وضعیت نامطلوب "پوشش" و "حجاب" در جامعه

علی ملازاده ظهر امروز در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان اظهار داشت: وضعیت دستگاه‌ها در خصوص صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به طور متوسط 50 تا 60 درصد است یعنی هنوز به مطلوب نرسیده‌ایم؛ نقطه مطلوب زمانی است که در جامعه پوشش را مطلوب ببینیم و متاسفانه اکنون چنین نیست.

وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی صیانت از حقوق شهروندی و ترویح فرهنگ حجاب و عفاف مطرح است، افزود: وضع پوشش، عفاف و حجاب در جامعه نامطلوب است که در این میان کم‌کاری برخی مسئولان و هجمه فرهنگی دشمنان هر کدام جای خود را دارد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد بازرسی صیانت از حقوق شهروندی با تاکید بر تقویت رویکرد حجاب و عفاف در جامعه، بیان کرد: وضعیت پوشش و حجاب در ادارات دولتی مطلوب است اما متاسفانه این مسئله در واحدها و مراکز خصوصی تحت نظارت وضعیت مطلوبی ندارد.

ملازاده با اشاره به اینکه بی‌حجابی در بخش خصوصی نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف باید به عنوان مطالبه جدی نظام و حاکمیت از سوی بخش خصوصی همانند حقوق شهروندی و رضایتمندی مردم مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و مفاسد اخلاقی، تصریح کرد: در این‌گونه مسائل حلقه مفقوده پیگیری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر برخی موضوعات پییگری نشوند در حاشیه قرار می‌گیرند.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد بازرسی صیانت از حقوق شهروندی تشکیل این ستاد را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه مسئولان نظام دانست و تصریح کرد: افزایش رضایتمندی مردم، کاهش تخلفات اداری، آگاهی مردم از حقوقشان از اهداف این ستاد در کشور است.

ملازاده با اشاره به وضعیت متوسط چهارمحال و بختیاری در ارزیابی‌های ستاد صیانت از حقوق شهروندی، ادامه داد: اقدامات خوبی در استان انجام شده است که جای تقدیر دارد ولی باید این اقدامات به گونه‌ای باشد که نتیجه آن به صورت عینی در جامعه دیده شود.