«نگهبانان کهکشان» همچنان در صدر

فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. ۳)، محصول مشترک دو شرکت مارول و دیزنی توانست در آخر هفته دوم اکرانش، ۶۰.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته باشد و میزان فروش این فیلم در آمریکا به ۲۱۳ میلیون دلار و در جهان به ۵۲۸ میلیون دلار رسیده است.

میزان فروش این هفته «نگهبانان کهکشان ۳» نسبت به هفته اول اکران، ۴۹ درصد کاهش پیدا کرد، اما ادامه صدرنشینی این فیلم را حداقل برای یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس این آخر هفته به همراه داشت.

در بین ۳۰ فیلم مارول اکران شده در باکس آفیس، تنها «پلنگ سیاه» (Black Panther) با افت ۴۵ درصدی و «ثور» (Thor) با افت ۴۷ درصدی در هفته دوم توانسته‌اند صدرنشینی خود را حفظ کنند. این در حالی است که فیلم‌های اخیر مارول از جمله «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوآنتومانیا» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)، «دکتر استرنج در جهان دنیای جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) و «ثور: عشق و رعد» (Thor: Love and Thunder) در هفته دوم اکرانشان نزدیک به ۸۰ درصد افت فروش داشتند.

با این وجود، «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) هم پا پس نکشید و این هفته نیز، توانست بعد از فیلم ابرقهرمانی مارول، نقش قهرمان را برای باکس آفیس داشته باشد.

این انیمیشن اقتباس شده از سری بازی‌های سوپر ماریو در نینتندو و محصول مشترک نینتندو و یونیورسال توانست با اکران در ۳ هزار و ۸۰۰ سالن سینما در این هفته، ۱۳ میلیون دلار  فروش داشته باشد و مجموع فروش آن در آمریکای شمالی به ۵۳۵.۹ میلیون دلار و در جهان به ۱.۲ میلیارد دلار برسد.

فیلم تازه اکران شده «باشگاه کتابخوانی: فصل بعد» (Book Club: The Next Chapter) نیز، یکی دیگر از فیلم‌هایی است که خود را به نیمه بالای جدول باکس آفیس این هفته رساند. این فیلم که ادامه «باشگاه کتابخوانی» است، در پایان این هفته با اکران در ۳ هزار و ۵۰۷ سالن سینما، ۶.۵ میلیون دلار فروش داشت و انتظارات تهیه‌کنندگانش را برآورده نکرد.

محصول ترسناک استودیوی برادران وارنر یعنی «ظهور مرده شیطانی» (Evil Dead Rise) خود را در رتبه چهارم باکس آفیس نگه داشت، زیرا ۳.۷ میلیون دلار در ۲ هزار و ۸۲۱ سالن سینما فروش داشت. این فیلم با وجود انتظارات پایینی که از آن می‌رفت، تقریباً یک فیلم موفق محسوب می‌شود که در آمریکا ۶.۱ میلیون دلار و در بازار‌های بین‌المللی ۷۱.۶ میلیون دلار فروش داشته است و بهترین فیلم فرنچایز «مرده شیطانی» به حساب می‌آید.

فیلم «خدایا اونجایی؟ منم، مارگارت» (Are You There, God, It’s Me, Margaret) نیز این هفته در رتبه پنجم پُرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم ۲.۵ میلیون دلار در آخر هفته روز جهانی مادر فروش داشت که مجموع فروش آن را به ۱۶.۵ میلیون دلار رساند.

«نگهبانان کهکشان» همچنان در صدر

اکشن علمی-تخیلی رابرت رودریگز با بازی بن افلک به نام «هیپنوتیک» (Hypnotic) نیز این هفته، اولین هفته اکرانش را گذراند و ۲.۳ میلیون دلار با اکران در ۲ هزار و ۱۱۸ سالن سینما به دست آورد و رتبه ششم را داشت. البته، انتظار چنین عملکرد ضعیفی هم از این فیلم وجود داشت چراکه منتقدان نقد‌های منفی در مورد آن منتشر کرده بودند و این فیلم امتیاز ۳۸ درصد را در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است.

دیزنی برای تولید فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» ۲۵۰ میلیون دلار بودجه صرف کرده و امیدوار است که این فیلم همچنان در صدر جدول باکس آفیس بایستد، زیرا تابستان بلاک باستر‌ها در راه است و فیلم‌های «سریع و خشن ۱۰» (Fast X) در ۱۹ می‌ و «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) در ۲۶ می‌ اکران خواهند شد و این فیلم‌ها از طرف دوستداران فیلم هم، واکنش‌های مثبتی داشته‌اند.