هدف دشمن در فضای مجازی از کار انداختن سامانه
فرهنگی
است

علی عسگری پیش‌از ظهر امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلوزیونی مراکز استان‌ها با اشاره به اهمیت فراوان رسانه‌ها اظهارداشت: رسانه‌ها از نمای نزدیک‌تر و صمیمی‌تر با مخاطبان ارتباط و تعامل دارند، از نزدیک با موضوعات فرهنگی در تماس هستند و آن‌ها را مطرح می‌کنند. مشکلات مردم را می‌بینند، مطرح می‌کنند و برای رفع آن‌ها چاره‌ اندیشی می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها از نزدیک با مقامات استانی ارتباط برقرار می‌کنند و با مراکز اجرایی و بخش‌های تحقیقاتی همکاری دارند که هر کدام از این‌ها در رشد و توسعه استان‌ها مؤثر هستند. رسانه‌های ملی هر چند می‌توانند کارهای ارزشمندی انجام دهند اما کارهای استانی را نمی‌توانند انجام دهند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه کشور در یک شرایط بسیار خاصی قرار دارد، بیان کرد: ما در یک صلح مصلح هسیتم و دشمن به دلیل روحیه شهادت‌طلبی و مقاومت توانایی ضربه زدن به ما را ندارد، این یک واقعیت است که ما در برابر یک جنگ نابرابر رسانه‌ای هستیم. بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری امروز عصر ارتباطات است و جنگ امروز جنگ رسانه‌ای است.

عسگری با اشاره به جنگ فرهنگی خاطرنشان کرد: جنگ فرهنگی و اقدامات دشمن در این جنگ بسیار مُهلک است چرا که هویت یک ملت را نشانه گرفته است، هویت ما یکی هویت ایمانی، فرهنگی و جهادی است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ ما آسیب ببیند هویت ما نیز آسیب می‌بیند، گفت: بیش از 250 شبکه فارسی زبان برای تخریب اخلاق و هویت کشور تکشیل شده، کجای دنیا سراغ دارید که برای یک کشور دو شبکه وجود داشته باشد که با زبان همان قوم در حال تخریب همان قوم هستند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه خوشبختانه نظامی‌ها، سپاه، ارتش و بسیج به اندازه کافی اقتدار ایجاد کردند، تصریح کرد: تجربه در فروپاشی شوروی نشان داد که با جنگ فرهنگی بدون شلیک گلوله این کشور نابود شد که این الگو در برخی از کشورها نیز پیاده شده است.

عسگری ادامه داد: در فتنه 88 نیز می‌خواستند همین عمل را در ایران انجام دهند که نتوانستند، ما امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم که کشورهای اروپایی، آمریکایی و اسرائیل و کشورهای حقیر و کوچک نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به ماهواره و آسیب‌های آن افزود: باید خانواده‌ها مراقب باشند که در سُرسُره انحراف ماهواره قرار نگیرند آن‌ها مردان، زنان و کودکان ما را منحرف می‌کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما جبهه دیگر جنگ را فضای مجازی عنوان و بیان کرد: جبهه دیگر فضای مجازی است که کانون آن آمریکا است که برنامه‌ریزی کرده تا به طور جدی نفوذ کند، در این جنگ شاید نخستین اهداف آن‌ها از کار انداختن سامانه فرهنگی و افکار عمومی که همان رسانه ملی است، می‌باشد.

عسگری خاطرنشان کرد: اگر همکاران ما در رسانه ملی که دارای محدودیت‌های هستند مجاهدانه تلاش نمی‌کردند امروز چیزی از رسانه ملی نمانده بود و اثرگذاری رسانه ملی نزدیک صفر شده بود. همکاران ما هم در رسانه ملی و هم در شبکه‌های استانی با جدیت تلاش می‌کنند علارغم اینکه این همه فشار رسانه ملی پا برجا مانده و اثرگذاری آن فوق‌العاده است.

وی با اشاره به وجود یکسری اشکالات گفت: ما هم به دنبال برتری هستیم که تا رسیدن به برترین‌ها فاصله داریم، ما در معرض تهدید هستیم که جامعه روحانیت باید کمک کنند.دنیا همیشه در حال جنگ خوبی و بدی بوده و بخش‌های فرهنگی در معرض آسیب‌های فراوان است.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به دهه فجر افزود: ببینید چه تحول عظیمی از ناحیه انقلاب ایجاد شده است، آن‌ها می‌خواستند ما را در فقر نگه دارند و تنها نفت ما را ببرند. تلاش می‌کنیم هر روز به اسلام، انقلاب و منویات مقام معظم رهبری پایدار باشیم.

عسگری با اشاره به سریال معمای شاه بیان کرد: در این سریال نمی‌توانیم همه چیز را بیان کنیم، در زمان قبل از انقلاب قلب تهران حلب‌آباد بود اما امروز تهران یکی از شهرهای بزرگ، مُترقی و پیشرفته است. جمهوری اسلامی امروز در معرض تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در آینده است هر چند امروز هم می‌توان گفت ایران یک قدرت جهانی است که بدون در نظر گرفتن ایران هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به زحمات مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حوزه صدا و سمیای چهارمحال و بختیاری به تمام زیبایی‌ها و توانمندی‌های این استان در حوزه خبر، پشتیبانی، فنی و موسیقی پرداخته ست که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: مراکز صدا و سیمای استان‌ها به ویژه چهارمحال و بختیاری که یک استان فاخر و ارزشمند است دارای اثرات ویژه‌ای هستند، صلح‌شوری مردم چهارمحال و بختیاری یکی از ویژگی‌های بازر آن‌ها است که یک زمانی مردمان این استان سُکان‌دار دفاع از هویت مردم ایران بودند به ویژه در دوران جنگ تحمیلی لشکر قمربنی‌هاشم(ع) به صف‌شکنی و جهاد مشهور بود.