"دشت شهرکرد" با هدایت آب‌های باران احیا می‌شود

حمید ملکپور صبح امروز در جلسه مدیریت بحران با بیان اینکه سطح ایستایی آب در این دشت 27 متر کاهش یافته است اظهار داشت: دشت شهرکرد از جمله دشت‌های ممنوعه کشور است که در سال‌های گذشته سبب مشکلات زیست محیطی برای استان شده است.

وی افزود: آب باران در 2 فصل پاییز و زمستان سبب مشکلات در رفت و آمد و همچنین وقوع سیلاب می‌شود که در راستای جلوگیری از چنین مشکلاتی و همچنین احیای دشت شهرکرد به سمت این دشت هدایت شوند.

 فرماندار شهرکرد با اشاره به آغاز فصل سرما بیان کرد: با توجه به بارش برف و باران در این زمان ادارات خدمات‌رسان از جمله شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و هلال‌احمر باید از آمادگی لازم برخوردار شوند.

ملکپور خاطرنشان کرد: خودروهای برف‌روب در نقاط مختلف شهرستان متناسب با جمعیت استقرار و نیروها آموزش‌های لازم در مقابله با بحران را فرا گیرند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مانورهای لحظه‌ای و صفر گفت: در راستای آمادگی نیروها در وضعیت‌های بحرانی مانورهای لحظه‌ای و صفر از سوی راه و شهرسازی و هلال احمر برگزار شود.

فرماندار شهرکرد خاطرنشان کرد: 5 اکیپ راه و شهرسازی از 15 آبان‌ماه مستقر و اداره گاز نیز ایستگاه‌های گازرسان را برای جلوگیری از نشت و یا قطع گاز بررسی کند.

ملکپور با اشاره به ضرورت هرس درختان توسط شهرداری بیان کرد: قبل از بارش برف درختان از سوی شهرداری برای جلوگیری از شکستگی درختان و ایجاد مشکل هرس شوند.