«ویل اسمیت» به دنبال فراموشی حواشی کن!

ویل اسمیت بازیگر مطرح سینمای جهان و هالیوود که سال بسیار غم انگیزی را پشت سر گذاشته حال با فیلم سینمایی «رهاسازی» راهی سینمای هالیوود خواهد شد. باید دید بعد از حواشی مراسم اسکار و سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک آیا مخاطبان از فیلم جدید او استقبال خواهند کرد یا خیر.

رهاسازی یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی به کارگردانی آنتوان فوکوآ، نویسندگی ویلیام ان. کولاژ و با بازی ویل اسمیت است. ایدهٔ فیلم از جویی مک‌فارلند گرفته شد، که پیش از استخدام ستاره و فیلمساز سال‌ها همراه با کولاژ در تحقیق و توسعه آن گذراند.

خلاصه داستان فیلم «رهاسازی»
برده‌ای به نام پیتر پس از اینکه تقریباً تا حد مرگ شلاق زده می‌شود، از مزرعه‌ای در لوئیزیانا از دست شکارچیان سنگدل فرار کرده و به سمت ایالات متحده شمالی می‌رود و در آنجا به ارتش اتحادیه می‌پیوندد.
این فیلم بر اساس داستان واقعی یک برده فراری به نام گوردون ساخته شده‌است. عکس‌هایی از کمر برهنه او که به‌شدت از شلاق‌های یک ناظر شلاق خورده بود، در سراسر جهان در سال ۱۸۶۳ منتشر شد و جنبش لغو ظلم بردگی آمریکا را اثبات کرد.
ویل اسمیت در نقش پیتر، بن فاستر در نقش فاسل، چارمین بینگوا در نقش دودین، گیلبرت اوور در نقش گوردون و مصطفی شاکر در نقش آندره کایلو در رهاسازی به ایفای نقش پرداخته اند.
در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰، گزارش شد که آنتوان فوکوآ کارگردانی رهاسازی را بر اساس یک فیلمنامه گمانی نوشته شده توسط ویلیام کاتج همراه با ویل اسمیت خواهد ساخت.
برادران وارنر، مترو گلدوین مایر، لاینزگیت و یونیورسال پیکچرز برای این فیلم پیشنهاد دادند اما در نهایت اپل حق پخش آن را به مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار به دست آورد. در اوت ۲۰۲۱، بن فاستر، چارمین بینگوا، گیلبرت اوور و مصطفی شاکر به بازیگران پیوستند.

«ویل اسمیت» به دنبال فراموشی حواشی کن!


در ابتدا انتظار می‌رفت که فیلمبرداری اصلی در ۳ می ۲۰۲۱ در لس آنجلس آغاز شود. بعداً قرار بود فیلمبرداری آن در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ در جورجیا آغاز شود، اما در ۱۲ آوریل، اعلام شد که فیلم در جای دیگری به دلیل قانون صداقت انتخاباتی ۲۰۲۱ که اخیراً تصویب شده‌است، فیلمبرداری خواهد شد.
اسمیت و فوکوا در بیانیه ای مشترک گفتند: «ما با وجدان نمی‌توانیم از دولتی حمایت اقتصادی کنیم که قوانین رای‌گیری واپس‌گرایانه را وضع می‌کند که برای محدود کردن دسترسی رای‌دهندگان طراحی شده‌است.» هزینه انتقال مکان حدود ۱۵ میلیون دلار گزارش شده‌است. فیلمبرداری از ۱۲ ژوئیه تا ۲۱ اوت ۲۰۲۱ در نیواورلئان اعلام شد در ۲ اوت، فیلمبرداری به دلیل مثبت شدن چندین آزمایش کووید ۱۹ به مدت پنج روز متوقف شد. بازیگران اضافی برای این فیلم در ماه نوامبر اعلام شد.