کارگردان «غریب» سریالی درباره خرمشهر می‌سازد

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون این روزها فیلم «غریب» را روی پرده سینماها دارد. در کارنامه او آثاری همچون «روز سوم» دیده می‌شود و علاقه او که بارها درباره ساخت آثاری درباره دفاع‌مقدس صحبت کرده است. 

او در برنامه تلویزیونی این بار از ساخت سریالی درباره خرمشهر خبر می‌دهد. لطیفی درباره اینکه آیا قرار است دوباره فیلم بیوگرافی بسازد می‌گوید:  بعید است، شخصیتی را ملاک قرار دهم و کار بیوگرافی ساخته شود. اما در حیطه دفاع مقدس کار خواهم کرد. بالغ بر 16 سال است که در حیطه دفاع مقدس تلاش می‌کنم و ماه گذشته نیز تلاش من در ارتباط با ساخته شدن یک سریال 40 قسمتی درباره خرمشهر بوده است. 

کارگردان سریال «صاحبدلان» درباره جزئیات ساخت این مجموعه تلویزیونی تأکید کرد: 6 قسمت اول این سریال قبل از جنگ است و 34 روز، یعنی 34 قسمت از روزهای مقاومت مردم خرمشهر، هر کدام یک قسمت است. این 40 قسمت جزو آرزوهای من بوده که غربت مردم ایران و مردم خرمشهر را در روزهای آغازین جنگ به تصویر بکشم.

کارگردان «غریب» سریالی درباره خرمشهر می‌سازد

دوئل احمدرضا درویش نگاهی به این مقطع دوران دفاع‌مقدس دارد و حتی «اتوبوس شب» و خیلی از آثار دیگر سینما و تلویزیون به سراغِ این موضوع رفتند. 

باید دید این پروژه جدید محمدحسین لطیفی قرار است چه زمانی آماده تولید شود؟ 

کارگردانی که «سنجرخان» را هم در مرحله پس‌تولید دارد و مخاطب می‌تواند منتظرِ آن مجموعه تلویزیونی که به قهرمانی در کردستان می‌پردازد، نیز باشد.