۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

محمد جواد کبیر ظهر چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند  که از این مجموع ۱۱ میلیون نفر در این دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر طرحی که اجرا شد در حین حرکت نیاز به اصلاح دارد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بایدکنترل تقاضا بر اساس نیاز باشد، گفت: تقاضا های القایی در تصویر برداری، آنژیوگرافی قلب و عروق، شیمی درمانی و اعمال جراحی افزایش پید کرده است.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور بیان کرد: در کشور اگر نظام هوشمند در ثبت گزارش دهی داشته باشیم هزینه ها تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

کبیری تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی، افزایش مراجعه مردم به پزشک خانواده است چرا که با این کار مراقبت های اولیه انجام می شود و مراجعه به پزشک متخصص و پرداخت هزینه های بالا کم خواهد شد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور بیان کرد: مقدور نیست که همه خدمات را تحت پوشش قرار دهیم و انتظار داریم در استان های کوچک مدیریت بهتر دارند در اصلاح نظام ارائه خدمات گام بردارند تا دسترسی آسانتر و بهرمندی مردم عادلانه شود.