پارسا پیروزفر و بهرام رادان، ابر قهرمان می‌شوند؟

یکی از تفریحات فیلمبازها این است که هنگام تماشای فیلم یا سریال ، خود را در جایگاه کارگردان قرار داده و تغییرات مد نظر خودشان را در روند فیلم اعمال می‌کنند. مثلا می‌گویند «اینجاش باید این‌جوری می‌شد... کاش الان این رو نشون می‌داد... این موسیقی به درد این‌جا نمی‌خوره...» و «فلانی باید این نقش رو بازی می‌کرد». ما هم می‌خواهیم همین بازی را انجام بدهیم. در این مطلب نظر خودمان را در انتخاب نقش اول چند فیلم و سریال معروف روز جهان اعمال کرده‌ایم، البته با ذکر دلایل محکمه‌پسند!

از شما هم می‌خواهیم که در بخش نظرات این پست بنویسید که اگر کارگردان فیلم‌های معروف بودید، کدام بازیگر ایرانی را برای اثرتان انتخاب می‌کردید.

سوپرمن | امیر جدیدی

تا کنون بازیگران زیادی در نقش سوپرمن ظاهر شده‌اند. از کریستوفر ریو گرفته تا هنری کاویل و براندون روث و این آخری تایلر هوچلین. هرکدام هم برای مخاطبان آن دوران فیلم‌ها و سریال‌هایشان خاطراتی ساخته‌اند. ولی اگر قرار بود سوپرمن را با بازیگران ایرانی بسازیم، انتخاب ما «امیر جدیدی» بود! چون هم چهره مصممی دارد، هم می‌تواند یک آدم معمولی باشد و هم از لحاظ فیزیک بدنی، به خوبی می‌تواند جلوی سقوط سیاره را بگیرد!

شرلوک | حامد بهداد

قطعا شرلوک هلمز را با بازی جرمی برت می‌شناسیم. کسی که با صدای محشر مرحوم بهرام زند تبدیل به اسطوره‌ای ماندگار برای فیلمبازهای ایرانی شد. بعد از آن هم بندیکت کمبربچ توانست از پس ایفای نقش شرلوک هولمز مدرن برآید. با این حال اگر بنا بود ما بازیگری برای این نقش انتخاب کنیم، با توجه به خصوصیات شرلوک یعنی عجله، چهره سنگی و قاطعیت، چند نفر در لیست انتظار داشتیم: حامد بهداد اگر اخم‌هایش را باز کند، بهرام افشاری اگر بیننده را نخنداند و البته هوتن شکیبا! برای دکتر واتسن هم شهرام حقیقت‌دوست عالی است که بازگشت پرقدرتی داشته.

ثور | بهرام رادان  

این نقش را با کریس همسورث می‌شناسیم. بازیگر خوش‌تیپ، خوش‌چهره و خوش‌هیکلی که هرجا لازم باشد بانمک است و هروقت اقتضا کند خشمگین می‌شود. به نظر شما در بین بازیگران ایرانی کدام بازیگر می‌تواند این نقش را بازی کند؟ به نظر ما بهرام رادان برای نقش ثور مناسب است. هرچند باید روی فن بیانش کار کند تا بتواند جذبه ثور را به نمایش درآورد. البته اگر پارسا پیروزفر وقت خالی داشته باشد و کمی هم رژیم بگیرد، قطعا از پس این نقش برخواهد آمد!

پارسا پیروزفر و بهرام رادان، ابر قهرمان می‌شوند؟

مستربین | رضا عطاران

با توجه به این مینی‌سریال آخری که مستربین بازی کرد (مرد دربرابر زنبور) می‌توانیم برای ایفای این نقش از بازیگران با سن و سال بالا هم استفاده کنیم. خب به نظر شما کدام کمدین ایرانی که هم انعطاف صورت و بدن داشته باشد و هم بتواند حس ترحم بیننده را جلب کند، می‌تواند این نقش را بازی کند؟ اگر نظر ما را می‌خواهید، دو پیشنهاد داریم: رضا عطاران و رضا شفیع‌جم. البته که این نظر شخصی ماست و چون به این دو کمدین علاقه داریم، می‌خواهیم یک نقش خوب بهشان بدهیم! نظر شما هم محترم است.

مرد عنکبوتی | امین حیایی

این ابرقهرمان را با این سه بازیگر می‌شناسیم: توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند. حالا مشخصات‌شان چیست؟ طبیعتا باید کمی ریزه میزه باشند، نمک ذاتی داشته باشند و البته از عهده آویزان شدن از تار عنکبوت هم بربیایند! در بین بازیگران ایرانی اگر شرایط سنی را خیلی دخیل ندانیم اولین انتخاب ما اشکان خطیبی است، به شرطی که کمتر خودش را بگیرد! بعد هم می‌توان هومن سیدی را با یک رژیم سفت و سخت به این نقش رساند و البته امین حیایی اگر بیست سالی جوان‌تر شود که با گریم کار درمی‌آید!

پیکی بلایندرز | جواد عزتی

و اما بشنویم از انتخاب بازیگر برای یک گانگستر خشن ولی جذاب. قطعا هرکسی بخواهد این نقش را بازی کند، کار سختی در پیش دارد چون باید مو به مو و قدم به قدم نقش کیلین مورفی را بازی کند. در بین بازیگران ایرانی خیلی باید بگردیم تا شخصی با این فیزیک و شیمی پیدا کنیم. بعد از جست‌وجوی فراوان به نتیجه رسیدیم که برای ایفای این نقش سه گزینه خواهیم داشت: جواد عزتی، نوید محمدزاده و کامبیز دیرباز اگر قول بدهند از کلیشه‌شان خارج شوند و وقت‌شان خالی باشد!