهداف خود را پیش ببریم.

دهقان با بیان اینکه هنر این است که در این دنیای پرآشوب به عنوان یک دولت مستقل، با اقتدار و... حرف خود را بزنیم افزود: لازمه این موضوع داشتن انسجام و اتحاد در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه کم‌کم به فضای انتخاباتی وارد می‌شویم ادامه داد: دولت به دنبال ایجاد یک فضای آرام در کشور است و بیشترین تلاش خود را می‌کند تا اقداماتش اجرایی شود و طرح‌های نیمه‌تمام دوره چهارساله را به نتیجه برساند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به لزوم ارائه واقعیت‌ها و عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق استاندارها، مسؤولان و ائمه جماعات اشاره و گفت: باید کار و فعالیت کنیم، نتایج کارهایی که انجام می‌دهیم را به گوش مردم برسانیم و امید را در بین مردم گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران همیشه با رهبر و با نظام جمهوری اسلامی ایران همراه هستند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که ایران اسلامی امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در منطقه است، ما امروز به عنوان یک کشور مقتدر و تأثیرگذار در بین کشورهای منطقه هستیم و دنیا ما را به عنوان یک ملت راست‌گو می‌شناسند.

دهقان افزود: ایران در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأثیرگذار است و  تنها کشوری در دنیا است که می‌تواند ادعا کند با ترور، پدیده تروریست و افراطی‌گری مخالف است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سیاست‌ها و تسلیحات ایران را تنها دفاعی دانست و تأکید کرد: اما اگر کشوری قصد دست‌درازی به این مرز و بوم را داشته باشد با جواب کوبنده‌ای مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران در عالم سیاست صریح‌ترین مسؤولین را دارد تصریح کرد: داشتن پشتوانه قدرتمند در کشور به مسؤولین کشوری این امکان را می‌دهد که صراحت داشته باشند.