بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به داروخانه‌ها

مرتضی هاشم‌زاده با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های روز پرستار در استان اظهار داشت: تجلیل از 110 پرستار ایثارگر و 50 پرستار نمونه و بازدید از تمام بیمارستان استان از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2500 پرستار در استان مشغول به فعالیت هستند افزود: به ازای 1300 تخت موجود در بیمارستان 1.2 پرستار در بیمارستان‌ها وجود دارد که نسبت به شاخص جهانی با کمبود نیروی پرستار روبه‌رو هستیم اشتغال تخت‌های بیمارستانی در استان 85 درصد است برخی مواقع 2 برابر ظرفیت بیمارستان بیمار و اشغال تخت توسط بیماران را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به معوقات پرستاران بیان کرد: در قالب کارانه مبلغی برای پرسنل و پرستاران بیمارستان‌ها پرداخت می‌‌شود که متاسفانه چند ماهی است که پرداخت‌ها با تعویق انجام می‌شود و این به دلیل بدهی بیمه‌ها به دانشگاه است.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت 175 میلیارد تومان بدهی به دانشگاه دارند که بیمه سلامت 27 میلیارد تومان اوراق 4 ساله با سود 16 درصد به دانشگاه داده اما به فروش نرسیده است، بیش از 200 میلیارد تومان دانشگاه از بیمه‌ها طلبکار و به همان میزان هم بدهکار است 11 میلیارد تومان کارانه باید پرداخت کنیم.

وی گفت: در صورتی که مطالبات‌مان را دریافت نکنیم مطالبات پرستاران نیز به تعویق می‌افتد، متأسفانه بیمه‌ها به خصوص بیمه تأمین اجتماعی هیچ گونه تمکینی در خصوص مطالبات ما ندارند، بیمه تأمین اجتماعی بدهی پرسنل خود را که در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند پرداخت کرده اما بدهی دانشگاه هنوز پرداخت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 13 میلیارد تومان بدهی بابت غذای بیمارستان و 50 میلیارد تومان بابت دارو و تجهیزات بدهکار است.

هاشم‌زاده کمبود تخت بیمارستانی را یکی از مشکلات علوم پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر با کمبود 300 تخت بیمارستانی روبه‌رو است.

وی با اشاره به برنامه‌های علوم پزشکی گفت: استاندارسازی خدمات، عدالت در دسترسی به خدمات و توسعه زیرساخت‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به توسعه رشته‌های پرستاری بیان کرد: ساخت دانشگاه پرستاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های علوم پزشکی بوده که از 3 سال گذشته آغاز و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین در 3 سال گذشته چند رشته جدید کارشناسی ارشد پرستاری اضافه شد.

هاشم‌زاده با بیان اینکه 520 دانشجوی رشته پرستاری در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در دانشگاه بروجن نیز 188 دانجشو مشغول به تحصیل هستند که رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته فوریت‌های پزشکی در این دانشگاه تدریس می‌شود.